Wanneer moet je nou een BH?

Hoi,

Ik ben een meisje van 12 jaar, en ik heb al een bh gekocht. aa75...
Maar wanneer moet je nou precies een bh? Ik heb hem genomen omdat als ik ren dat ik er soms wel eens last van heb of als ik op de fiets zit en over een hobbel rijd, dat ik er dan ook last van heb.
Maar mijn borstjes zijn dus echt inimini! En daar maak ik me soms ook ook wel zorgen over. Over die inimini borstjes.

xxx mevrouw ZonderBoezem

12 nov 2012, ZonderBoezem1


Reacties

plaats reactie
1

Je hoeft je er echt geen zorgen over te maken hoor. Je bent pas twaalf dus die inimini borstjes zoals je het noemt gaan echt nog wel groeien.
Er is trouwens verder geen maar van wanneer je een bh moet. Je het namelijk ook mensen die er nooit een dragen. En andere mensen dragen het al heel snel omdat ze het verzorgder of mooier vinden.
Als jij zegt dat je er last van hebt met rennen of met fietsen, dan zou ik gewoon lekker een bh dragen.

12 nov 2012, 12:11, B.
2

Hoi, ja ik vraag dat ook af. Ik heb zelf ook ini-mini's, maar ik heb nog geen bh. Ik vraag me af of ik er eentje moet... het doet wel vaak pijn met rennen en niet echt met over hobbels fietsen, maar wel als ik ermee ergens tegenaan bots doet het hartstikke pijn. Ik ben net 13 jaar dus ongeveer hetzelfde. Groetjes, gewoon een meisje

8 mrt 2013, 17:03, Meisje van net 13 jaar
3

Hoi
Ik ben net vijftien en ik heb hetzelfde ik weet nu dat ik een BH moet alleen ik heb dan telkens last van m'n BH dus wat moet ik dar aan doen? Groetjes van Esther

8 mrt 2013, 20:03, Esther
4

je bent pas 12 dus die borstjes groeien nog wel.
ik zelf draag van dat soort sport BH's. eigenlijk zijn het een soort topjes,waardoor als je B.V rent geen springende borsten ziet.

20 mrt 2013, 19:03, rachacool
5

Hey
Maak je geen zorgen, die mini borstjes groeien nog wel ;). De periode wanneer je ongesteld wordt groeien ze wat sneller. Aleja, bij mij was dat toch zo, ofwel was het gewoon toeval :D. Als je er last van hebt, draag dan zeker een BH. Daarvoor dient het ook! Groetjes xxx

30 mrt 2013, 22:03, girl_onfire_
6

Hey,
Je kan ook gewoon topjes met steun kopen.
Die kan je vinden als je op www.beslist.nl gaat en typt meisjes bh's. Je komt wel wat Bh's tegen maar er zijn ook topjes die lekker zitten en wel leuk zijn!
En als je zeker wil weten of je een bh aankan ga gewoon met je bff of moeder naar livera (mag ook alleen) Dan ga je gewoon je borsten opmeten voor de juiste maat..
-XxX-

14 apr 2013, 11:04, LisaCoolGirl2
7

Hoii, ik heb zelf ook nog niet zo veel. Wel dat je wat vorm ziet enzo en het doet veel pijn met rennen, maar ja, ik weet het gewoon niet. Moet ik nou wel of geen bh? En ik durf het ook niet goed te vragen aan mijn moeder... xx een meisje van 13 jaar

1 mei 2013, 14:05, Meidv.13
8

Ik ben 12
En als ik op mijn borsten druk die het ontzettend veel pijn
Moet ik dan een bh

3 mei 2013, 15:05, Anoniem
9

heei, ik heb er gewoon een genomen toen ik er de maat voor had :)

3 mei 2013, 20:05, 'Me
10

K ben ook een meisje van 12 en half jaar oud. K ga deze week gewoon mijn eerste bh kopen!! Ik ga even kijken met mn moeder ... Super leuk! K ga er gewoon een paar dagen mee lopen en de andere dagen topjes....

