Zelfbeschadiging: gevolgen

Hey....

Ik ben een meisje van 13 die problemen heeft zonder dat iemand het weet. Ik heb al vaak me zelf van kant te maken (+ plannen) maar ik snij mezelf ook. Ik schrok er zelf van nu snij ik me niet meer zo dat eerst de sneeën kunnen helen. Ik heb expres een ponny in mn haar geknip ( deed ik expres fout ) zo dat ik niet hoef te zwemmen deze zomer ( littekens zitten op mn boven dij). Maar ja ik ga het niemand vertellen zeker niet over mijn zelfmoord plannen en pogingen. Anders ga ik dalijk gesloten IDK. Maar ja sorry ik wilde eve een ei kwijt
Dankje voor als je de moeite nam om dit te lezen💙🦋

24 jul 2019, PoorGurl


Reacties

plaats reactie
1

Wat is er zo erg aan hulp vragen? Wil de rest van je leven hiermee rond lopen? Wil je hele leven beperkingen hebben door die stomme litekens?Hier de gevolgen van jezelf snijden:
littekens voor het leven
sociaal isolement
laag zelfbeeld
emotionele vlakheid
emotionele instabiliteit
stemmingswisselingen
depressie
verhoogde angstgevoelens, vooral als het niet lukt om jezelf te verwonden
schuldgevoelens
schaamte voor wat je doet
afschuw en afkeer
Plekjes zonder haar
Blauwe plekken
Gebroken botten
En er zijn nog veel meer gevolgen die je kan hebben met jezelf beschadigen. Weet je ook waarom je snijd? Wordt je gespest,weinig vrienden,depressie,eetstoornis of slechte thuisituatie? Of is het iets anders? Het is belangrijk dat je de oorzaak weet omdat je dan weet waarom je lichaam verpest. Maar therapie kan je sterker in het leven laten staan het kan ook anoniem online gratis als je dat wilt. Het is ook goed voor jezelf als je goed voor jezelf zorgt om zo de neiging naar snijden te verminderen dus gezond eten,elke dag sporten,genoeg slapen en weinig stress, je gaat je dan echt beter voelen! Succes en sterkte en zeg maar als je meer advies wilt.

24 jul 2019, 09:07, juliatje.
2

Ik denk ook dat praten juist zin heeft doordat je zelf je hart wou luchten en ik denk ook als je dit vaker gaat doen bij mensen je er ook psychologisch op vooruit gaat.

24 jul 2019, 09:07, juliatje.
3

Hey, al die reden van waarom ik mezelf zou snijden heb ik vooral de depresie stuk idk maar vgm ben ik depresief. Ik kan MIJ gewoon niet acpteren . Ik maak altijd ruzie met mn moeder. En als ik mezelf niet wil snijden dan sla ik mezelf of ik duw mn nagels in mn palm. Ik snap IK gewoon niet . Ik ben toen ik geboren ben was ik dood geboren de dokers moesten mij 8min reanimeren ik kan mn moeder nooit vergeven dat ze mij niet wou laten gaan ik hoor hier gewoon niet echt ik snap het niet iedereen om mij heen haat mij omdat ik zo’n eikel ben 🤕

24 jul 2019, 10:07, PoorGurl
4

Er is ook een stichting voor zelfbeschading (is website van) die je kan raadplegen voor advies daar staan ook veel goeie dingen op de site.Wat vervelend voor je maar je moeder geeft om je omdat je haar dochter ben. Als JEZELF niet kan accepteren moet je hulp zoeken en er niet mee zitten, want de situatie waar je nu in zit is gewoon stom ik leef ook met je mee. En soms heb je een nogal vervelende omgeving(heb ik ook) Je doet jezelf pijn om van al die ellende af te raken maar er zijn ook een boel andere mogelijke redenen voor dat jezelf pijn doet. Als jezelf niet begrijpt hierin is logisch maar dan is het nog belangrijker hulp te zoeken. Heb je al je hele leven het gevoel gehad dat je hier niet thuis hoord? Ik weet niet of je in leven na de dood geloofd maar er zijn mensen die terugkeren weer naar de aarde dus misschien heeft dood gaan helemaal geen zin? Dood gaan klinkt mooi voor jou maar dat is het echt niet de wat moeilijkere weg naar hulp en herstel is veel beter voor jezelf doordat het leven ook uit ups en downs bestaat en zelf als je thuissituatie niet oke is kan je begeleid wonen als dat nodig is en anders kan je als je 18 bent gewoon het huis uit. Worstel je al lang met depressie?

