wil zelfmoord plegen

hoi ik ben 13 jaar oud mijn leven is een puinhoop ik voel me dik slechte cijfers het lijkt wel alsof alles mis gaat ik huil de laatste tijd best wel veel ik heb een depresie test gedaan en daar kwam uit dat ik behoorlijk depresief ben ik heb de neiging om zelmoord te plegen de redenen waarom ik het niet doe = mijn ouders, de katten, mijn allerliefste paard waar ik op rij en mijn beste vrienden met 1 van mijn vrienden heb ik ruzie omdat ik perongelijk haar mobiel heb laten vallen ik heb het betaalt maar zij zet iedereen op twitter tegen mij op.
kan iemand me asjeblieft vertellen wat ik moet doen ik zou je erg dankbaar zijn.
groetjes en knuffels Nootjes13

16 jan 2014, nootjes13


Reacties

plaats reactie
1

ik heb dit ook een beetje gehad. Dat ik dood wou, maar de enige reden was om dit niet te doen, mijn ouders en andere dierbaren waren.
Bij mij ging het over nadat ik rust had genomen. Het was vlak voor de zomervakantie, dus dat zat mee.
Maar mijn tip aan jou is, om het toch aan iemand te melden. Bijvoorbeeld je mentor. Die kan bijvoorbeeld voor je regelen dat je het rustiger krijgt op school, meer begeleiding en aandacht krijgt voor toetsen en dat je misschien een paar dagen/weken thuis mag blijven van school.

Ik hoop dat je toch het mooie van je leven in blijft zien. Houd je taai!

XXXX en echt oneindig veel sterkte,

Merel

16 jan 2014, 18:01, Merel
2

Heee ik herken het probleem heel erg.. zit er zelf ook erg mee die gedachten.. heel mooi dat je kunt inzien dat je ouders van je houden en dat je dieren hebt waarvoor je er wilt zijn en waar je denk ik ook steun uit kunt halen. Ik denk dat het een goed plan is om met iemand te praten waar je je veilig voelt. die je vertrouwd. Iemand die je ook echt kan helpen met de problemen die je ervaart.

ik wil je heel graag helpen als je even wat steun nodig bent! :)
Stray strong!! You can do this and you are amazing :)

Groetjes

16 jan 2014, 22:01, Onlymy
3

Heel herkenbaar mijn reden was omdat ik rust wou ik wou dat iedereen om me heen weg gaat en niet met mij meebemoeid gwn een maandje weg vanniederen weglopen en verdwalen als ik nu terug denk heb ik het gevoel nog steeds alleen wil ik me moeder niet verdrietig maken( de rest boeit me niet)

maar een tip bekijk het positief doe iets heel speciaals met een goeie vriendin van je of doe iets geks of verwen jezelf

16 jan 2014, 22:01, onzekeremeid
4

ga een keer zitten met je handen op je buik. Laat je vingers naar beneden wijzen en plaats de toppen van je duimen en wijsvingers tegen elkaar aan. (deze houding zie je ook vaak bij foto's over ongesteld zijn).
Het lijkt misschien vreemd, maar deze houding helpt je om te aarden, je plaats te vinden op deze wereld en je verbonden te voelen met alles om je heen. Zo vergroot je dus je eigenwaarde en het idee dat je op deze wereld mag zijn.

Niet denken: wat is dit achtelijk, maar gewoon proberen. Je zult zien dat dit echt werkt!

XXX

Lieke

16 jan 2014, 22:01, Lieke
5

hoi allemaal
bedankt voor jullie advies ik ga het zeker opvolgen.
ik heb het mijn beste vriendin verteld en zij vond het ook een heel stom idee door haar en door jullie ga ik me best doen om er niet meer aan te denken nogmaals bedankt.
xxx nootjes13

17 jan 2014, 15:01, nootjes13
6

Ik weet wat je voelt.
Ik voel me zo dik en mijn ouders zeggen dat ik maar eens wat mi der moet eten.
Het ergste is nog dat ik smoorverliefd ben.
Maar mijn neef die bevriend is met die jongen zei dat hij niemand in onze klas knap vond behalve 1 meisje maar dat meeisje was ik niet

17 jan 2014, 20:01, anoniem
7

heee iemand tips..ik voel me steeds slechter.. steeds meer zelfmooordgedachten en snijd mezelf weer...