19 mei 2013, 20:05, Anoniempjee
11

Heeeeei,

Als je er last van hebt, kun je het beste gewoon een bh nemen. . Probeer gewoon wat maten! Als je het niet aan je moeder durft te vragen (of je al een bh ofzoow moet) kan je het ook op een briefje schrijven en dan aan je moeder geven. Dat doe ik ook wel eens en mn ma vindt dar helemaal niet erg hoor! Of je kunt het ook vragen op een manier dat het niet meteen over jezelf gaat. Bijv.dat je vraagt 'wanneer moet je eigenlijk een bh?' Je moeder weet dan wel dat het over jou gaat, maar het is voor jezelf wel makkelijker om het op deze manier te vragen!! En anders kijk je gwn alvast op internet naar hoe groot behaatjes bijv. bij de hema zijn. Ik hoop dat er wat mensjes zijn die iets aan mijn tips hebbben ! :-)

13 jun 2013, 22:06, HetZelfdeProbleem
12

als je er op drukt en het doet pijn hoef je niet meteen een bh dat betekend namelijk dat het gaar groeien als je rent of loopt en het bungelt dan zou ik maar snel een gaat halen !
meestal kan je het best eerder topjes gaan dragen want bij sommige shirts zie je de telpel

29 jun 2013, 14:06, crazy.banaan
13

Hallo ik ben elf jaar en je kan mijn borsten best goed zien. Maar het punt is: ik voetbal heel vaak en het doet nog geen pijn ofzo. Maar ik ben steeds bang dat iemand ernaar kijkt en mij uit gaat lachen omdat ik er dan juist wel een draag op mijn leeftijd.
Groeten van een voetbalmeisje

10 aug 2013, 18:08, Ajax
14

hey, ik en bijna 13 en ik ik weet niet of ik nou een bh moet of niet, ik heb namelijk een soort kuil in mijn ribbenkast waardoor je niet zo goed kan zien of je ze ziet of niet. ik durf het ook niet aan mijn moeder te vragen..... al mijn vriendinnen hebben er al een. wat moet ik doen?

23 aug 2013, 17:08, appeltaart
15

hey, ik ben 12 jaar en heb de zelfde inimine borstjes als jij.
Ik heb laatst een BH van mijn zus gekregen( omdat ze hem zo leuk vond). Ik vind het zelf een beetje raar, maar ja...
Ik pas hem ook nog niet maar ik zit nu ook natedenken of ik een kleiner moet kopen. We hebben het nu over jou.
Gewoon lekker doen!!
Je moet zelf kijken wat je beter vind zitten een BH of geen BH. je kan natuurlijk ook gewoon topjes gaan dragen, dat helpt ook.

26 aug 2013, 20:08, me
16

Al dat gedoe over een bh. Alle meisjes dragen het! T is echt niet gek! Ik droeg ze al op mn 10de. Ik ben nu 13 en kan ong niet meer zonder :) hihi koop zon kort hempje bh achtig iets! Deed ik ook.
Xx

26 aug 2013, 21:08, Eenmeisjevan13
17

Maar ik durf niet naar de winkel te gaan. En aan me moeder of vriendinnen vragen no way... Ik heb het opgemeten en had nog maar 7/8 centimeter = AAA maar dat is toch veels te klein? En op school lijkt het me raar als je oppeens met een bh loopt(topje). Iemand uit mn klas heeft het en ik zweer het zij is zo plat als een plank... Hmpf...

28 aug 2013, 21:08, appeltaart
18

Ben gister schoenen wezen kopen en heb nonchalant gevraagd in het winkelcentrum: Mam, verkopen ze hier ergens ook topjes? Eerst verstond ze stopjes toen dopjes. Toen zei ik het nog een keer waarop haar antwoord: waarvoor heb je dat nodig? Om te dragdb zei ik toen. Verder heeft ze niet gereageerd en daar baal ik van. -_-

1 sep 2013, 12:09, appeltaart
19

Heey

Ik ben een meisje van 12 jaar oud.
Ik heb ook van die inimini's, maar als ik ren en/of spring doet
Het pijn.
Ik weet nii of ik een bh/topje moet/kan dragen.
heeft iemand tips?

Xoxo mij

1 sep 2013, 21:09, Een meisje
20

Ik draag al een tijdje een bh tje
Maar mijn BFF vindt het raar
Maar zij is helemaal planco en draag mega push up's dus wat moet ik doen??

4 sep 2013, 14:09, Nootjekokos
21

Nootje, ze komt er zelf wel een keer achter dat dat dikke onzin is. bij mij in de klas zitten er ook een maar meiden tussen. gewoon zelf lekker doen! en als het je toch dwars zit moet je een keer met haar logeren of what ever en vragen waarom zij nou zo idioot doet? nergens voor nodig.
ik hoop dat je hieraan wat hebt.
appeltaart

8 sep 2013, 12:09, appeltaart
22

Hey, ik ben 10 en ik heb ook pijn als ik op mijn borstjes druk.
Mijne zijn niet echt mini. Ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen maar ik denk dat ik een bh nodig heb kunnen jullie mij helpen?

