Welke kleren moet ik aan?

Ik ben een meisje van 11 jaar ik ga na de zomervakantie naar de middelbare
Wat moet ik aan?
Zou iemand me tips willen geven

17 jun 2018, Pearl.11


Reacties

plaats reactie
1

heyy draag makkelijke kleuren waar jij je leuker in voelt als jij je lekker voelt in een joggingsbroek moet je dat dragen of al is het een jurk je moet altijd jezelf blijven

17 jun 2018, 12:06, romy
2

Dankje romy

17 jun 2018, 12:06, Pearl.11
3

Als je wat hoger in gewicht zit, is donkere kleding altijd een goede keuze. Donkere kleding slankt af, witte kleding maakt juist dikker. Draag verder V-halsjes en verticale strepen. Deze maken je langer en daarmee ook weer dunner. Verstandig is om dan ook standaard een (al dan niet dagelijks wisselend) kettinkje om je hals te dragen, let op: niet te strak! Door dat kettinkje komt het accent naar boven te liggen, hierdoor lijk je ook weer langer en dus slanker. Ook door volume in je haar aan te brengen, lijk je langer en daarmee weer slanker.

Draag vooral geen kleding die heel strak zit of veel te wijd. Beiden maken je juist dikker i.p.v. dunner, terwijl mensen vaak het tegenovergestelde denken. Draag broeken die hoog vallen, zeker geen lage heupbroeken. Ook jurkjes en truitjes met een verhoogde taille, overslagtops en wikkelvesten zijn handig om slanker te lijken, al dan niet gecombineerd met een mooie tailleceintuur.

Als je even googelt vind je vast nog veel meer tips ;). Good luck!

17 jun 2018, 13:06, Timo
4

Thanks Timo

17 jun 2018, 15:06, Pearl.11
5

Timo dat kind is 11, je moet niet nu al het idee van "dun = mooi !1!!" in haar hoofd planten... als ze gewoon gezond is hoeft ze zich daar helemaal geen zorgen over te maken.
Pearl.11 doe gewoon kleding aan waar je je goed en mooi in voelt, het is niet zo belangrijk maak je geen zorgen. Veel plezier volgend jaar.

17 jun 2018, 15:06, Neen
6

@Neen:
Als je andere posts van Pearl leest, zie je dat dit wel zo is*. Het irritante hiervan is dat anderen dit ook kunnen zien en dat dit zo haar zelfvertrouwen kan aantasten. Een vraag hoe ze dit kan camoufleren*, zeker wanneer ze volgend jaar naar een nieuwe school gaat, vind ik zodoende heel begrijpelijk. Vandaar dat ik er ook serieus op heb geantwoord.

@Pearl
Om slanker te worden denk je waarschijnlijk meteen aan afvallen. Gezond afvallen is echter heel moeilijk. Gelukkig is er voor jou nog een tweede optie: groeien! Door te groeien en ondertussen je gewicht gelijk te houden, word je langer met hetzelfde gewicht, oftewel slanker per centimeter. Op deze manier kan je naar een prima, zelfs naar een perfect gewicht, doorgroeien zonder ook maar een kilootje te hoeven af te vallen ;).

*dit bericht is aangepast door de moderator vanwege een mogelijk kwetsende woordkeuze*

17 jun 2018, 16:06, Timo
7

Euhh moderator...

Ze denkt niet alleen dat ze overgewicht heeft, ze HEEFT ook overgewicht. Ze is 10 kilo te zwaar voor haar lengte en leeftijd!

Niet mijn woorden verdraaien hè.

17 jun 2018, 16:06, Timo
8

Dankje Timo

18 jun 2018, 19:06, Pearl.11
9

Hee ik heb wat tips die mij hebben geholpen

1. Ga eens naar de stad en kijk wat jongeren van jouw leeftijd en iets ouder dragen, doe wat inspiratie op via tijdschriften en internet. Kijk in de winkels of je dingen ziet die je leuk lijken, die fijn zitten, leuk staan en of je het andere hebt zien dragen (dus of het wel een beetje in is anders kun je hier nare opmerkingen over krijgen)

2. Natuurlijk is het belangrijk om te dragen wat jij leuk vind, maar als je nog niet goed weet wat je leuk vind kun je het beter op safe spelen en iets kiezen wat veel meisjes dragen dan val je er tenminste niet buiten. koop bijvoorbeeld gewone skinny jeans en simpele maar leuke t-shirts, dit staat iedereen leuk.

3.Als je iets ziet wat jij ontzettend gaaf vindt maar je weet het niet zeker, maak er een foto van waar je het aan hebt en stuur het naar je vrienden/familie, vraag hun om hun eerlijke mening over hoe het je staat, dat helpt misschien ook met de juiste keuzes maken.

4.Leuke winkels en betaalbare winkels zijn trouwens de Monki, Zara, H&M, Stradivarius, Only en eventueel de Primark.

5. Mijn laatste tip voor je is om niet in 1 keer al je inkopen te doen. Ga in de zomervakantie een paar keer shoppen, zo zie je steeds weer leuke dingen.

Het is heel belangrijk om je eigen stijl te ontwikkelen maar ik snap dat het in het begin eng is om naar een nieuwe school te gaan, en het is misschien beter om in de eerste week of weken niet te gaan experimenteren met nieuwe kleren, dan kunnen mensen een slechte eerste indruk van je krijgen
(oh en merkkleding is niet het einde dus voel je zeker niet verplicht om dit te kopen en te dragen)

19 jun 2018, 23:06, Maaike

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.