Weegschaal weggedaan door ouders

Ik ben geen dieeten de laatste tijd maar mijn ouders wisten hier niks van. Toen zagen ze dat ik was afgevallen omdat ik nu maar 26 van spijkerbroeken heb in plaats van maat 27 en nu zijn ze helemaal boos toen zei ik dat ik 65 kilo woog wat niet zo is (Ik weeg 62) en nu hebben ze mijn weegschaal weggehaald uit mijn kamer en mijn ouders hebben hem verstopt in het huis ergens denk ik maar ik wil dus eigenlijk 55 kilo wegen maar ze denken dat ik doorsla en anorexia krijg wat niet zo is want ik eet gewoon gezond en trouwens heel meisjes van 15 jaar en 170 wegen 55 kilo !!!

1 sep 2020, Zoëy


Reacties

plaats reactie
1

Dus weet iemand hoe ik mijn gewicht kan bijhouden zonder weegschaal (vroeger stond ik dr elke dag op maar nu mag dat dus niet meer)

1 sep 2020, 21:09, Zoëy
2

Op de weegschaal zie je alleen maar een getal. Dat getal is niet nodig om af te vallen. En je hoeft eigenlijk niet echt af te vallen je bent gewoon gezond. Ik denk dat het ook fijn is om niet op de weegschaal te kijken maak je daar geen zorgen eet gewoon net als altijd, maar beweeg dan ook evenveel.

1 sep 2020, 23:09, Dela
3

Ik begrijp de angst van je ouders, maar zie op dit moment geen problemen. Met je huidige gewicht heb je een prima gezond gewicht, keurig de norm voor meiden. Met 55 kg heb je een perfect gezond gewicht. Ik begrijp dat je daarnaartoe probeert te werken, zeker als je in de Randstad woont. Als je dit gezond doet, is dit een prima doel. Gezond betekent: altijd 3 hoofdmaaltijden per dag, geen maaltijden overslaan dus, veel groente, veel magere eiwitten en voldoende fruit per dag eten.

Een veel betere manier om je voortgang bij te houden dan de kilo’s, is door jezelf te meten: meet je taille-, buik-, heup- en bovenbeenomvang. Schrijf deze waardes op en meet ze over een week of twee weken opnieuw. Leer jezelf aan om voldoening te halen uit het gezond verliezen van een centimeter i.p.v. een kilo. Een meetlint kan je voor ong. €1,- kopen in goedkope winkels, maar misschien kan je deze ook wel onopvallend wegnemen uit je moeder’s naaidoos. Je kan ook gratis papieren meetlinten meenemen bij doe-het-zelfzaken en woonwinkels.

Daarnaast kan je misschien af en toe bij je vriendinnen wegen als je dat echt wil, maar wat ik al zei, het verlies van een centimeter zou je veel meer waard moeten zijn dan het verlies van een kilo!

1 sep 2020, 23:09, Timo
4

Prima advies van Timo! Er zijn meer dingen die je kan meten en waaruit je kunt afleiden of je bent afgevallen, niet alleen het aantal kilo's. Gewoon een klein oprolbaar meetlint kopen, bijvoorbeeld bij een winkel als de Wibra, Zeeman of Action zul je het vast wel kunnen vinden. Sommige supermarkten zullen het ook wel hebben en anders wel winkels met stoffen en andere naaibenodigdheden. Vaak zijn die dingen 150 cm lang, dus lang genoeg om fatsoenlijk om jezelf heen te doen en jezelf goed op te meten. Zo'n meetlint is maar klein en kun je prima verstoppen of bij je houden.

2 sep 2020, 01:09, Kim96

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.