Zelfbeschadeging

Uhm dus ik had een vraagje, ik heb moeite met mezelf pijn doen, als jullie een beetje weten wat ik bedoel.. uhm maar ik ben dus bang dat mensen het gaan zien, sommige weten het al maar bijvoorbeeld bij gym op school, moet je een shirt aan doen en ik ben dan best bang dat mensen het zien, heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan verbergen?? Alvast dankjewel :-)

22 jan 2023, Zane


Reacties

plaats reactie
1

Hey Zane

Beste is om het natuurlijk niet te doen :). Ik ka je verder niet echt tips geven om het te verbergen, maar ik kan je misschien wel tips geven om te stoppen met zb.
Weet je de reden waarom je jezelf pijn doet?

XXX

27 jan 2023, 22:01, Luna
2

Dankjewel voor je bericht:)
De reden waarom ik het doe is denk ik omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen als ik extreem boos/verdrietig ben. En bijv als ik iets fout heb gedaan dan wordt ik zegmaar boos op mezelf ofz.

29 jan 2023, 23:01, Zane
3

Je kunt je omkleden in de wc of net wat eerder/later komen dan de rest, een vest dragen over je shirt, je shirt om in te gymmen alvast aandoen onder je trui, smoesje verzinnen om niet mee te hoeven doen? Het beste is natuurlijk om te stoppen met zb. Je kunt op internet opzoeken naar alternatieven. Bijvoorbeeld een elastiekje om je pols en tegen je pols aan loslaten, je handen onder koud water doen, tekenen met rode stift op je lichaam, enzovoort. Er bestaat een website met wel 100 tips.

18 apr 2023, 00:04, Slayxx
4

Hey Zane,

Allereerst wat super naar dat je deze gedachten hebt.
Zelf struggle ik hier vanaf m’n 13e mee (ben nu 18) en snap dat de verleiding heel erg groot kan zijn naar jezelf pijn doen. Ik ga je geen tips geven om het te verbergen, want daarmee zou ik jou gedrag goedkeuren en dat is niet de bedoeling. Wel heb ik tips voor je, tips die niet beschadigend zijn maar wel kunnen helpen als een “prikkel” van pijn. Wat mij kan helpen is een aantal ijsklontjes in mijn handen leggen en daar heel hard in gaan knijpen. Hou dit maar eens heel lang vol, zolang als je kunt.
Je vertelde ook dat je het lastig vind om met jou emoties om te gaan. Natuurlijk weet ik jou situatie niet, maar misschien is het verstandig om eens te gaan praten met iemand. Praten lucht al heel erg op, echt waar! Hopelijk heb je wat aan de tip die ik je gaf :)

7 nov 2023, 14:11, E

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer