Wat anorexia echt is

Heey, er is steeds ophef over wat een eetstoornis inhoud. Wil je een eetstoornis of is het er gewoon en heb je geen keuze? Dit is wat ik als een eetstoornis zie.

Een eetstoornis krijg je door bijv. onzekerheid of perfectionisme over jezelf. Met name je uiterlijk. Je hebt er geen keuze over, niemand wil een eetstoornis. Natuurlijk hoor, zie, of lees je dingen over meiden die wel een eetstoornis zouden willen omdat ze dan dun zouden zijn. Maar denk je echt als zij die eenmaal hebben het ooit genoeg is? Na 2,5 kilo eraf? 5 kilo? 10? Het is nooit genoeg. En denk je dan serieus dat hun elke dag staan te springen om laxeermiddelen te gaan gebruiken? Om superveel te sporten. Om zo slank mogelijk te worden? Jezelf nooit mooi te vinden? Naar een kliniek te moeten? Nee. Helaas zijn er altijd mensen die dit niet zullen begrijpen. Natuurlijk kan ik het wel zeggen, maar wie ben ik? Daarom raad ik je aan om de documentaire: 'Emma wil leven' te kijken. Want hoewel zij misschien zo dun mogelijk wilde zijn. Ze wou wel leven. Ik wil niet spoileren maar verwacht geen happy ending, de docu is best heftig. Ook de film: 'My skinny sister' geen waargebeurd verhaal, zou wel echt kunnen gebeuren.

Oordeel dan zelf maar.
-Mai
13 aug 2017

13 aug 2017, Mai


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Mai, ik begrijp het wel een stuk beter. En het is wel heel heftig. Als ze bewoog werd ze vastgebonden. Maar ik snap ook dat het heel erg is als het wel je keuze was. Dan moet je nog steeds een verdrietig verhaal meemaken. En daar is ook wat mis mee. Want dat wil je die ziekte en nog dun zijn ook. Het is allebei erg. Maar ik weet niet of jij deze film keek het gaat over onzichtbare eetstoornissen. Je hebt wel gelijk. Hun willen iets doen model zijn, perfect. En toch weten ze dat het geen schoonheid is. Ik begrijp je wel beter. Je hebt wel gelijk. Sorry van wat ik nog zij. Maar dat is een deel. 💖

14 aug 2017, 07:08, Eva
2

Eva, ik begrijp jou nu ook beter, dat is ook een kant van een eetstoornis.🔅

14 aug 2017, 09:08, Mai
3

Bedankt 💗

14 aug 2017, 10:08, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.