Wat is een normaal eetpatroon?

Heey iedereen!
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik moet aankomen omdat ik ondergewicht heb... Ik vind dat echt niet leuk, en ik moet nu vet veel eten en dan moet ik ook nog nutridrink. Ik vroeg me af wat een normaal voedingspatroon is (om gewoon op gewicht te blijven)
Zouden jullie je leeftijd, lengte en wat jullie eten op een dag willen vertellen?? Alvast bedankt

23 aug 2016, Bangmeisje


Reacties

plaats reactie
1

14 jaar, 168 cm?(zo ongeveer), 47/48 kg, wat nodig is op een dag en wat snacks... maar ik wil je ff een verhaal vertellen: ik ga nu naar de derde maar rond de eerste had ik een heel zwaar ondergewicht:0 mensen zeiden dat ik anorexia had, maar ik at gwn normaal, dat kwam bij ons in de familie wel vaker voor: bij ons wordt voedsel snel verteerd ofz en daardoor blijven we dun(ner) en we hebben hele lichte botten. Maar ik had geen zin in die opmerkingen meer, dus ik ging iets meer snacks eten, nu heb ik net wel/net geen ondergewicht... en meid geloof me dat is niet fijn... ik hou meer van gezond dan van snacks en tis echt niet fijn! dus als je gwn normaal eet en je bent dun: doe er niks aan! just be your beautiful self:)

23 aug 2016, 23:08, Helper
2

ja oke ik heb dus niet alles verteld in de beschrijving... Ik moet aankomen omdat ik ondergewicht heb doordat ik anorexia heb... Dus ik at geen normale hoeveelheden, en nu ben ik benieuwd wat wél normale hoeveelheden zijn...

24 aug 2016, 15:08, Bangmeisje
3

Je zou snacks maar ook veel meer groente enof fruit als tussen door kunnen eten om gezonder bijtekomen

29 aug 2016, 23:08, Snck1415
4

Ik had ondergewicht(eetstoornis NAO), maar ben gelukkig niet opgenomen (wat soms voelt als falen). Ik vond dat ik teveel at. 's ochtends 1 sneetje brood + fruit, op school 2 sneetjes volkorenbrood, bij mijn opa en oma warm eten (veel groenten, beetje aardappel, GEEN VLEES EN JUS) en thuis warm eten (veel groenten en weinig rijst). Uiteindelijk at ik daar zo weinig dat ik ongv 10+ kg afviel. Ik weet iig hoe jeje voelt....ik MOEST van mijn familie eten... maar ik vond dat ik toen al te veel at. Nu weeg ik weer hetzelfde als eerder 51-53 kg bij 155 cm. Ik zou wel dunner willen zijn, maar heb soms een terugval dus afvallen zit er bij mij niet in. Ik weet nog dat mijn diëtiste (ik wist alles wat ze mij vertelde, maar had niet door dat wat ik deed slecht was), en ze zei me dat 2 keer warm eten iig beter is dan snacks als chips e.d. MAAR je moet ook kunnen genieten van die dingen. (zelf geniet ik er niet meer van maar naja alleen met vverjaardag taart of soms ijs)

DUS.... ik ben bang dat IK je niet kan helpen, maar je staat er niet alleen voor...en je moet weten dat ik je geweldig vind

X

1 sep 2016, 21:09, JJ
5

Hoii,
Ik ben 14 jaar en weeg 38 kilo en ben 1.65 groot
S'ochtends: 1 boterham met hagelslag (meestal) en melk
Tussendoor: koekjes en water
Middageten: 1 boterham met jam (meestal) en water
Tussendoor: water
Avondeten: altijd verschillend
Tussendoor: chips en cola ofzo iets

De dokter zei ook een keer tegen mijn moeder dat ik nutridrink nodig had maar mijn moeder zei dat ze dat niet WoW

3 sep 2016, 08:09, Bloemm
6

Wow Bloemm ik vind echt dat je weinig weegt.
Ik ben 13, 1m70 en ik weeg (op dit moment) 49 kg.
Ik heb de laatste maanden anorexia gehad maar ik ben nu in behandeling. Ik woog eerst 45 en als ik nog meer afgevallen was dan zou ik er nu niet meer zijn... Dus ik vind jouw gewicht voor jouw lengte en leeftijd wel heel erg weinig maar dat is gewoon mijn mening..

