Watervasten

Hallo,
Ik heb een keer gehoord dat het goed voor je is om af en toe je lichaam te reinigen door een dag alleen maar water te drinken. Maar voor dat ik dat ga doen wou ik eigenlijk wel wat advies. Want ik bedoel, ik heb ook gehoord als je lichaam een tijdje weinig voedingsstoffen krijgt dat het dan in de spaarstand gaat staan en dat je dan een jojo effect krijgt. Maar gebeurd dit ook al na 1 dag? Wat zeggen jullie ervan, proberen of niet?

25 jul 2020, Laukie


Reacties

plaats reactie
1

Hoe oud ben je?

25 jul 2020, 11:07, Timo
2

@Timo ik ben 14

25 jul 2020, 12:07, Laukie
3

Dan zou ik het niet doen.

Er zijn drie verschillende gezondheidstypes en voor twee van deze drie kan het een meerwaarde zijn om af en toe een dag te vasten. Dit geldt echter niet voor kinderen en jongeren. Dit betekent dat jongens sowieso niet voor hun 18e moeten vasten, bij meisjes ligt die grens op ong. 16 jaar.

Met 14 jaar is je lichaam daar nog niet goed opgericht en doet het meer slechts dan goeds. Afrader dus!

25 jul 2020, 13:07, Timo
4

*is je lichaam door nog niet goed op ingericht, bedoelde ik ;)

25 jul 2020, 13:07, Timo
5

Oké bedankt timo! Dan wacht ik er nog een paar jaartjes mee! Want mijn moeder heeft t namelijk wel gedaan en zij vond t wel fijn dus drm

25 jul 2020, 14:07, Laukie
6

Bedenk wel dat het dus voor één gezondheidstype (namelijk 'Vata') geen goed idee is om te vasten, ook niet als volwassene. Alleen voor 'Pitta' en zeker voor 'Kapha', heeft vasten gezondheidsvoordelen.

Op internet zijn er vele testjes te vinden welk gezondheidstype (constitutie, met een heel moeilijk woord) je bent. Zoek op de zoektermen: 'ayurveda-type' of 'Dosha-type', om dergelijke test te vinden.

25 jul 2020, 15:07, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.