Wel of geen hulp

Hoi,

ik ben 13 en weeg 90 kilo en ben 168 lang. Ik weet dat dit te zwaar is maar ik heb in het verleden gestruggeld met Anorexia dus zijn mijn ouders bang dat als ik weer ga afvallen dat ik weer te obesessief wordt met mij gewicht

seombody help me

25 okt 2018, sjaan


Reacties

plaats reactie
1

Ik zou het doen.❤️😘😘😘

25 okt 2018, 17:10, Puppyyyove
2

Ik zou niet op eigen kracht afvallen maar onder begeleiding, bijvoorbeeld samen met een dietist. Die kan beter inschatten wat wel/niet goed zou zijn voor iemand die vroeger een eetstoornis had. Maar doe het niet zelf, dan is de kans groter dat je doorslaat !

25 okt 2018, 19:10, Vis
3

Hey Sjaan,

Zo te lezen heb je last van je gewicht en wil je daar graag iets aan veranderen, maar ben je bang weer terug te vallen in anorexia?

Wat goed dat je hier om advies komt vragen hierover!
Allereerst denk ik dat het het belangrijkst is dat je je gezondheid vooropstelt en niet zozeer een ideaal gewicht. Zolang jij goed voor jezelf zorgt en goed naar jou lichaam luistert, zoekt je lijf vanzelf het gewicht dat gezond is voor jou.
Ik denk dat het raadzaam is om onder begeleiding van een diëtist uit te zoeken wat voor jou een goed voedingspatroon is. Met haar kun je ook uitzoeken of je een gezonde relatie hebt met eten, aangezien dit een groter trigger kan zijn voor een terugval in anorexia.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Laat je weten wat je gaat doen?

Liefs, Amy

30 okt 2018, 14:10, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.