werken

Ik en een vriendin hebben in de zomervakantie gesolliciteerd als tomatenplukker. We zijn toen gelijk aangenomen en de dag erna konden we eigenlijk al gaan werken. We zijn toen telkens 3 dagen per week gaan werken van 7:15 tot 12:00. Toen school weer begon kon je op zaterdag of als je een dag vrij had of vroeger uit was gaan werken. Een paar weken zijn we toen de hele tijd gewoon op de zaterdag gaan, maar nu wilt die vriendin eigenlijk niet eens is meer gaan werken. Ze wilt in het weekend niet vroeg uit bed (Ze moet rond 6:15 opstaan) en in de vakanties wilt ze nu ook niet meer werken. Ook zei ze tegen mij dat als je daar in de middag gaat werken dat het dan heel heet is. En ze wilt zelf ook nog een ander baantje erbij. Dus kort samengevat wilt ze eigenlijk niet meer werken ook al zijn dat eigenlijk de enige tijden dat je daar kan werken. Moet ik dit tegen mijn baas zeggen of niet? We zijn eigenlijk niet de beste vriendinnen, want zij en m'n zusje mogen elkaar totaal niet en als ze me niet meer mag, gaat ze waarschijnlijk m'n crush tegen mij opzetten (ook al weet ze niet dat ik hem leuk vind). Maar als ik het niet vertel komt m'n baas er uiteindelijk achter en word ik waarschijnlijk ontslagen. Wat moet ik doen?

23 sep 2017, Eltje


Reacties

plaats reactie
1

Als jij het daar naar je zin hebt, gewoon blijven.
En als de werkgever tevreden over je werk is, zal hij jou echt niet naar huis sturen als je (zogenaamde) vriendin ineens niet meer komt.
Hoe pluk je, per uur of per kilo?
En de kroontjes op de geplukte tomaat houden.

Ik heb het een paar jaar geleden ook een zomer vakantie gedaan.
Maar in de trostomaten.
(ras pomodori. punttomaat)
Die pluk je niet, de trossen snij je los met een mesje.
(oude kleren aan want je wordt aardig groen)

Ik sneed per kilo.
Ben je snel en snij je netjes de trossen los, kan je aardig verdienen.
(ik kwam omgerekend naar uren gemiddeld aan de 14/15 euro per uur)

24 sep 2017, 07:09, Jaja
2

Bij mij is het hoeveel kilo je per uur plukt. Ik verdien dan 4,70 euro per uur en met bonus krijg je er dan nog is een uur bij. En als je dan van alle scholieren daar het hoogste aantal hebt geplukt krijg je 2 uur bonus.
Ik ben niet echt snel in het werk, want ik pluk ongeveer 25 kilo per uur en je krijgt een bonus bij 40 kilo per uur terwijl de meeste daar rond de 35 kilo per uur zitten en je wordt inderdaad snel vies daar. Mijn moeder zei al dat ik voortaan gewoon 1 paar kleding moet dragen voor daar, maar bij mij zijn het losse tomaten. Ik weet niet welke soorten ik precies moet plukken, maar soms heb je ronde en soms heb je langwerpige. Maar ik laat het wel gewoon aan mijn vriendin over met het werk

25 sep 2017, 20:09, Eltje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.