whyme?

Heay
Ik ben een meisje van 13 jaar lang en 154 cm lang en 42 kilo. Ik ben al 3 maanden bezig met afvallen op pro Ana sites enz. Ik gebruik pillen en braken en al die dingen. Laatste werd ik betrapt met pillen en braken en toen had ik met me broer gepraat en beloofd weer gezond te eten maar ik deed het niet.. ik had gewoon gebraakt en ik ga woensdag weer pillen halen.. ik wil ermee stoppen maar ik wil eerst me doel halen en dat is 32 kilo. Laatste gaat niet echt goed met afvallen ik heb soms vreetbuien en echt waar na zo'n vreetbui ben ik in staat tot alles! Suïcide, zelfmoordgedachte en gewoon heel depressief.. soms denk ik oké ik ga stoppen en dan ik ga 1 dag normaal eten en dan in de avond lig ik zowat 1/2 uur te huilen in bed omdat ik had gegeten.. life is a struggle for me. Ik accepteer echt geen hulp want het werkt toch niet. Like always gaan ze me vertellen dat het slecht is en hoe ik moet stoppen en al die shit. Maar blijkbaar kan het hun niet schelen wat ik wil. Waarom ik wil afvallen en mijn streef en al die dingen. I don't know why i stil live while i don't have a reason. Iemand tips wat ik moet doen?

25 jan 2016, why me?


Reacties

plaats reactie
1

Ik weet niet hoe goed je engels is maar Kati morton heeft een heel mooi YouTube kanaal haar tips kunnen je misschien verder helpen.

Het is misschien een goed idee om je af te vragen wat het nut is van je eetstoornis. Ik gebruikte mijn gewicht als zondebok voor het feit dat ik mezelf als persoon niet leuk vond. Alle zelf haat op mijn gewicht gooien was een stuk minder pijnlijk dan accepteren dat ik mijn persoonlijkheid niet kon uitstaan want gewicht is te veranderen. Het veranderen van mijn gewicht werkte in dit geval alleen niet.

Kun jij nu eens een poging doen?

26 jan 2016, 18:01, Crocro
2

Het probleem is dat als ik eet ik gelijk me schuldig ga voelen.. Gister heb ik niks gegeten dus gevast en vandaag alleen 4 crackers en misschien morgen weer vasten.. Ik heb hekel aan eten.. Daarom koop ik ook weer laxeerpillen want voor het geval ik toch wel eet dan kan ik het compenseren met laxeren en vasten en sporten! Dan val ik dus sneller af

Xx why me?

27 jan 2016, 11:01, Whyme?
3

Ja, maar waarom is het zo belangrijk voor je om af te vallen? Wat zou er zo verschrikkelijk zijn als je een BMI had van 28?

27 jan 2016, 13:01, Crocro
4

Oh my gosh mijn bmi is 17,7 als ik van 28 had ik zweer ik ging zelfmoord plegen.. mijn gewicht moet perfect zijn.. controle..

27 jan 2016, 16:01, whyme?
5

Ah, nu komen we ergens. Je hebt de controle nodig. Dan is de vraag. wat in je leven kun je niet controleren dat je het gevoel hebt dat je dat maar op je gewicht moet gooien? En dan is de vraag wat kun je doen om meer controle op die situatie te krijgen of het gevoel te krijgen dat je die controle niet nodig hebt.
En ik vertel je vast. ik heb een BMI van 26 en ik ben een prima mens heb ik ontdekt. Ook met mijn kilo'tje teveel kan ik prima functioneren in de maatschappij.

27 jan 2016, 16:01, Crocro
6

Ik heb die controle nodig cuzz op school heb ik kutcijfers echt slecht en thuis ach ja mijn broers en zussen zijn much better dan mij.. ik kan het niet loslaten het is gewoon een hou vast ofs..

27 jan 2016, 19:01, whyme?
7

Wat zou je kunnen doen om je cijfers te verbeteren? En heb je al eens overwogen hulp te zoeken?

28 jan 2016, 07:01, Crocro
8

Ik had hulp maar he. Werkt voor geen eens tering

28 jan 2016, 13:01, whyme?
9

Welke hulp heb je allemaal al gehad dan?

28 jan 2016, 13:01, Crocro
10

Uhm thuis therapie. Psycholoog
Met school enz dus ja
Ik accepteer gewoon niet hulp punt.
Het helpt me gewoon niet

28 jan 2016, 17:01, whyme?
11

Tja, als je er niet in gelooft dan werkt het idd niet. Dat is zeker. Wil je uberhaubt wel van je eetstoornis af? Dat is de vraag. Zo nee, waarom niet?

28 jan 2016, 19:01, Crocro
12

Ik wil ervan af maar dan heb ik dus letterlijk nergens controle over en voel ik me dik en al die shit. Maar aandm de andere kant ik wil er niet vanaf het is een hou vast voor mij het voelt gewoon zo goed om af te vallen ergens waar ik controle over kan hebben.. PS ik heb geen eetstoornis

29 jan 2016, 06:01, whyme?
13

Hoevaak per week braak je of gebruik je laxeerpillen?