24 nov 2013, 13:11, Anoniempje..
23

Ik ben 13 ik heb cup B. Ik vind dat mooi. Jongens volgens mij ook ;) ik draag nu aaaaaltijd een BH. Dat vind ik gwn fijn. Ik had op mn tiende al mn eerste BH.

24 nov 2013, 15:11, 13jarig meisje
24

Yo appeltaart
Thnx voor je bericht ik voel me veel zelfverzekerder
Enne ik ben met mijn BFF gaan logeren
En ze legde me uit dat ze zich schaamde omdat ze niks had dus toen maar raar ging doen dus we hebben nu geen soort van ruzie meer
Thnx appeltaart

24 nov 2013, 15:11, Nootjekokos
25

Je bent nog jong , je kunt ook sportbh gebruiken inplaats
Van met een bh beginnen . Het ligt aan jou wat je wilt . Er zijn zelf mensen die dagelijks geen bh dragen omdat ze daar ' beter bjj voelen' het ligt per mens verschillend . Er is geen verplichting ;)

J

2 dec 2013, 01:12, Beyourself!
26

Als je springt of loopt, doen je borsten dan wat pijn? dan moet je bv een BH (kan sportbeha zijn) x

2 dec 2013, 22:12, T@llyB
27

kan iemand me helpen?
ik ben elf en ben echt niet meer plat je ziet het ook een beetje, en ik durf het niet tegen me moeder te zeggen!
wat moet ik doen?

4 jan 2014, 20:01, MDHNH (meisje dat hulp nodig heeft)
28

Hallo 'Meisje dat hulp nodig heeft',
Je hoeft je er niet voor te schamen dat je borsten al een beetje beginnen met groeien.
Als je het tegen je moeder zegt hoef je er ook niet oor te schamen hoor, vraag aan je moeder of ze mee wil naar de winkel.
Misschien kun je eerst een kleine bh nemen om te kijken hoe het zit.
Xx

4 jan 2014, 22:01, Paarden zijn super!(l)
29

Ik heb ook borstjes.
Maar ik durf niet te vragen of ik aL een BH miet dragen.
Groeten xxx

4 jan 2014, 22:01, anoniem
30

Ik ben een meisje van 12 wordt in februari 13
Maar ik heb al topjes zonder vulling ofzo,maar ik draag ze niet echt.....terwijl ik het wel een beetje nodig heb, ik weet niet...soms wil ik ze wel echt aan maar soms ook weer niet.
Wat moet kk doen??

En ik zit op atletiek en dan moet je veel rennen soms heb ikdaar wel last van en ik heb al sport BH(ook znder vulling) alleen die heb ik ook niet zo vaak aan omdat ik denk dat mensen het gek vinden ... Omdat ik nig niet zo veel heb.. Wat moet ik doen???!! Help!

5 jan 2014, 10:01, Atletiekje
31

Kleine BH's bestaan er niet voor niets!!
Doen maar gewoon aan als je je daar prettig bij voeld

6 jan 2014, 18:01, hannahartje
32

ik heb ook geen bh maaar ik heb hele grote tiete maar vind bh niet lekker zitte ook als ik ga zwemmen zwem ik eigenlijk naakt me vrienden vinden dat normaal want ze weten niet beter maar ik kreeg wel keer de piemel van een vriend opeens in me kut toen ik lach te zonnen
vond ik wel leuk

kusjes

6 jan 2014, 21:01, kelly
33

IK BEN NET ELF MAAR IK BEGIN ZOALS HET MEISJE NUMMER TWEE VANALLES TE KRIJGEN MOET IK NOU EEN BH??

19 feb 2014, 13:02, MeisjeDatZichAfvraagtOfZeEenBhMoet
34

H ook zelf ben ik ook 12 maar bij mij gjng het allmaal best snel ongesteld enzo maarngoed ik zou doen wat jij het lekkerst vind ook kan je uit hoe overleef ik tindschriften ook kijken welke bh's het fijnst zitten en me er uitleg

20 feb 2014, 08:02, Tessa
35

Hey ik heb vandaag mijn eerste bh aan kaar het is nog niet echt nodig maar het voelt wel fijn

24 feb 2014, 11:02, bhtje
36

Hee meiden,
Ik was 10 jaar toen ik me eerste kleine bh'tje droeg. Ik had het gewoon al nodig. De een is wat sneller dan de ander. Dus het geeft niets. En ook al ben je 'al' 14 ofzo, je borsten groeien tot minimaal je 18e en vaak nog wel iets meer. Dus maak je geen zorgen. Als je op latere leeftijd ontevreden bent kun je erover nadenken er wat aan te laten doen. Maar maak je nu nog geen zorgen meiden!