18 jan 2014, 14:01, Onlymy
8

Onlymy ga iets leuks doen met je vriendinnen doe de gekste dinge of verwen jezellf doeniets leuks met je moeder en kijk in haar ogen hoe blij ze met je is en als je er niet meer zou zijn dat die ogen voll met tranen zijn als je er niet meer bent

19 jan 2014, 00:01, onzekeremeid
9

hey ik voel me ook wel eens zo maar ga geen rare tests doen om te kijken of je echt zo'n iemand bent, als de test dan een nare uitslag geeft ga je je alleen maar meer zo voelen.

p.s. je mag er zijn ;]

19 jan 2014, 15:01, ikxxxx
10

thnx
@ikxxxx

19 jan 2014, 16:01, nootjes13
11

ik wil ook zm plegen, ik heb het al 1x geprobeert! maar dat was mislukt, thuis gaat alles kut, ik zit in een depressie daar moest ik medicijnen voor slikken en daardoor ben ik echt fcking dik geworden. waardoor ik mezelf nog lelijker vind!

16 mrt 2014, 14:03, hazzaloverx
12

Heee hazzaloverx,

hmm heftig dat je het al eens geprobeerd hebt.. ik begrijp heel goed dat je je daardoor nog lelijker vind en dan je je klote voelt.. toch is het belangrijk de leuke, moooie dingen te blijven zien.. ik weet hoe vreselijk moeilijk dat is ..
maar echt het leven is het proberen waard! mensen gaan je missen als je er niet meer bent.. al denk je nu misschien wat een onzin.. heel veeel sterkte, doe je verhaal hier, we zijn er om je te steunen!! :)

Groetjes!!!

16 mrt 2014, 14:03, Onlymy
13

ik weet wat je voelt, ik heb het ook gehad, mijn beste vriendin wilt het ook gaan doen, maar praat erover met iemand, zeg tegen je ouders, ik ben depressief, mijn zus wou het ook doen en die is naar de psygoloog gegaan, dat hielp, zeg het tegen je mentor en vraag dan om begeleiding enz, nu is het rot, maar je kent het spreekwoord wel: na regen komt zonneschijn, nu is het stom maar je komt er wel boven op, zeg het ook over je vriendin, mis kunnen je ouders er wat aan doen, verder kan ik je niks zeggen, groetjes!

16 mrt 2014, 16:03, Heeyx
14

ik denk er ook weleens aan omdat bij mij ook alles fout gaat en ik erg onzeker ben en n heel laag zelfbeeld heb en slechte cijfers haal en vaak ruzie heb en alles gewoon egt vaak tegen zit en allws mis gaat enzo en mijn redene om t niet te doen zijn precies allemaal de zelfde redrne als die van jou. Ik heb een hele goede vriendin die alles van me weet en me hier ook mee helpt en zij verteld me dan ook wat ik wel goed kan enzo ik ben haar egt heel erg dankbaar en ze helpt me er altijd boven op... dus mij tip voor jou is praat er over met iemand die je egt goed vertrouwd en vergeet niet het is een pereonde waar je door heen moet en het komt goed. dit moest ik eventjes kwijt en ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat dit misschien ergens voor helpt ofzo... xxxxxx het komt goed

30 mrt 2015, 01:03, annoniempje123
15

Ik had dat ook heel mijn periode in de puberteit een beetje (dus van mijn 12e tot mijn 16e. Nu gaat het wel weer beter, ik ben ook in therapie gegaan. Maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord heb, het lijkt allemaal veel slechter maar dit komt ook omdat je in de puberteit zit, een periode van overleven. Iedereen let maar op elkaar en vooral bij meisjes heb je ook dat opstoken en vitten op elkaar maar het wordt beter. Geef het een kans. En je hebt nog alle tijd om je cijfes omhoog te krijgen en om andere vrienden te maken en plezier te beleven in het leven want je hebt nog heel wat jaren voor je en je komt er echt bovenop. Het is de puberteit.....

13 apr 2015, 14:04, Emilia
16

Heay k ben ook 13 jaar
Ik wil ook zm plegen
Ik zoek ook hulp niet psychiater ofzo dat gwn egt niet
Maar met mij kan je contact hebben xxx

13 apr 2015, 17:04, why me?
17

Ik heb ook wel eens van die gedachte gehad. Maar ik ben er over gaan praten en het hielp. Nu ben ik heel blij dat ik het niet gedaan heb. Dus praat er alsjeblieft met iemand over bijvoorbeeld je ouders of je mentor. En probeer je te focussen op dingen die leuk zijn.

24 okt 2017, 21:10, jassie
18

Heel goed Jassie

25 okt 2017, 13:10, Eva
19

Waarom is iemand uberhaubt boos als je haar telefoon laat vallen? Door m'n vriendin is m'n hele tellie naar de klote en zij heeft niet eens betaald

25 okt 2017, 17:10, Oké

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.