Wat betekent neger/niger?

Hoi ik hoor mensen wel eens neger zeggen of zeggen dat dat echt ver gaat en niet mag. Mijn vraag is wat betekent nerger/niger en waarom gebruiken sommige mensen het en waarom doen we er mensen pijn mee? Googel zei hier niey veel over.

18 sep 2021, Sjimine


Reacties

plaats reactie
1

Voor het geval je serieus bent, zoek nigger of neger op. Denk dat google je dan wel kan helpen.

18 sep 2021, 19:09, .
2

Ja ik ben heel serieus, uiteraard. Raar dat je zo reageert, ik heb toch al gezegd dat ik weinig duidelijke artikelen hierover vindt op Google en dat ik het gewoon niet weet. Als je het zo goed weet kan je het beter rustig uitleggen.

18 sep 2021, 23:09, Sjimine
3

Wel grappig dat je zegt dat ik rustig moet uitleggen terwijl je nu zelf uit je slof schiet. Best raar dat je je zo snel aangevallen voelt. Als je oprecht niet weet wat het woord betekent dan zal ik me toch zorgen maken. Goed, zoals ik al zei, zoek nigger of neger op. Ik denk niet dat het aan mij is om uit te leggen waarom het pijn doet.

19 sep 2021, 09:09, .
4

Ik schiet totaal niet uit mijn slof, ik zeg alleen dat je raar reageert en het beter rustig kan uitleggen. Snel aangevallen voelt? Just no, jij eerder aan jouw berichten te lezen. Je kan je zorgen maken, leuk maar zorgen moet je niet maken maar doen. Dus zorg er dan voor dat ik het weet als je het zo goed weet. Goed zoals ik al zei heb ik geen resultaten gezien met duidelijke uitleg.. Hoe vaak heb je die herhaling nodig? Je kan zelf wel gaan zeuren omdat ik onwetend ben hierin, maar daar kan ik weinig aan doen dus vraag ik naar uitleg. Als het niet aan jou is dan niet, het is ook niet aan jou om te reageren zonder inhoud en een nuttige reactie. Nog steeds weet ik niet wat het betekent, maar je gaat liever boos doen en zorgen maken inplaats van doen.🤡 Logisch..

19 sep 2021, 11:09, Sjimine
5

Bedankt voor het bevestigen van mijn vorige bericht.... haha. Moderators tijd om dit onzin topic the verwijderen.

19 sep 2021, 14:09, .
6

. Kan het wss wel uitleggen maar jij hoeft niet gelijk boos te doen

19 sep 2021, 14:09, XoX
7

Inderdaad, ik had die persoon best willen helpen als zij het gewoon normaal aan mij had gevraagd. Echter reageert ze zo ongelooflijk aangevallen en geïrriteerd, dan ga ik je niet helpen. Misschien goed om eerst leren normaal te communiceren voordat je in gesprek gaat.

19 sep 2021, 14:09, .
8

@., ik vind dat jij hier nu ook niet normaal communiceert. De moderators hoeven dit topic niet te verwijderen omdat er vast nog mensen zijn die dit wel normaal zullen uitleggen. Dat zal ik wel doen.

En @. waarom reageer je eigenlijk zo bozig en ga je gelijk lichtelijk de aanval in? Een beetje zelfreflectie is wel nodig hier, vooral in jouw tweede bericht ben je echt fel en ik ben het wel eens met Sjimine want dan moet je je geen zorgen maken maar het uitleggen. Jij deed al vervelend omdat ze van niks weet. Zo heeft ze zeker niks aan jouw reactie, en zo neerbuigend doen werkt ook niet. En als Google niet de resultaten geeft waar ze naar op zoek is hoef jij dat toch niet weer te herhalen als zij al duidelijk aangaf dat ze het al opgezocht heeft. Apart.

En ik snap wel dat ze “boos” is als ze dat is. Alleen kunnen we niet zomaar zeggen dat ze boos zou zijn, want je interpreteert online zelf hoe je iets opvat.