24 feb 2014, 17:02, cupcake
37

Heey allemaal! daar ben ik weer (appeltaart^^)

ik vraag dit me ook al een hele tijd af en zit er best wel mee, ik draag gewoon nog een hemd jeweetzelf yolo.

ik douche zegmaar zonder de deur op slot te doen en soms dan moeten we snel weg en laatst gebeurde het volgende:

mijn moeder maakte me wakker en zei: ik ga nu douche kom jij zo?' dus ik ben toen gekomen. mijn moeder kijkt wel vaken naar mijn borstjes en toen ik onder de douche stapte ging ze heeeeel langdradig haar haren doen etc. en toen op een end bleef ze staan voor de douche en stond ze heel lang naar me te staren #awkardmoment. na een tijdje ongemakkelijk mezelf te staan inzepen met van die ogen op je gericht zei ze : Weetje Gitte, volgensmij word het wel tijd voor een bhtje voor jouw. ik diep van binnen YEEEESSSS! en toen zei ze: in het winkelcentrum komt een Livera ofzo dussssss. en toen stopte ze met staren en ging ze ontbijten.

heb dus geduld, ik wacht al meer dan een jaar. ik ben nog steeds niet met mijn moeder op stap geweest voor een bh maar ik geloof dat het wel komt. ik wacht rustig

ik hoop dat jullie daar wat aan hebben xxx

4 mrt 2014, 15:03, appeltaart
38

Hoi

Ik ben 9jaar en ik heb kleine borsten
Maar wanneer moet ik een bh en ki vind het raar als ik er met mijn moeder over praat wat moet ik boen

12 mrt 2014, 16:03, Angel20042004
39

Hoi ik ben 12 jaar en heb last met rennen. Laatst heb ik mijn cupmaat opgemeten en volgensmij heb ik AA70. Ik kan niet eens meer normaal fietsen,rennen, paardrijden, gymmen, van de trap af rennen enz. zonder pijn te hebben. Mijn moeder heeft het al een paar keer aan mij gevraagd maar ik wist net wat ik moest zeggen. Laatst gingen we samen een bikini bestellen en toen zei ze tegen me "we gaan morgen even naar een bh winkel". We zijn er nog steeds niet geweest!!

14 mrt 2014, 23:03, Meisje van 12
40

hoi, ik ben een meisje van 11 jaar en denk dat ik een BH(met vulling) nodig heb, maar durf het niet te vragen, ik heb best wel grote, maar hoe vraag ik het? a.u.b zeg iemand me het, ze doen erg veel pijn, met turnen heb ik veel pijn en kan niet zonder pijn van me aard af komen, wat nu?

16 mrt 2014, 17:03, Heeyx
41

Ik ga morgen met mijn moeder een bh halen!
Ik heb ook gwn gewacht (;

17 mrt 2014, 21:03, Meisjevan12
42

als je al een topje draagt en je wil graag een bh ga dan eens naar de v&d of de HEMA en zoek een leuke bh zonder vulling uit zeg dan dat het eigenlijk gewoon een topje is maar dan met een sluitinkje en dat je het materiaal fijner vind! ik heb dit ook gedaan (bij de HEMA first bh) en het hielp ik mocht er een proberen! (bij de v&d heten het trouwens tiener bh's) succes
groetjes annoniem

29 mrt 2014, 09:03, annoniem
43

in het begin moet je er wel aan wennen!!!

29 mrt 2014, 10:03, taart
44

Er zijn topjes met steun. Laatst was ik aan winkelen, toen we terug liepen naar auto(was met me moeder) heb ik gewoon gevraagd(toen er niemand was): wanneer moet je een BH, makkelijker te vragen eigenlijk en je moeder weet dat het over jezelf gaat. Mijn moeder denkt dat ik AA heb, 70AA. Maar mijn zus(word 19) heeft(denkt me moeder) ong A. Mijn moeder heeft B, ik vind dit echt klein, mijn moeder zegt wel van: je bent erg slank, dus dan zie je het niet echt. Maar ik schaam me, wat nu?

