Wie wil samen afvallen

Ik wil graag afvallen, ik ben 11 jaar, ik weeg 63-64 kg, ik ben 1,60 m lang, ik wil graag 10-15 kilo afvallen wie zou samen met mij willen afvallen?

17 jun 2018, Pearl.11


Reacties

plaats reactie
1

ik zou wel willen... ik ben een jongen van 14

17 jun 2018, 13:06, Pieter
2

Dankje Pieter

17 jun 2018, 15:06, Pearl.11
3

Ik zou dat ook graag willen hoor, maar mijn reactie is een beetje laat.
Ik ben 12. 1.73 lang en weeg 57 kilo, veel te zwaar.

22 dec 2018, 22:12, Alisha. L
4

Hoi ik wil dit ook wel want ik weeg 104kg en meet 1,66m en ik moet dringend afvallen maar het lukt niet aleen

23 dec 2018, 19:12, Big Mac
5

Ik wil jullie wel afvaltips geven en je bent nooit te laat voor afvallen samen

23 dec 2018, 21:12, juliatje.
6

Ik wil ook! Ik ben 1.64 lang en ik weeg 51kg.

23 dec 2018, 22:12, 🐶
7

ik doe ook mee!! ik weeg nu 89 en ben 1.67 lang, hoe gaan we het doen?

24 dec 2018, 10:12, frikandel
8

Ik wil je wel dieettips geven frikandel.

30 dec 2018, 07:12, juliatje.
9

Ik ben 12 1,68 cm en 64 kg m'n vriendinnen zeggen dat ik dik ben dus ik ben echt onzeker pls iemand tip of hulp

31 dec 2018, 20:12, Help me
10

@help me zeg maar als je meer wilt.

1 jan 2019, 07:01, juliatje.
11

Tip 1 hou een eetdagboek bij.Tip 2 Wordt veganist.Tip 3 Zit niet te lang(dus na elk uur ff stukje lopen) Tip 4 Vraag anderen rekening te houden met je dieet.Tip 5 Kijk of je gewichtstoename door medicijnen komt, want soms bij allergiemedicijnen kan je aankomen.Tip 6 Eet niet uit verveling.Tip 7 Eet en drink in een rustige omgeving, omdat je dan merkt dat je sneller vol zit dus geen: radio,krant,tijdschrift,telefoon,computer en tv tijdens het eten.Tip 8 Als je jezelf het eten verbied waar je het meeste van houdt, bijvoorbeeld taart wordt je veel ontvankelijker voor eetbuien en ook overeten. Als je een verandering in je eetpatroon wil maken die je een echt lange tijd kan en wil volhouden is het veel verstandiger om alle voeding te eten die je wil, maar in kleinere porties in de week. Beroof jezelf echt niet van het eten of drinken waar je het meest van geniet. Dit is moeilijker dan voedselgroepen schrappen, maar de enige manier om het je leven lang vol te houden. Hiermee voorkom je namelijk het jojo-effect.Maar het beste is om niet meer te snoepen, maar met mate snoepen helpt ook.
Tip 9 Als je moe of gestressed bent heb je de neiging veel meer te gaan eten. Je hersenen maken dan gemoedstoestanden stofjes aan die je daartoe aanzetten. Bij stress helpt eten om je gedachten te verzetten en bij vermoeidheid geeft eten je weer even nieuwe energie. In beide gevallen voorkomt eten dat je de rust neemt die je eigenlijk nodig hebt.Dus stress weinig en neem genoeg slaap.tip 10 Eten gaat niet over schuld en schaamte. Het gaat erom de balans te vinden waar jij je goed bij voelt en over mild zijn voor jezelf zolang je die nog niet gevonden hebt.Dus blijf altijd positief.Tip 11 heb geduld.Tip 12 Veranderen is erg moeilijk. In een cultuur waar eten zo veel meer lading heeft dan alleen voeding, omvat het veel aspecten. Houdt terwijl je zoekende bent bent in dit complexe proces van uitvinden wat wel en niet past bij jou. Als je dat voor elkaar krijgt word de reis een stuk beter te begaan.Tip 13 Je calorieën eten in plaats van drinken kan ervoor zorgen dat je minder eet zonder dat je meer honger krijgt.Dus eet fruit in plaats van drinken bijvoorbeeld.Tip 14 Het eten van pure chocola, of zelfs al het ruiken eraan, kan de eetlust en het verlangen naar zoet helpen verminderen.Tip 15 Gember kan het gevoel van honger helpen verminderen, dus neem het soms.Tip 16 Stoffen die in hete pepers en paprika gevonden worden kunnen helpen bij het inperken van honger en bij het vergroten van het gevoel van verzadiging dus eet vaker pittig.