Goed wat ik denk te weten is dat het kwetsend is omdat het te maken heeft met de slavenij. Als je het N-woord gebruikt zien zwarte mensen dat naar de verwijzing van die tijd, de tijd dat zij als minderwaardig werden gezien. Maar als je het N-woord opzoekt krijg je vooral de uitleg: “Een persoon van x afkomst” of “Iemand met een zwarte huidskleur”

Als mijn uitleg verkeerd is zou verbetering wel goed zijn natuurlijk. Laten we niet zo naar iemand uitvallen die vraagt naar uitleg en dan terug geïrriteerd wordt omdat iemand ook niet aardig reageert en neerbuigend doet. We kunnen het toch normaal uitleggen aan haar en onze grenzen aangeven, zijn we van die internet-discussie af. 🥵

By the way, ik zal ook niet snel het woord “jood”, “autist” of “mongool” gebruiken. Hitler onderdrukte joden, en autist en mongool worden vaak als scheldwoord gebruikt of wordt als iets slechts neergezet.

19 sep 2021, 15:09, Josje
9

Straks mogen we ook niet meer het woord veedier gebruiken omdat die ook worden onderdrukt en worden uitgekost.

19 sep 2021, 15:09, 😺
10

Dit onderwerp ligt gevoelig onder de mens, andere vormen van uitbuiting ook. Mensen die elkaar forceren, mensen die iets niet snappen.

Niet iedereen snapt iets en dan leg je het inderdaad toch uit? Geen big deal.😁 Dit forum hoeft van mij niet verwijderd te worden omdat . zich aangevallen voelt of boos is, want sjimine heeft er waarschijnlijk wat uit gehaald of er is nog wat uit te halen.

En 😺 we onderdrukken dieren wel maar dieren begrijpen geen menselijke woorden dus zal dat vast niet kwetsend zijn voor hun.😉

19 sep 2021, 16:09, Timo niet Timo
11

Het grappige is dat mensen hier zo ongelooflijk lichtgeraakt zijn. Ik zeg alleen maar dat dit topic beter gesloten kan worden omdat communiceren met OP nergens naartoe gaat. Dus voordat je de internetheld probeert uit te hangen, denk even logisch na.

19 sep 2021, 16:09, .
12

ook al zijn beide partijen hier niet goed bezig, neig ik toch meer naar de kant van .

Sjimene stelde een vraag en . reageerde daar misschien iets te sarcastish op. Sjimene reageert daar vervolgens best wel boos op, wat totaal niet nodig is. Beide partijen zijn hier niet goed, maar ik vind dat Sjimine niet zo "boos" had moeten reageren.

19 sep 2021, 16:09, bwaaaah :)
13

Maar @. voordat je een forum wil laten sluiten moet je zelf ook niet zo reageren.

Ik vind dat als @. zelf hier een internetheld wil spelen ook uitleg moet geven en niet lichtgeraakt wil zijn. Want dat ben je nu zelf het meest hoor @.

Ik snap Sjimine wel, ook is het vervelend om steeds in herhaling te vallen of om zich te verdedigen tegen onwetendheid.

Het is maar net hoe je een bericht opvat en wat je ermee doet.

Ik neig te stoppen, want dit forum moet niet eindigen door een “ruzie” maar we moeten juist van elkaar leren en uitleg geven. Elkaar niet haten door onwetendheid.

19 sep 2021, 18:09, Josje
14

Zelf ben ik ook donkergetint. Alleen heb ik er geen problemen mee als ik neger word genoemd , dat ligt aan de persoon denk ik of wat iemand erbij denkt. Als je het opzoekt staat er gewoon een zwart persoon idd en ik wist geen eens wrm het racistisch word ervaren door veel mensen. Ik wil geen ruzie veroorzaken of dat mensen kanten kiezen of een partij kiezen ik ben blij met elk mens die lief is tegen mij of tegen andere mensen en ook dieren en als ze neger niet snappen dan is dat zo. Ik hoop dat je wat geleerd hebt van mensen die berichten plaatsen onder je. ❤️🧡💛💚💙💜🖤🤍🤎❣️💕💞💓💗💖💘💝

19 sep 2021, 23:09, Blue Ivy fan💎💸

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.