wat moet ik doen?! Vriendin met eetprobleem

Een vriendin van mij is heel erg aan het afvallen... Ze is 165 cm lang en weegt nu 47 kg, ze zegt dat ze pas stopt met afvallen als ze 37 kg weegt.. Ze sport ook heel erg, op hoog niveau.. Ik ben bang dat als ze doorgaat met afvallen dat ze dan haar sport ook niet zo goed meer kan beoefenen.. Ik ben de enige die ze dit verteld heeft, en ze heeft vaak gevraagd of ik het niet door wil vertellen.. Ze eet op een dag maar 1 crackertje met komkommer en verder niks... Ik vind haar mooi zoals ze is en helemaal niet dik, alleen gespierd.. Nou ben ik een slanke plank en weet ik niet zo goed wat ik moet doen, kunnen jullie me helpen?

15 aug 2016, rt1008


Reacties

plaats reactie
1

Zeg tegen haar dat ze een mooi figuur heeft en dat ze er als een model uitziet etc. Denk dat als je dr een beetje helpt dat haar zelfvertrouwen misschien verbetert? Misschien stopt ze dan. Ga ook bijv leuke dingen met r doen zodat ze wat minder gaat sporten (van shoppen val je ook af, is bewezen). Misschien kan je ook n keertje vragen of ze bij je komt eten. Kan zijn dat ze nee zegt omdat ze niet wil eten, daar kan je dan niks aan doen..
Heel veel succes xx Famke

15 aug 2016, 11:08, Famke
2

Ja zeg tegen haar dat is ongelooflijk mooi is en dan als ze 37 kg is dat ze fk lelijk is hahaha

15 aug 2016, 11:08, ssss
3

Ik heb dat al tegen haar gezegd maar ze gelooft me niet.. Ze is al een half jaar bezig met afvallen...

15 aug 2016, 11:08, rt1008
4

Oke en als ze 4 kilo ofzo is afgevallen moet je tegen haar zeggen dat ze niet zo mooi is en dan als ze bijv. Zegt hoe de tshirt staat bij haar moet je tegen haar zeggen : "ja maar de t shirt zou echt mooier staan als je wat dikker was" ofzo en als jullie met elkaar ergens gaan eten moet je haar eten geven waar veel calorieën in zit :)))

16 aug 2016, 18:08, ssss
5

Zeg tegen haar dat ze mooi is zoals ze is en dat ze niet dunner hoeft en raad haar aan om professionele hulp te zoeken bij een eetstoornis centrum want zo kan ze niet doorgaan dat is te gevaarlijk en ze heeft echt hulp nodig ,zeg haar ook dat het verstandig is dat ze het aan haar ouders verteld en als ze het niet alleen durf te doen geef dan aan dat je best met haar mee wilt naar haar ouders als ze het verteld om haar te steunen

18 aug 2016, 20:08, lovatic19

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.