Wel een 'eetbui', maar geen honger

Hallo lieve leden van 99gram,

Ik zit met een probleempje, de laatste tijd heb ik 's nachts (vooral) wel (in mijn ogen) eetbuien, terwijl ik helemaal geen honger of iets dergelijks heb. Hoe kan dit?

Liefs,
Recoveryjournall

28 dec 2018, recoveryyjournall


Reacties

plaats reactie
1

Hey lieve Recoveryjournal,

Als ik het me goed herinner ben je aan het herstellen van anorexia, klopt dat?

Het is heel normaal dat je in je herstel 'eetbuien' hebt. Dit zijn niet echt eetbuien, het is je lijf dat om veel eten vraagt voor het herstel van de ondervoeding en het ondergewicht.

Je zegt geen (lichamelijke) honger te hebben, dus ik neem aan dat het vooral mentale (geestelijke) honger is?
Ook dat is heel normaal, omdat je lichamelijke hongersignalen niet goed door komen door de eetstoornis.
Het is goed dat je hier aan toegeeft, want je hoofd en lijf vragen hier om met een hele goede reden; om weer te herstellen en gezond te worden na de eetstoornis.

Zodra je lijf weer hersteld is van de ondervoeding en het ondergewicht zullen jouw hongersignalen weer normaliseren en zal je lijf weer om normale porties vragen. Maak je dus geen zorgen dat je doorschiet in het eten. Je lijf is heel erg slim en geeft precies aan wanneer het genoeg gehad heeft. Dus luister vooral goed naar je (mentale) honger en laat je lijf zijn werk doen. Je kunt daar op vertrouwen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

28 dec 2018, 13:12, Amyxx
2

Hi Amy,

Ja, dat klopt. Bedankt voor de goede helpende en vooral geruststellende reactie.

Liefs, Recoveryjournall

28 dec 2018, 13:12, recoveryyjournall

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.