30 mrt 2014, 17:03, Heeyx
45

jij hoeft je echt geen zorgen te maken denk ik,
ik denk dat ik dat beter kan doen ik ben over een 2 weken 14 en heb nog inimini's :o
en toen ik voor het eerst een bh aan mijn moeder vroeg wilde ze het gelijk wel kopen

1 apr 2014, 16:04, tessa <3
46

ten 1e maak je geen zorgen!!!
ik ben ook 12e en ik heb cup b dat is ook niet fijn!
je moet een bh aan als dat je het koud hebt je je tepels ziet door je shirt

2 apr 2014, 16:04, esmee449
47

Heyy,
Ik ben een meisje van 12 en ik weet nou niet zo goed of ik een BH moet??? Ik heb ook ienieminnies maar als ik er op druk doet het wel pijn. En als ik er een moet dan weet ik niet zo goed hoe ik dat aan mijn moeder moet vertellen.
Ik heb wel van die topjes maar dat vind ik een beetje raar om te dragen. Weet niet welke cup ik heb (als ik er een heb)
Als ze pijn doen zijn ze dan in de groei???

Xxx een beetje onzeker meisje

15 apr 2014, 16:04, Lollipop-12-
48

En P.s ik heb mijn borstomvang net gemeten en er zit jaar 5 centimeter tussen ): is dat weinig voor een meisje van 12 jaar?

15 apr 2014, 19:04, Lollipop-12-
49

hey ik ben 13
en heb ook inimienies maar bij mij groeit eerst de tepel
is dat niet raar ??
normaal heb ik nog geen bh nodig maar anders zie je twee uitgerekte bolletjes door mn shirt
wat moet ik doen ??
en waarom is dit zo bij mij ??

HELP ME PLIEEEEEEEEEEES

16 apr 2014, 15:04, HARTJE <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
50

Ik ben 11 en ik heb er best wel last van maar ik vind het moeilijk om te vragen help me plz

16 apr 2014, 21:04, Swagger
51

Hey Hartje,
Het is helemaal niet raar als eerst je tepels groeien!
Dat heb ik ook dus maak je maar geen zorgen en ik draag topjes (korte hemptjes) en dan zie je die bolletjes niet hoor.
Ik heb ook dat ik twee plaatjes onder mijn tepels heb. Is dit normaal?
Xxx een meisje die nou niet zo goed hoe ze haar moeder om een bh kan vragen...

16 apr 2014, 22:04, Lovee
52

Hey swagger,
Ik heb presies het zelfde ik ben 12 en ik het last ban mijn tepels als ik er op druk. En ik durf echt never nooit niet een bh aan mijn moeder te vragen en of ik er een nodig heb...
Please iemand help Swagger en mij voor tips hoe je dat het beste kan doen.
Xxx een onzeker meisje

16 apr 2014, 22:04, Loveeeeeee
53

Hey
Ik ben twaalf en ik heb echt bijna nog niets. Het groeit ook nog niet. Ik heb laatst een topje gekocht zonder vulling en het zit heel fijn maar het heeft geen nut want ik heb niks! Is dat niet heel raar?!

xx Onzeker Meisje

18 apr 2014, 09:04, OnzekerMeisje
54

Nee dat is helemaal niet raar, ik heb presies het zelfde

Xx

18 apr 2014, 09:04, J
55

Hallo ik ben 11 jaar,
Ik wordt bijna 12.
Ik draag van die topjes maar in sommige truitjes heb ik echt wel een bh nodig (zoals in een strak truitje) maar als ik een strak truitje aan heb op school en een bh eronder, gaat iedereen me raar aan kijken en dan voel ik me gênant wat moet ik doen ?!,
(En als ik een bh aan heb is het AA 60 zonder beugel)

21 apr 2014, 17:04, Meisjedathulpnodigheeft
56

Ik ben twaalf en bij mij doet het ook erg veel pijn!!
Maar ik heb ook nog inimi borstjes.
Ik heb niemand om het erover te hebben want mijn moeder is overleden.
Liefs Tina

6 mei 2014, 16:05, Tina
57

Tina ,
Je kunt proberen met je oma of met je vriendin erover te praten of een nicht, iemand die je vertrouwt

11 mei 2014, 06:05, Lookatyourself
58

Hoi ik ben 13 en heb ook nog niet echt wat alleen mn tepels zijn groter en doen pijn wat moet ik doen al een bh?

12 jun 2014, 20:06, anne
59

Hoi ik ben 13 en heb ook nog niet echt wat alleen mn tepels zijn groter en doen pijn wat moet ik doen al een bh?

12 jun 2014, 20:06, anne
60

Hoi ik ben 13 en heb ook nog niet echt wat alleen mn tepels zijn groter en doen pijn wat moet ik doen al een bh?

12 jun 2014, 20:06, anne
61

Hoi ik ben 13 en heb ook nog niet echt wat alleen mn tepels zijn groter en doen pijn wat moet ik doen al een bh?

12 jun 2014, 20:06, anne
62

Hoi ik ben 13 en heb ook nog niet echt wat alleen mn tepels zijn groter en doen pijn wat moet ik doen al een bh?

