Wat heb Ikk?!?!

Hoii ik ben Daan (meisje) en ben 14 jaar
Ik probeer elke dag zo weinig mogelijk te eten, nu het vakantie is eet ik geen ontbijt maar als school weer begint moet dat wel anders gaat Mn buik knorren. Ik eet wel in de middag meestal beschuitjes en avond eten gewoon wat mijn moeder maakt. Ik heb niet het gevoel dat ik afval. Ik probeer ook mezelf te laten kotsen maar dat lukt nog nirt. k weet zelf ook dat dit heel slecht is en dat voeding goed voor je is. Ik heb het gevoel dat ik geen anorexia of boulimia heb want ik weeg wel 59 kilo( we hebben geen weegschaal thuis) wat heb ik?? Ik ben rond de 1,67 denk ik

12 aug 2018, Daan


Reacties

plaats reactie
1

Ik kan je wel tips geven over hoe je gezonder kan leven en gewicht zegt niet alles ,beter kan je omtrek van lichaam gebruiken.En je kan beter naar huisarts hierover gaan, hij heeft geheimhoudingsplicht.

12 aug 2018, 16:08, juliatje.
2

Hey Daan,

Wat goed dat je hier om raad komt vragen.

Zoals je zelf ook al aangeeft, is het niet gezond om maaltijden over te slaan en proberen te braken.
Je gewicht is niet bepalend voor als je wel of geen eetstoornis hebt. Het gaat erom hoe jij met eten (of niet eten) en je lijf/lichaamsbeeld omgaat. Zo te lezen ga je er nu op een ongezonde manier mee om en pleeg je roofbouw op je lijf. Het klinkt als een beginnende eetstoornis.

Ik vraag me af hoe het komt dat je op deze manier met je lijf en voeding omgaat? En wat wil je graag voor jezelf? Wil je graag een gezond en fit lichaam, of streef je er naar om zo dun mogelijk te worden?

12 aug 2018, 18:08, Amyxx
3

Meid een ding iets minder als de helft met anorexia heeft een normaal gewicht of overgewicht. Je bent helemaal niet dik. En zo graatmager zijn kan je ervoor zorgen dat je organen uitvallen en je hartstilstanden krijgt. Alles doet ook pijn als je ondergewicht krijgt. Je kan best anorexia hebben. Iets minder als de helft heeft een normaal gewicht en minder alsn 25% heeft ernstig ondergewicht. Meestal is dit een fase. Als je niet genoeg eet verkort dat je leven. Je bent je uithongering niet waard lieve Daan. 💖

12 aug 2018, 19:08, Eva👱🏻‍♀️
4

omg dankjewel eva! ik vind dit zo lief!!
ik weet wat de gevolgen zijn maar toch wil ik afvallen
ik wil dunner zijn en het hielp niet om gezonder te eten omdat ik dan toch overweeg om iets ongezonds te eten. nu ik probeer zo weinig mogelijk te eten helpt het me wel.
ik weet als ik 50 kilo ben ongeveer dat ik dan ga stoppen want dat is het gewicht dat ik wil halen
heel erg bedankt nogmaals eva

12 aug 2018, 20:08, daan
5

Lieve Daan, dankjewel voor je super lieve bericht.❤️🤗💖
Volgens mijn is 50 nog best goed, zit aan de ondergrens maar nog wel gezond. Nogmaals jij ook bedankt!❤️❤️❤️

12 aug 2018, 20:08, Eva👱🏻‍♀️
6

Hey Daan,

Ik heb NAO en ik begin sinds kort met therapie. Ik begon als jij, willen afvallen en gewoon iets aan mezelf verbeteren. Ik heb geen ondergewicht maar ik vind mezelf dik. Ik wou gewoon graag lichter zijn en ik heb op een bepaald moment dat gehaald wat ik wou maar het was niet meer goed want ik vond mezelf nog steeds dik. Ik ben nu iets zwaarder, maar alsjeblieft ik zit er midden in, laat het niet zo worden dat je jezelf ook gaat haten en zelfmoordgedachten krijgt. Zoek alsjeblieft op tijd hulp. Ik weet niet eens meer hoe het is om echt gelukkig te zijn, doe dat jezelf niet aan!
Pls je zegt dat je stopt bij 50 kg, maar als je bereid bent om je eten uit te kortsen net als ik ook deed/doe dan is het dan wrschnlk nog steeds niet goed genoeg.
Pls zoek hulp.

Xx

12 aug 2018, 23:08, girl 16
7

Ik ben het totaal mee eens wat de mensen boven mij al zeggen! En nog een tip als je denk aan overgeven: als je je eten overgeeft blijft je lichaam het vet van het eten dat je daarna eet meer/beter vasthouden, dus overgeven is gewoon slecht.
Maar jouw gewicht is prima en afvallen is nooit een slecht probleem in het algemeen, maar als je op een ongezonde manier afvalt is de neiging groot dat je niet meer stopt bij je streefgewicht (bij jou dus 50kg, wat al een beetje aan de onderkant zit).
Ik zou zeggen, eet gewoon al je maaltijden, en als je tussendoor iets wil eten kan je iets van fruit/groente eten aangezien dat gezond is.
Hopelijk heb je hier iets aan! -xx

22 dec 2018, 23:12, insecure

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.