20 okt 2016, 20:10, Htr
7

Hey ik ben 17 jaar, 1.64 en weeg 46kg

Ontbijt: 2 stuks fruit
tussendoor: 1 avocado
lunch: schaaltje sojayoghurt naturel met 1el pitten
tussendoor: wortel of komkommer
avondeten: of 2 opscheplepels rijst met groenten, of roerei of een bord havermout en 1x in de week pasta met tegenzin (die me ouders dan voorzetten)
tussendoor: 1 gekookt ei

Ik durf echt geen brood te eten, mijn hoofd blokkeert dat gewoon, hoewel ik weet dat het gezond is... herkent iemand dat?

23 okt 2016, 20:10, Girlsproblems
8

Hey,
Ik ben 13 jaar, 1.65m en ik weeg 42kg.
Ik eet best weinig maar ik heb gwn nooit honger...

23 okt 2016, 20:10, 53//-
9

Hoi,
ik heb zelf een vrij gezond eetprogramma (vind ik zelf) ik ben 13, ik ben 1.68 en ik weeg 44 kilo. Ik ben vrij smal, ook.
Sommige mensen zeggen alleen maar dat je niet te veel moet eten, maar je moet ook niet te weinig eten, want je lichaam zet dan eten wat je niet binnenkrijgt om in vet en daardoor word je juist ook dik!
Wat ik eet op een normale schooldag:
Ontbijt: 2 witte boterhammen met hagelslag en ik drink water
Eerste pauze: Een kruidkoek reep, fruit en ik drink water
Tweede pauze: 2 bruine boterhammen met worst en ik drink... ja, goed geraden, water!
Na school: Drie koekjes, wat fruit en limonade
Avond eten: Verschilt wel, maar ik drink er altijd sap bij.

Dit is alles wat ik eet op een dag
XXX
Dorisss😹

7 nov 2016, 20:11, Doris😹 (lief katje hé)
10

Heyy ik heb hetzelfde probleem. Ik moet heel veel aankomen, alleen is dat zo lastig omdat mn eetpatroon echt verstoord is denk ik. Het helpt om vlak voor je naar bed te gaan een energy cake te eten extra (heb ik online gekocht) en daar zitten 600 kcal in en krijf je makkelijk naar binnen.

21 dec 2016, 11:12, Durchie
11

Hoi
Ik weet niet of dat zo gezond is, hoor Durchie 😬.
Ik denk dat je gewoon een ander eetpatroon moet maken. Bijvoorbeeld het eetpatroon van Doris😹 (lief katje hé). Dat klinkt erg goed.
Mijn eetpatroon kan je ook volgen:

🕐 Ochtend: Bakje Yogurt met aardbijen of frambozen en een Sultana Good Morning koek
🕜 Eerste pauze/tussendoortje: Een appel en een verse chocolade koek.
🕘 Tweede pauze/lunch: Eén pisa-broodje met verse sla, kleine gehaktballetjes, tomaat en komkommer.
🕝 Na school/tussendoortje: Bakje aardbijen/frambozen 😋 en een Digestive koekje met vanille roomvulling.
🕒 Avondeten:
Maandag: Chili Con Corne met tacochips en room.
Dinsdag: Pasta met gerapste kaas en tomaatjes.
Woensdag: Patatdag! Patat maken en daarbij een snack kiezen en appelmoes.
Donderdag: Aardappels, groenten, vlees.
Vrijdag: Pizzadag! Zelf pizza maken en beleggen!
Zaterdag: Boerenkool met rookworst.
Zondag: Aardappels, groenten, vlees.
(dit geldt voor ons thuis de hele maand December)
🕗 Bij de TV: Tacochips met avocado dipp en cola.
De chips en cola zijn misschien een beetje ongezond, maar omdat ik verder wel gezond eet kan ik dat eten. Dit zijn mijn tips en dit is wat ik jouw wil adviseren. Ik denk dat ik gewoon genoeg eet. Ik ben een meisje, ik ben 147 en weeg 36 kilo. Mijn BMI is daarom ook 16,7 en dat is precies goed 😀.
Liefs
Anne-Roos

24 dec 2016, 17:12, Anne-Roos

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.