Weegschaal

Hoi ik ben een hele lange tijd heel onzeker geweest en bezig geweest met afvallen ik at bijna niks meer.
Het gaat nu langzaam de goede kant op (eet nu ietsje meer).

Maar ik wil graag weten hoeveel ik weeg.
Weet iemand waar je een goedkope weegschaal kan kopen en waar ik hem kan verstoppen?

( kan trwns niet in me kast want mijn moeder ruimt die in dus ja)

21 jun 2018, KINDJE


Reacties

plaats reactie
1

De Tanita BC-587 is een goeie weegschaal die ik je kan aanraden.Zelf kan je bij de blokker weegschalen halen of je kan het online bestellen bij bijvoorbeeld bol.com en anders kan je weegschaal opzoeken en dan zie je genoeg websites die het verkopen.Zeg maar als je er nog hulp bij nodig hebt.

22 jun 2018, 07:06, juliatje.
2

Je moet echt geen weegschaal kopen als je aan het herstellen bent van een eetstoornis! Dan gaat het sowieso weer de verkeerde kant op

22 jun 2018, 07:06, Vis
3

Hey Kindje,

Wat goed en knap van je dat je al iets beter bent gaan eten! Dat moet vast een hele strijd zijn geweest om dat voor elkaar te krijgen, maar je bent er mee begonnen!

Het feit dat je moeder niet mag weten dat je je gewicht wilt meten, geeft eigenlijk al aan dat je zelf ook in de gaten hebt dat dat niet zo'n goed idee is, toch?
Ik denk dat je je het beste kan concentreren op een gezond lichaam en een gezond eetpatroon. Je gaat je niet zekerder voelen door af te vallen, maar juist onzekerder.
Je kan je beter richten op het verbeteren van je zelfvertrouwen. Waar ben je zo onzeker over? Kunnen we je daarbij helpen?

22 jun 2018, 09:06, Amyxx
4

Veel relevantere waarden om te bekijken hoe je er voor staat, zijn je taille-, buik- en heupomvang. Je gewicht is helemaal niet zo'n belangrijke en eigenlijk ook niet zo'n goede indicator. Je gewicht is immers niet alleen vet, maar ook botten, spieren, organen en vocht (bloed o.a.).

Mijn advies daarom: laat die weegschaal lekker achterwege en regel een meetlint (geen rolmaat!). Deze zijn voor een paar euro wel te koop. Papieren meetlinten zijn zelfs gratis mee te nemen bij woonwinkels en doe-het-zelf-winkels.

Het meten en bijhouden van je maten geeft je veel meer zelfinzicht dan je gewicht bijhouden!

22 jun 2018, 19:06, Timo
5

Dankjewel voor al jullie hulp.
Ik heb niet gereageerd omdat ik dat had met die chineese letters enzo.

Maar ik heb op het begin al niet een goede start gemaakt ik heb mijn ouders nooit vertelt over mijn probleem.
Dus als ze nu een weegschaal vinden op me kamer heb ik een probleem want dan moet ik het ze vertellen, en sturen ze me dalijk een kliniek in ofzo.

Ik weet dat wegen geen goed idee is maar ik moet het weten de laatste keer was in de meivakantie.

Iemand goede verstopplekken?

24 jun 2018, 12:06, KINDJE
6

Hey kindje,

Is dat jouw grote angst? Dat je ouders je naar een kliniek sturen als ze erachter komen dat je met je gewicht bezig bent? Hiermee geef je eigenlijk al aan dat je zelf ook al in de gaten hebt dat jouw focus op gewicht niet goed en gezond is.
Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent om naar een kliniek gestuurd te worden, maar ik denk dat dat zo'n vaart niet zal lopen. Wat maakt dat je je ouders niet verteld over jouw probleem?
Ik raad het je echt af om jezelf in het geheim te wegen. Dan heb je er nog een geheim en dus nog een probleem bij wat je verborgen moet zien te houden. Dat kost ontzettend veel energie. Bovendien ga je je hierdoor echt niet beter voelen. Je geluk zit niet in je gewicht.
Ik denk dat je het beste hulp kunt zoeken om aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen te werken. Wie in je omgeving kun je in vertrouwen nemen en zou jou kunnen helpen om de juiste hulp te vinden? Je kan samen met diegene naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een psycholoog. Ik beloof je, dat is de investering waard. Je verdient het om lekker in je vel te zitten en blij te zijn met jezelf!

24 jun 2018, 13:06, Amyxx
7

Bedankt Amyxx

Ik wil het niet aan mijn ouders vertellen omdat de thuissituatie niet altijd even leuk is.

