Wat gebeurd er in je lichaam als je ongesteld bent?

Ik zou dat graag willen weten. (Ja, ben te lui om het op te zoeken op het internet.)

20 dec 2016, Prinses


Reacties

plaats reactie
1

Kort en simpel uitgelegd: Uit de vagina raakt een ei los uit de baarmoeder en bij dat vrijkomen komt er bloed, daarom ben je ook het meest vruchtbaar nadat je ongesteld was. (Volgens mij als ik goed opgelet had bij bio vorig jaar :') )

20 dec 2016, 23:12, Melvin1997
2

Er komt een eitje vrij dat heet de ovulatie dit is op dag 14 de menstruatie vind dat plaats op dag 1 dat duur tussen de 3 en de 5 dagen de dan duurt het ongeveer 28 dagen voor dat je weer ongesteld word op dag 14 ben je het meest vrugt baar al het eitje niet bevrugt word word je ongeveer 14 dagen later ongesteld wat er gebeur als je ongesteld word is simpel de wand die in je baarmoeder is opgebouwd voor een eventuweel kindje als het eitje niet bevrugt word dan verlaat de baarmoeder wand het lichaam via de vagina dat is dus ongesteld zij in dat baarmoeder vlies zit vooral slijm een een betje bloed in het begin kan het nog bruin zijn maar naar verloop van tijd voor het echt rood sommen meisjes hebben tijdens hun menstruatie veel last van buikkrampen dit komt door dat de spieren samen trekken om het baarmoeder vlies afgestoten maar voor iedreen voelt dit anders en het moment dat je ongesteld word is ander het éénen meisje heeft er geen last van en de ander heeft veel last van buikpijn dit heeft ook temaken met hoe heftig je menstruatie is dus of je een dik baarmoeder vlies hebt opgebouwd of niet

Een helen tekst ik hoop dat ik je hier mee kan helpen als je nog vragen hebt stel ze maar ik heb het hier nu over met bio dus daarom

21 dec 2016, 11:12, Kimmethu
3

Thanks. Hoe zeiden jullie tegen je moeder dat je ongesteld was?

21 dec 2016, 13:12, Prinses
4

Ik zij gw mam ik heb bloed in mijn onder broek ik geloof dat ik ongesteld ben maar ik praat wel makelijk met mijn moeder hier over

21 dec 2016, 19:12, Kimmethu

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.