wat moet je doen als je veel domme dingetjes hebt gedaan?

Heyy allemaal, ik zit inmiddels in mijn 2e jaar gymnasium (hoor eig in de 3e) en ik weet het allemaal niet meer, miss hebben anderen dit ook maar het lijkt wel of alles altijd een beetje mijn kant op komt.. op de basisschool ben ik best gepest met dat ik dik was enz en ben het toen gaan geloven. Ben naar een psycholoog geweest tot groep8 en toen ging alles wel beter. Maar heb er nogsteeds wel wat dingen aan over gehouden zoals dat ik niemand echt binnenlaat als ze contact met me zoeken. Dus wat er gebeurde in de 1e:
Tot mijn aller belachelijkste grootste verbazing was ik vrij populair dussss, mijn vriendin kreeg iets met iemand uit de klas en dat ging toen over maar ik vond m ook leuk dus toen ben ik zo stom geweest (sommige mensen vinden te vroeg dat snap ik) om met m te zoenen. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen met die vriendin en hij ontkent alles (hoe erge pis ben je dan)
Dit jaar lijkt het wel alsof ik weer op de basisschool zit maar echt, want niemand mag mij hier echt (compleet nieuwe klas) ik struggle heel erg met vlgns mij perfectionisme dat alles maar beter moet, ik vind mezelf niet mega dik ofz maar op een of andere manier word mijn buik maar niet dunner voor dat laatste stukje dat nog eraf moet en laatst is ook mijn oma overleden waar ik elke week kwam..O en om het even af te maken gooien mijn ouders die uit elkaar zijn de hele tijd haat op elkaar. En laatst heb ik nog weer zoiets doms gedaan ik heb staan roken (ik weet het niet echt slim)
Ik heb regelmatig een halve paniekaanval na school vanwege mijn cijfers en ik t allemaal niet meer weet hoe ik dit ga oplossen. Is gymnasium te hoog op dit moment? Hoe kom ik van dat laatste beetje vet af? En hoe verwerk je dat iemand is overleden met een druk schema? En wat doen we tegenwoordig aan al die ouders die lopen te zeuren? Heeft er iemand tips?
PS: Bedankt voor het lezen van dit complete levens verhaal

9 mei 2019, Iemandieteveelpraat


Reacties

plaats reactie
1

Ik zou een niveautje lager proberen als het je echt zoveel stress oplevert. Het kan wel zijn dat je nu in een dip zit met alles maar daar kom je uiteindelijk weer uit.
Xxx

9 mei 2019, 01:05, XoxoA
2

Als ik het nu terug lees een paar uur later klinkt het allemaal heel licht maar voor mij persoonlijk is het heel veel druk elke dag

9 mei 2019, 01:05, Iemanddieteveelpraat
3

Beste iemanddieteveelpraat het is zeker niet licht wat je hebt vertelt. Pesten kan veel gevolgen op een invideu hebben vroeg of laat denk aan lichamelijke problemen zoals:hoofdpijn,eetstoornissen en hersenafwijkingen.Ik wil je iedergeval een hart onder de riem steken. Zelf doet verliefdheid vreemde dingen met je en je hoeft je er niet voor te schamen. Natuurlijk moest je niet met de vriend van je vriendin kussen maar het is gebeurd en je moet niet blijven in het verleden maar naar richting de toekomst. Want jij hebt je toekomst in je eigen handen het is dus jou taak om te bepalen wat je ermee doet.En zelf moet je niet slecht voelen als het niet klikt met de mensen in je klas, want je kan niet met iedereen vrienden zijn helaas.Zelf zoeken pesters ook de mensen op die niet echt zelfverzekerd zijn dus daar kan het ook aan liggen dat het niet klikt met je klas. En rook je nog? Want roken verkleint je levensverwachting, als je nog rookt wil ik je wel anti rook tips geven.Misschien is gezinstherapie iets voor jou familie? Ik kan me ook plaatsen in jou verhaal dat je ouders haat naar elkaar gooien, mijn ouders doen hetzelfde. Ik raad mediteren aan om rustig te worden. Paniekaanvallen geven aan hoe sirieus je problemen zijn en ik raad aan om hier openheid aan je omgeving te geven.Ik kan je niet dwingen maar ik raad aan om gezondheid op 1 te zetten en het 'perfecte' lichaam helemaal onderaan te zetten bij jou. Want vroeg of laat kan je van je gezondheid last gaan krijgen en dat is geen pretje kan ik je verzekeren. Ik denk dat je prive leven gewoon teveel invloed heeft op je schoolpresentaties en je het daardoor dan erg aan je cijfers zien. Ik hoop dat je het niveau aankan, maar als het beter gaat misschien zie je dat ook terug op school? En je kan ook krachtraining doen om gespierder te worden om dat beetje vet weg te krijgen, maar dan moet je natuurlijk niet eetgestoord bezig zijn.Je moet ook genoeg en gezond eten daarvoor, ik je wil je nog voedingsadvies geven zonodig. Veder kunnen hormonen en stress o.a. ook invloed hebben op je vet in je lichaam. Je kan ook een vast rouw moment in je leven hebben voor alle dierbaren die je hebt verloren in je leven. En dat hoeft ech niet lang te duren. Zelf kan dat helpen bij verwerken. Veel sterkte💖 zeg maar als je vast loopt of gewoon ergens over wil praten

10 mei 2019, 21:05, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.