12 jun 2014, 20:06, anne
63

Hoi allemaal ik ben 13 ik draag ik topjes of bh mijn moeder zegt wel dat ik er een moet maar ik vind het niet fijn zitten ik heb een bh met vulling en beugel als ik die aan heb doe ikhet gelijk uit want het zit niet lekker en ik schaam mij en ik heb best grote tepels net boontjes in de klas als ik gewoon een t shirt aan heb schaam ik mij ook vooral omdat ik bijna de enigste ben die niet ongsteld en geen borsten heb want kan ik doen want ik voel mij onzeker!

25 jun 2014, 18:06, bling
64

Lol

7 jul 2014, 00:07, lol
65

het maakt niet uit ik ben 10 en heb all mini borstjes

25 jul 2014, 20:07, angellollollavver
66

ik wil juist niet dat mijn borsten groter groeien..

26 jul 2014, 13:07, ASKING ALEXANDRIA
67

hoi, ik ben 15 en nog niet ongesteld en mijn tepels zijn wel een soort van opgezet en aan de ene kant heb ik ook een iniminiborstje.. ik denk dat ik nu ook dus zo'n stoffen bh'tje ga kopen want ik voel mij echt enorm ongemakkelijk met alleen een t-shirt aan. maar ik vind het zo genant om mijn moeder te vertellen dat ik er een ga kopen/heb gekocht.. oh en iedereen uit mijn klas heeft al echt borsten en is al een tijdje ongesteld.. ik vind het vooral vervelend dat jurkjes mij bijv. niet leuk zouden staan enzo en ik voel me dus niet echt suuper vrouwelijk...

29 jul 2014, 00:07, Laura
68

Hoi ik ben al ong 2 maanden 13 jaar en ik heb al een beetje borsten en als ik ren en spring doen ze pijn maar ik durf het echt niet tegen mijn moeder te zeggen en elke keer als ze erover begint, begin ik ergens anders over omdat ik me schaam. Als ik een bh koop denk ik dat ik een sportbeha koop want dat lijkt me beter tijdens rennen en springen

4 aug 2014, 18:08, Zwemsterretjee
69

Hey, Laats vroeg mijn moeder. Ik wil binnenkort met jou bh'tjes gaan kopen. dus ik zeg: waar dan?? Zegt zij: Nou ik was laats in de Hunkemöller en daar hebben ze ook kleien bh tjes. Dus ik zeg: okey is goed. Nou een paar dagen later gingen we de stand in. Natuurlijk moest mijn zus weer persee mee haha. Dus die vrouw ging mij opmeten BIJ DE KASSA!!!!! Echt te schaamtelijk. En toen pakte ze er een paar en die zijn we gaan passen. heb toen uiteindelijk 2 setjes gekocht. Draag ze nu inmiddels wel elke dag en ik vind ze heel erg lekker zitten hoor. En nog wat tips voor als je het echt niet aan je moeder durft te vragen:

- ga als jullie een keertje in de stad zijn expres bij de kinder bh's staan

- zeg dat je een beetje pijn aan je borsten begint te krijgen

- raap alle moed bij elkaar en vraag het gwn

10 aug 2014, 11:08, Love-12345
70

Hi,
Ik ben 11 en heb al borstjes als iemand tegen mijn borstjes tegen aan botst doet dat vreselijk pijn veder gaat het. Alleen ik had wel dat er een klein velletje zat op mijn tepel.
Ik heb wel 3 bh s als ik die niet draag zie je mijn tepels er door heen maar is het niet een beetje vroeg voor een 11 jarige? Ps met vullig en je ziet wel een verschil kwa groote als ik er een aan hebt messchien denken dat ze nep ?

15 aug 2014, 23:08, iris
71

Ik ben een meisje van elf jaar, maar ik al wel miniborsten. Ik weet nu niet of ik wel of niet een bh moet dragen. Heel veel uit mijn hebben er al wel een, maar durf niet aan mijn mieder te vragen.

23 aug 2014, 08:08, Ikke
72

Hoi ik ben 10 jaar bijna 11 en begin al een borstjes te krijgen dus vroeg ik laatst aan mijn moeder of ik voor het nieuwe schooljaar (ik ga naar groep 8 ) bh's mocht ze zei ja maar nu is alles weer vergeten. Ik heb het ook al aan mijn zus gevraagd zij zei dat als het pijn doet met rennen en springen enzo dat je dat een bh nodig hebt. En bij mij doet het dan ook pijn. Dus dan zou je zeggen dat ik een bh nodig heb maar ik heb alleen nog maar kleine puntjes. Moet ik nu wel of niet een bh please help me

29 aug 2014, 15:08, unicorn
73

Hoi

ik ben net elf, en ik heb al wel borsten
maar ik durf het echt niet aan mijn moeder te vragen
wat moet ik doen???

xxx

9 sep 2014, 18:09, x_Lisa_x
74

Ik ben 12 en heb al echt een bh nodig cup c

5 okt 2014, 23:10, eva
75

Hè ik ben 10 en heb al echt borsten ik heb cup c al aan vreselijk ben de eenigste uit mijn klas met cup c de rest heeft 65 aa.