1 jan 2019, 07:01, juliatje.
12

@Help me:
Je zit idd. net iets te hoog in je gewicht voor je lengte en leeftijd. Als je daar zelf mee zit en daar misschien onzeker door voelt, is het verstandig hier wat aan te doen. Niet omdat je vriendinnen dat zeggen!! Dat is ten eerste een te zwakke motivatiebron om dingen echt te gaan veranderen, maar bovenal ben jij baas over je eigen lichaam! Jij bepaalt of je je goed voelt en of je lekker in je vel zit en niet anderen! Het getal op de weegschaal zegt daar niets over!

Voeding is voor 50% bepalend voor je gewicht, sporten en bewegen voor 30% en rust, ontspanning en slaap voor 20%. Alle drie moeten in evenwicht worden gebracht om effectief af te vallen. Ga dus niet (elke dag) extreem sporten. Hierdoor ervaart je lichaam heel veel stress en stressvorming leidt tot vetopslag. Van te veel en te intensief sporten kan je dus juist dikker worden, i.p.v. afvallen!

Qua voeding spelen de koolhydraten een belangrijke rol. De ongezonde koolhydraten (suiker, bloem, witte rijst, 'normale' aardappel, 'normale' witte pasta), kunnen enorme dikmakers zijn. Het sterk verminderen van suikers (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank - ook light/zero! en bijv. fruitsap), kan al heel veel helpen. Al deze bovenstaande extraatjes moeten niet in je dagelijkse routine zitten. Waarom elke dag een suikerrijk toetje, zoals vla, vruchtenyoghurt, pudding, chocomousse, etc. na het eten? Waarom altijd die suikerrijke Liga, Sultana of bijv. plak ontbijtkoek mee naar school? Waarom altijd dat glas frisdrank of fruitsap als je uit school komt? Dit zijn allemaal dikmakende extraatjes, die je gezondheid en geluk negatief beïnvloeden. Doorbreek dit soort gewoontes! Extraatjes zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks/heel vaak 'uit gewoonte' weg te eten.

Hier nog wat andere afvaltips:
- Sla geen maaltijden over. Van te weinig gezond eten, word je juist dikker.
- Eet bij iedere hoofdmaaltijd eiwitten, liefst niet te veel uit dierlijke bronnen. Eiwitten zijn belangrijk voor je spieren en geven ook lang een vol gevoel (verzadiging), waardoor je niet na een uur weer honger hebt.
- Eet bij je ontbijt altijd groente en goede vetten (avocado, vis, noten, zaden, etc.). Goed vet maakt je niet dikker, integendeel: het helpt je juist om het slechte vet inje lichaam makkelijker te verbranden!
- Eet bij je ontbijt geen koolhydraten. Dus geen extraatjes als in het vorige stuk genoemd, maar ook geen brood, fruit, havermout, cornflakes, muesli/cruesli etc. Koolhydraten in de ochtend verstoren processen in je lichaam, waardoor je vetverbranding wordt verminderd en je hierdoor dus de hele dag minder energie verbruikt dan mogelijk. Dit kan zich ook uiten in vermoeidheid overdag en/of het 16.00 uur Cup-A-Soep danwel snackmomentje. Door geen koolhydraten in de ochtend te eten, voorkom je dit inkakmoment rond 16.00 uur (en daarmee inname van onnodige suiker-, ongezond vet-en/of zoutrijke voeding).
Succes!!

1 jan 2019, 17:01, Timo
13

ik wil ook graag meedoen!

2 jan 2019, 21:01, evi

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.