Wiskunde(vet saaie topic maar heb echt echt hulp nodig

Ik heb dus echt een probleem.
Ik zit nu in de 4e klas van het vmbo. Ik moet nu al allemaal examens maken. Ik heb in mijn vakkenpakket ook wiskunde zitten. Alleen in heb dus het probleem dat ik het echt niet begrijp. Ik heb al bijles, maar dat werkt ook niet. En ik kan mijn ouders ook niet vragen. Want die begrijpen het ook niet. Ik krijg ook al extra uitleg van de docent, maar dat helpt ook niet. En ik weet niet of ik de enige ben die dit heeft; maar als je iets niet kan, dan is het meestal ook zo dat je het dan eigk niet wil maken, en dat heb ik dus ook. En nu heb ik vrijdag 20 okt een examen, maar ik begrijp er echt niks van! En ik weet echt niet wat ik moet doen, want ik wil geen onvoldoende halen. Heeft iemand tips? Het wiskunde gaat trouwens over het berekenen van hoeken, lijn draaisymmetrie, gelijkvormigheid kwadratische verbanden, formules, formules bij een grafiek maken, inklemmen, dubbele tabellen, inklemmen bij een dubbele tabel, amplitude verbanden. En noem maar op. Ik doe trouwens kaderberoeps(kb) is er iemand die mij kan helpen? Xx een wanhopig meisje

19 okt 2017, Wiskundemeisje


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Wiskundemeisje ik begrijp het ook niet. Je ouders moet je toch echt vragen. Of wat op een rekentoestel. Leer om de 5 minuten. Je kan het meid. Ik hou ook zeker niet van wiskunde. Bij hoeken weet ik (waarschijnlijk) dat 90 graden recht is. Maar veder echt niks sorry. Maar ga niet stampen. Of je kan wiskunde puzzel's doen, dat is leuker. Huge.

19 okt 2017, 16:10, Eva🍂
2

Bij inklemmen raad je het getal bij een vergelijking dus je moet daar vaak een beetje goed gokken.
Bijvoorbeeld :x-1-√x = 0 (raad x) want 2 is het niet dus je moet door raden tot je het hebt (zo ga je veder)
Wat voor soort formule bedoel je eigenlijk?
Anders kan je Youtube kijken om het te begrijpen.

19 okt 2017, 17:10, juliatje.
3

hey juliatje,
met een formule bedoel ik bijv ''maak een formule bij de tabel'' of ''maak een formule bij de grafiek'' of ''welke formule hoort bij grafiek A?''

21 okt 2017, 14:10, Wiskundemeisje
4

Lieve Wiskundemeisje, je kan ook van je ouders wat dingen lezen. Ik DENK dat 90 graden recht is. En 300 is dubbel. En dat is alles wat ik weet haha.

21 okt 2017, 15:10, Eva
5

Hey,
ik zit in Havo 3 en begrijp wiskunde goed. Maar doordat ik een ander boek heb heb ik waarschijnlijk een ander niveau. Ik heb wel geleerd om de grafiek van een lijn in een assenstelsel uit te rekenen of een lijn te maken bij een grafiek. En nog veel meer, maar ik moet echt je opgaves zien of betere uitleg krijgen in woorden, dan kan ik je wel helpen. XXX

21 okt 2017, 16:10, Appelflap

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.