wat moet ik nou doen?..

ik ben 13 jaar! ik weeg wel 50,
ik voel me heel dik als ik in de spiegel kijk!
ik wil heel graag afvallen maar mijn moeder die blijft zeggen dat ik genoeg moet eten! hoe val ik ook af zonder dat zij het merkt? en bij het avond eten dan? ik heb stres, stres dat mensen mij dik gaan noemen... heeft iemand tips of troostjes?
xoxo Eva

24 jun 2017, Eva xx


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Eva, (haha ik heet ook Eva) ik weet jou lengte niet. Maar net las ik een bericht van Laura. En ik vind jou heel lief. Veel meiden vinden dik zijn mooi. Maar je wilt natuurlijk gezond zijn. Door wel te eten werkt het motortje. Met water is je lichaam heel blij en dan val je ook een beetje af, en slaap genoeg. En met pret maken met mensen kan het ook. Maar je bent zeker heel aardig dus ook mooi van binnen. En er zijn nog in ieder geval ook andere dingen je kan mooie haren of ogen hebben. En goede cijfers daar zijn jou vrienden jaloers op. En door zelf te koken verbrand je ook. Ik ben best dun met een bmi van 17 of 18. Ik ga je nog verder helpen

24 jun 2017, 21:06, Eva
2

Beste eva,

moeilijk. Ja maar afvallen als je net gaat groeien is niet handig. Bovendien als je langer wordt zal het ' dikke ' ook wat weg trekken. Als je je lengte weet kan je inderdaad je BMI uitrekenen. Dan zal je zien dat er niks aan de hand is!
Hoezo denk je dat mensen je dik gaan noemen? Mensen zijn niet zo gemeen. En al zouden ze het zeggen. Wat maakt jou dat uit! Je moet leren dat je zelf gewoon mooi bent en dat je gewoon goed bent! Je bent niet te dik, en mag al helemaal geen maaltijden overslaan. Dat is helemaal slecht.

Als je daarin te ver gaat kan dat hele erge dingen veroorzaken, en dat wil je natuurlijk niet!
Wat je wel zou kunnen doen is meer sporten, of juist extra gezond eten. Dat kan nooit kwaad.

Veel suc6!!!

Knuffel Sterre
Als er ooit wat is je kan mij altijd mailen: ***

*Dit bericht is aangepast door de moderator

25 jun 2017, 00:06, sterre

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.