Zeer erge irritaties aan mijn ouders

Hallo
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb echt een hekel aan mijn ouders. Ik ben zeer gehecht aan ze in de zin van dat ik erg van ze hou, maar als ik denk aan alles wat ze doen wordt ik zo aggresief dat ik ze soms wel kan slaan (vooral mijn vader).
Dat komt doordat ik heel veel dingen niet mag en doordat heel veel dingen niet gewoon "normaal" kunnen zijn bij mijn ouders. Zo mag ik geen telefoon of social media, zijn onze computers helemaal speciaal ingestelt dus we hebben niet gewoon windows ofzo maar een of ander k*tprogramma en ja eigenlijk moet gewoon alles anders gaan. Vooral mijn vader is echt extreem voorzichtig met alles en bijvoorbeeld als er iets kapot is ofzo en ik kan dat gewoon maken dan mag dat niet omdat mijn vader daar eerst zelf naar wil kijken, maar dan heeft ie weer geen tijd en duurt het weer 3 maanden. Ook hebben we geen normale TV maar letterlijk 3 zenders omdat mijn ouders geen digitale TV willen kijken, en programma's als uitzending gemist doen het niet op de computer omdat we dus niet gewoon Windows ofzo hebben.
Ik haat het gewoon dat mijn ouders zo irritant en moeilijk doen over alles. Ik word er gewoon gek van dat ik telkens moet uitleggen dat ik van mijn ouders geen telefoon mag en iedere keer wordt ik gewoon weer bozer. En ik weet dat het bij de puberteit hoort dat je je ouders haat, maar mijn ouders zijn gewoon super vervelend en vooral mijn vader is echt extreem koppig. Niks kan ff snel gaan of normaal ofzo, het moet altijd weer allemaal precies geregeld en dat soort sh#t. En sorry dat ik zo grof ben maar ik wordt gewoon echt gek, ook nu ik dit schrijf. Echt WAT KAN IK DOEN TEGEN MIJN OUDERS?!

4 mei 2019, :(


Reacties

plaats reactie
1

15 jaar en geen telefoon? dat klinkt idd wel heftig en al helemaal als je al 15 ben, zo’n regels slaan allemaal echt nergens op. ik bedoel, je bent tog oud genoeg ofniet dan? ik zou dit echt gewoon tegen hun zeggen wat je nu heb getypt, anders zou ik echt gewoon zelf een telefoon kopen die goedkoper is ofzo en daar kun je alles op doen wat je wilt. slaan is iets te overdreven😅 maar ik snap je gedachtes wel. ik zou ook misschien vriendinnen vragen wat je moet doen want ik weet zelf niet precies wat je hier tegen kunt doen. je kan ook je oma/opa of oom/tante dit vertellen en dan zeg je gwn dat je anders bij hun gaat wonen ofzo, dat je ff uit de buurt van je ouders bent tot je weer terug bent. maar als jij dit tegen hun vertelt en ook zegt dat andere vriendinnen allemaal een mobiel hebben en dat hun niet zon domme regels hebben, kun je ze misschien overhalen. blijf vooral rustig ga niet schreeuwen hoe graag je t ook wil. suc6!

5 mei 2019, 18:05, anno
2

Hoii,
Ja zo denk ik er ook over. Ergens anders wonen vind ik wel heel overdreven... En ik krijg niet veel zakgeld en echt als mijn ouders erachter zouden komen stel ik zou wel een telefoon kopen.......
Ik zeg al 4 jaar lang wat ik ervan vind maar het blijf maar zo en ik wil het echt niet meer.

5 mei 2019, 22:05, :(
3

Kun je niet met familie van je (ooms/tantes/opa/oma) erover praten? zodat hun dit tegen je ouders kunnen vertellen, want misschien heeft dat wat meer invloed op ze

6 mei 2019, 18:05, anno
4

Kan je niet met iemand van school hierover praten? Maar ik leef wel met je mee dat je geen telefoon hebt.

6 mei 2019, 20:05, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.