5 okt 2014, 23:10, anne
76

Hè ik ben 10 en heb al echt borsten ik heb cup c al aan vreselijk ben de eenigste uit mijn klas met cup c de rest heeft 65 aa. Of zijn nog hele maal plat.

5 okt 2014, 23:10, anne
77

Heey!!! Ik word volgende week 11 en wil graag een klein behaatje hebben.Maar het is zo raar als ik er met mijn moeder over praat! Bijna ieder meisje uit mijn klas had er al een in groep 6 !Ik zit nu in groep 7 en ik ben een soortvan de enigste met een hemd .Ik weet niet wat ik moet doen!

HELP!!!
XXX een meisje zonder behaatje.....

9 okt 2014, 19:10, HELP!!!!123
78

Hey als je puntjes ziet door je kleding begin er dan alvast mee en verder hoef je je nergens zorgen over te maken

11 okt 2014, 00:10, laura_
79

Als je tepel eerst gaat groeien is dat nie erg
Maar draag dan zeker een topje onder je tshirt
Anders ziet dat er echt raar uit en eigenlijk vanaf je eigenlijk
Zo een schijfje voelt is het nog niet echt verplicht vanaf
Je voelt dat het pijn doet tijdens lopen fietsen paardrijden enz. Zou ik toch maar gaan kijken voor mini bh
Ikzelf ben namelijk 11 maar heb toch al A85
Zo is er bij iedereen een verschil
Ik ben zelf namelijk ook nie zwaar gebouwd ;)

12 okt 2014, 23:10, Hints-
80

Ik ben 10 jaar en heb al een bh de redenen is mijn tepenls zie je door shirtjes dus daarom heb ik vulling. En mijn erwtjes worden gevormd en het wiebelt + het is erg gevoelig.
ik heb aa 65 maar mijn rug lengte zeg ma is niet lang ofzo heb ik van mijn moeder.

15 okt 2014, 22:10, Anoniem
81

Hey daar ben ik weer,
Nu ben ik erg aan het twijfelen een vriendin van 12 zegt dat ik helemaal GEEN bh hoef maar is dat ook zo of hoef ik er niks van aan trekken?

17 okt 2014, 17:10, Alweer Anoniem
82

Hoii ik behoiii ik heb een vraag mijn bff heef kleinere borsten dan mij en ik draag nog geen bh alleen een topje. Mijn bff draagt een bh van cup A en die is haar veelste groot met gym doet ze hem aan en dan lacht iedereen haar een beetje uit ik vind het niet zielig want ik denk dan: "dan moet je hem maar niet aandoen"

24 okt 2014, 22:10, horsefreak
83

Is dat raar dat ik zo denk ?

24 okt 2014, 22:10, horsefreak
84

Ik ben een meisje van 12 mijn moeder is
2 jaar geleden overleden. Ik heb dus
Niemand om het ermee over te hebben
Ik draag al wel bh'tjes maar mijn vader
En mijn zus weten daar niets van, omdat
Mijn zus vind het onnodig voor mij. Maar
Zonder bh'tje doen rennen springen enz
Pijn en met bh'tje niet. Zou het raar zijn
Om het met mijn oma het erover te hebben??
Helluuup

31 okt 2014, 11:10, Meisje met dilemma
85

IK HEB HET ZELFDE PROBLEEM IK BEN BANG DAT MIJN MOEDER ZEGT DAT IK HET NOG NIET NODIG HEBT

1 nov 2014, 08:11, *girl*anoniempje*
86

je moet niet bang zijn voor je moeder!
het is heel normaal en dat vindt je moeder echt niet raar.
Dus als je het nodig hebt ga naar je moeder en vertel het ze! of misschien ziet je moeder het wel!

1 nov 2014, 13:11, Hann
87

Ík ben 10 jaar en heb wel al iets maar ik vind het te vroeg voor een bh

2 nov 2014, 15:11, Anoniem
88

ik heb een probleem ik heb al een beetje borstjes maar nog niet veel maar ik weet niet of ik al een bh moet dragen want ik heb bang voor de reactie van de anderen moet ik het gewoon doen of niet
XXXX

12 nov 2014, 14:11, lamax
89

Ik ben zelf tien. ik twijfel vaak of ik een bh zou nemen of niet. ik draag altijd stralen t chirts dus ze doen geen pijn maatje ziet ze wel.