29 jan 2016, 08:01, Crocro
14

Ik heb het niet gekocht die laxeerpillen ik heb ze gelaten super trots braken doe ik ook niet meer. Ik doe nu eigenlijk eerder vasten 1 dag eten volgend dag vasten 1 dag eten en weer volgend dag vasten etc. De ene dag dat ik mag eten eet ik bijvoorbeeld 2 mandarijnen sws niet boven 500 kcal best veel maar ja

29 jan 2016, 12:01, Whyme?
15

Dat is echt heel weinig schat. Pas ajb goed op jezelf.
En je hebt een eetstoornis. Hij heet Eetstoornis NAO. En een paar kilo minder en je hebt anorexia

30 jan 2016, 09:01, Crocro
16

Ik en anorexia.. serieus nee gewoon niet totaal niet te dikkk. Ik heb een eetstoornis? Nee gewoon niet. Sterker nog ik heb net yoghurt met dadels gegeten nou super gezond en straf misschien avondeten eten of overslaan en morgen avond eten of overslaan. Omg ik kan morgen vasten tot dinsdag! Ik ga dan vanavond broodje met ei en kaas en tonijn eten en heel misschien kipfilet. Omg ik heb echt hulp nodig ik vast te veel dagen maar hey ik heb daarnet ook 3 blikjes puur chocola gegeten.. maar of ik de goede kant ben opgegaan tja...

30 jan 2016, 11:01, whyme?
17

Het scheelt maar 5 kilo en dan heb je anorexia.
De criteria zijn overduidelijk bij jou aanwezig. Zoek de dsm criteria maar eens op! Wat is er eigenlijk met je broers en zussen?

30 jan 2016, 11:01, Crocro
18

Wat zou met mijn broers en zussen moeten zijn? Haha
Ik heb geen anorexia ik vreet te veel.

30 jan 2016, 13:01, whyme?
19

Nouja, je zij dat je broers en zussen veel beter waren dan jij.
Als je ooit je hart moet luchten kan dat altijd bij mij. Ik hoop dat je hier ooit overheen komt. Je bent waardevol!

30 jan 2016, 14:01, Crocro
20

Nou mijn broers en zussen hebben betere cijfers zijn dunner zo zie ik het tenminste en hun andersom haha
Maar ja ik denk niet echt dat ik hierover kom tot ik mijn doel haal

30 jan 2016, 19:01, whyme?
21

Hee,
Ik begrijp je ik had twee jaar geleden ook het gevoel dat ik te dik was en niks meer moest eten en moest afvallen. Ik wilde er ook controle over. Ik sprak niet meer af met vriendinnen omdat ik dan moest eten. Ik zat constant thuis, hield schriftjes bij. Tot t moment dat ik besefte dat ik ontzettend ongelukkig was op deze manier. Ik wilde weer gewoon lol kunnen maken genieten van het leven dus ook genieten van eten. Je kunt toch ook gewoon gezond eten? Het is echt niet zo dat je ineens super dik wordt als je gewoon gezond eet. ik besefte me ineens ook dat ik misschien niet meer zou groeien en misschien wel nooit ongesteld zou worden ook kreeg ik last van mn darmen door te weinig vezels en was ik doodongelukkig. Nu eet ik weer gewoon normaal, doe veel leuke dingen en geniet van t leven :) en ja dus ook wel eens een stukje taart of een chocolaatje. Wees niet zo hard voor jezelf! Je mag er zijn :)) ik hoop dat je hier wat aan hebt xx

31 jan 2016, 00:01, Jackie
22

Heii Jackie ik heb er wel zeker wat aan maar het probleem is dat ik niet mijn doel kan halen als ik ga eten dat is namelijk 32 kilo met een in van 14.. als ik eet word ik echt heel ongelukkig.. heel soms eet ik wel eens gewoon normaal net als vandaagg en gister maar dan ga ik weer een is ch uldgevoel krijgen en dan ga ik dus compenseren met dagen niets eten..

31 jan 2016, 11:01, whyme?
23

Lieve whyme? Ja ik begrijp jou een beetje door een film. Maar je bent nu al een beetje dun je hebt net wel/niet ondergewicht maar 32 voor jou leeftijd is erg niet doen want je bent al gezond ik ben nu 12 en 47 dus jij bent lichter. Beloof je alsjeblieft van jezelf te houden? Liefs Eva
en lieve kinderen hier

5 mei 2017, 20:05, Eva
24

hoe bedoel je Eva

27 mei 2017, 13:05, tamaraaaa
25

Miss moet je het probleem niet zien in het niet eten, maar in de oorzaak. Wat is de oorzaak? Dat je je niet fijn voelt toch? Dat je vind dat je er zelf niet mag zijn. Miss moet je daar aan werken, aan zelfverzekerdheid. Dan komt dat eten vanzelf wel! Ps: wees niet bang om hulp te zoeken, dat je dit op dit forum hebt gezet is al een grote stap. X

28 mei 2017, 17:05, Anoniem
26

god kan je helpen. ik weet niet of je geloofd in god maar hij heeft me geholpen in de moeilijkste tijden van mijn leven. Probeer het voor mij have faith in god!

2 apr 2018, 19:04, believeringod

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.