24 jul 2019, 11:07, juliatje.
5

Ja al 2 jaar alleen niemand weet het ik durf het niet te vertellen. Idk why maar het is zo en ik schaam mij zelf zo erg. Ook voor mijn littekens. En mijn mislukte ponny. Ik schaam mij voor alles voor dat ik nog bestaa. Ik kan er niet meer tegen. Iedereen heeft geld. wij wij niet wij zijn arm en dat zie je aan alles ik schaam mij daar voor ik stop mijn gevoelends weg en lachen voor als iemand iets opmerkt. Ik wou ana hebben en ik ben daar zelfs niet goed in ja 2 dagen niks eten verder kom ik niet. Sporten lukt niet ik ben te slap. En ben te dik. Te lelijk .te veel ik snap niet wat ik hier nog doe weetje miss vandaag nog (overdosis) of in deze week. Idk ik SNAP HET PUNT VAN LEVEN NIET HET IS EEN DING JA MAAR IK BEN HIER NIET VOOR GEMAAKT. Dammet😫😖🤬😰😬🙄

24 jul 2019, 12:07, PoorGurl
6

Heeeeeeeeeel veel mensen hebben hetzelfde als jij hebt dus schamen is nergens voor nodig iedereen kan het overkomen of je nou dik,dun,arm,rijk, slim,dom,gek,buitenlands,lang of klein bent iedereen overkomt het! Ik denk dat je het niet durft te vertellen doordat je bang bent wat anderen van je denken en daar kom je nergens mee in het leven. En ik ben het niet eens met hoe jezelf beschrijft, ik ken je niet maar zo erg ben je ook niet als persoon. Wat is je bmi? Uithongeren zorgt voor lange termijn voor gezondheidsproblemen en dat is niet leuk:
Droge huid, verlies van pigment in de huid en dunnere, breekbare haren en nagels, doordat deze veel minder voedingsstoffen krijgen.
Onregelmatige menstruatie, of zelfs helemaal verdwijnen ervan totaal. Soms problemen om zwanger te raken ook soms ook kans op onvruchtbaarheid.
Je krijgt lanugo
Constipatie
Buikpijn
En nog veeeeeel meer gevolgen bij uithongering.
Maar vaak is het zo dat we denken dat iedereen naar ons kijkt enzo maar vaak zijn mensen gewoon met hun zelf bezig. Anorexia hebben is niet okë het is een ziekte dat alles kapot maakt wat je lief is,kijk anders maar een paar films erover bijv. Emma wil leven,Catherine (1988),The Karen Carpenter Story (1989),Radeloos,De eenzaamheid van de priemgetallen,Hunting & Zn,Hunger Point,A Girl,Illusie,Dying to Be Perfect: The Ellen Hart Pena Story,For the Love of Nancy, 301, 302 (1995) en Dying to Dance (2001). Het leven is heel oneerlijk en de welvaart is heel oneerlijk in de wereld maar dat jou familie arm is daar kan jij niks aan doen en waarom zoek je geen bijbaantje? Schaamte is een erg negatieve emotie die ervoor zorgt dat problemen gewoon verergeren. Zo zorgt schaamte voor eenzaamheid en dat zorgt weer voor een negatieve spiraal: wie minder sociale contacten heeft, heeft ook later vaker geldproblemen. Veel gemeenten hebben ook een bepaalde regeling voor mensen die arm zijn misschien iets voor jou? Maar onthoud ook je bent niet anders dan de rest je hoord gewoon bij deze samenleving.Probeer ook blij te zijn dat je kan voorzien in je basisbehoefte en dat je gezond bent.Het kan vele malen erger dus wees blij met wat je wel hebt hoe moeilijk het is. 379.000 kinderen zijn ook arm in Nederland dus je bent niet alleen er is ook veel verborgen armoede in Nederland er zijn ook goede doelen die hulp en advies geven en websites die informatie geven erover.Als je wilt sporten moet je gezond leven dus geen 2 dagen honger leiden. Ik vind het wel schokkend dat je er niet meer wilt zijn in het leven, ik hoop dat je leven een kans geeft en vaak bij een overdosis gaat het mis en leef je uiteindelijk toch.

24 jul 2019, 14:07, juliatje.
7

Mijn bmi is goed alleen in mijn ogen niet. Dankewel voor zo’n uitleg je hebt me geholpen om mijn gedachtes op een rijtje te zetten

Dankje daar voor♥️♥️♥️

24 jul 2019, 14:07, PoorGurl
8

Snap het gevoel dat jezelf te dik vind maar gewoon een gezond gewicht hebt.Mooi dat ik kon helpen en als je ooit hulp nodig hebt gewoon zeggen.

24 jul 2019, 17:07, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.