Stel ik ga naar de huisarts mag er dan een vriendin mee?
Moeten me ouders het weten?
En wat moet ik zeggen?

Want ik heb geen overgewicht want in de meivakantie woog ik 50 kilo en de broeken die ik toen droeg pas ik nog steeds zonder dat ze te groot zijn?

24 jun 2018, 14:06, KINDJE
8

Je kan prima zonder dat je ouders het weten naar een huisarts gaan. Zij hoeven dit helemaal niet te merken, want zij krijgen van dit bezoek geen rekening of melding. Alleen als de arts het uit medische noodzaak echt noodzakelijk vindt om je ouders in te lichten, zal hij dit achteraf doen (tot 15 jaar daarboven sowieso niet). Vindt hij dat niet nodig, dan zal hij dit niet doen. Ook via de arts zelf komen je ouders het dus hoogstwaarschijnlijk niet te weten.

24 jun 2018, 17:06, Timo
9

...enne als jij een vriendin wil meenemen naar dit bezoek, is dit uiteraard ook geen probleem. Jij beslist wie wel en niet bij dit gesprek zijn.

24 jun 2018, 17:06, Timo
10

Hey kindje,

Wat ontzettend vervelend dat je thuissituatie niet goed voelt voor jou. Dat lijkt me erg naar en zwaar voor je.

Zoals Timo al aangeeft, mag je iedereen meenemen naar je huisartsbezoek. Ik denk dat het heel goed is dat je hulp inschakelt, om erger te voorkomen.
Ik weet niet hoe ernstig jouw thuissituatie is, maar je kan ook overwegen om de vertrouwenspersoon van school te benaderen om jouw thuissituatie te bespreken. Of een andere volwassene die je vertrouwd en die je hulp en steun kan geven in deze situatie.

Hou je taai en zorg goed voor jezelf!

24 jun 2018, 18:06, Amyxx
11

Dankjewel,
Denken jullie dat de huisarts me gaat wegen?

24 jun 2018, 20:06, KINDJE
12

Nee, dat zal niet gebeuren. Alleen als je het zelf vraagt waarschijnlijk.

Een (huis)arts is er om je te helpen. Om iemand te helpen moet je diegene eerst op zijn of haar gemak stellen, anders kan je ook geen hulp bieden. Als jij niet wil dat die dokter je gewicht weet, zal hij dus ook niet aandringen omdat dit de vertrouwensrelatie die hij met je probeert op te bouwen ondermijnt.

24 jun 2018, 22:06, Timo
13

hey Kindje,

Ik weet niet of de huisarts je wil wegen, maar zoals Timo al aangeeft kun je dit weigeren en zeggen dat je dat niet wilt omdat je je daar niet prettig bij voelt. In het gesprek met de huisarts kun je aangeven van welke problemen je momenteel last hebt en waar je hulp voor wilt hebben. Desnoods schrijf je het vantevoren op, zodat je hem dat briefje kunt geven tijdens de afspraak. De focus van het gesprek komt te liggen op waar jij hulp voor wilt hebben.

Zet m op! You can do it!

25 jun 2018, 08:06, Amyxx
14

dankjewel ik ga om 14.00 bellen want van 12 tot 14 is alleen voor spoedgevallen.

Ik laat jullie wel weten hoe het verder gaat, en wat ik ga doen enzo voor hulp.

25 jun 2018, 12:06, KINDJE
15

Hey wat goed dat je gaat bellen!
Fijn dat je ons op de hoogte houdt!

25 jun 2018, 13:06, Amyxx
16

Hoi, ik ben vandaag naar de huisarts geweest en, ik vond het zo eng ze vroeg me wat er aan de hand was dat heb ik uitgelegd, en ze ging me wegen ik woog 48 kilo ben dus vanaf de meivakantie 1,5 kilo afgevallen.

28 jun 2018, 15:06, KINDJE
17

en ze ging met het ggz of zo iets bellen.

28 jun 2018, 15:06, KINDJE
18

MIjn vriendin zegt nog steeds dat ik me aanstel(idk of ik dat al had vertelt) ik begin nu zelf ook te denken dat ik me aanstel.

28 jun 2018, 15:06, KINDJE
19

Ze zegt je eet toch gwn maar dat doe ik alleen soms s'ochtends en s'avonds wel want dan zijn me ouders er en heel soms in de middag als ik niet op school ben of heel vroeg uit ben.

28 jun 2018, 15:06, KINDJE
20

wat doet het ggz? heb ik een eetstoornis? stel ik me aan?

28 jun 2018, 15:06, KINDJE
21

Je stelt je niet aan en ggz kijkt of je gezond bent.(maar denk dat ze je wel kunnen helpen)

29 jun 2018, 13:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.