12 nov 2014, 17:11, Anoniem
90

zoek op internet maten van bh ga je zelf opmeten en je weet of je er 1 nodig hebt of niet en zo ja welke je nodig hebt.

18 nov 2014, 22:11, annoniem
91

Hey iedereen,
Ik maak me echt zwaar zorgen ik ben 11 en ik heb denk ik (grote) borsten ik durf geen bh te dragen want ik ben bang dat mensen dat raar vinden...

20 nov 2014, 18:11, Tessa
92

Hoi,
ik ben bijna 13 maar ik heb nog steeds cup maat 75 aa.
is dat wel normaal voor mijn leeftijd??
want ik begin me zelf nu toch wel zorgen te maken.
wat moet ik doen??? en ik denk dat mijn vriendje het ook niet echt leuk vind dat ik nog zulke kleine borsten heb.
HELP ME!!!!!!!!!!!
Veel liefs van een bezorgd meisje.

8 dec 2014, 18:12, Meisjevan12
93

Hoi ik ben 13 jaar en ik heb wel mini borstjes
Als ik er op druk doet het pijn maar moet ik dan een bh? Ik weet zelfs niet of ik een bh van 70AA wel pas. Ik heb er net een gekocht, en hij zit wel lekker maar ik weet niet-officiële ie wat te groot is. Hoe weet je dat?

2 jan 2015, 19:01, Een meisje
94

Hey ik ben een meisje van 12 en ik heb maat aa 70 is dat normaal of te groot? Ik doe aan turnen en als ik een vlikvlak doe dan bewegen ze best wel.

3 jan 2015, 17:01, meisje:)
95

Hey allemaal , ik ben 11 en ik heb net m'n eerste bh gekoht samen met m'n moeder !! & ik heb een tip voor jullie , als je niet aan je moeder durft te vragen of ze met je een bh kan kopen doe dan dit :
1. Als je gaat slapen en je moeder zit bij je begin dan een beetje aan je borsten te krabben enzo, zeg tegen je moeder dat ze erg jeuken
2. de volgende dag zeg je dat je heel erg last van je borsten hebt als je aan het rennen bent, dat ze heel zwaar voelen
3. Ik hoop dat je moeder nu zegt : Kom misschien moet je maar een bh
Ik hoop dat ik mensen heb kunnen helpenxx

4 jan 2015, 13:01, anoniemx
96

meisje:) kijk mijn reactie onder je misschien helpt het xoxo

4 jan 2015, 13:01, anoniemx
97

Heey heey k ben 12 en k heb op me 11e een Bh gekregen ik heb er nu 7 thuis me ma zegt dat met vulling ni goed s dan maakt het groter maar ze had toch voor mij gekocht k heb eergisteren weer 4 gekregen ! Koop van de zeemaan oer set onderbroek en bh kost maar €5 k heb al me bh's van daar en eentje van h & m van daat kan je ook kopen voor €15 maar dat heb je bij belgie ni in rotterdam dus k heb nu borsten van ongeveer 4 cm en heb maat 70aa 74aa en dat vind k goed

4 jan 2015, 13:01, Xxxxxxxxx anomin
98

Heey ik heb best weinig maar ik zie.de tepel.eren klein beetje en ik weet niet of o er een nodig heb want o heb gemeten maar net op t randje iedereen in mijn klas heeft veel meer en ik voel me echt ongemakkelijker echt ik durf noooooit te vragen maar hoe kan ik duiding maken dat ik er er een wil
oja trouwens ik heb een bikini topje met maat 36 en die zeg maar vulling
Past er precies omheen dus wat most ik en het kriebelt daar soms

5 jan 2015, 23:01, fleurtjee
99

heey als jij er last van hebt moet je echt een bh nemen anders gaan ze straks hangen en dat wil je echt niet!
ik vond het zelf ook heel moeilijk maar een meisje uit mijn klas liep telkens naar mij toe ''je moet echt een bh!!'' heel vervelend maar ik heb het geprobeerd en ik had geen pijn meer het helpt wel probeer eerst een s om de dag een bh aan te doen dan wendt het vanzelf.

en wat anderen ook zeggen niks van aantrekken ze zijn gewoon jaloers dat jij al wel borsten krijgt!

2 feb 2015, 20:02, iemand
100

ik heb zelf niet hele grote bortjes maar als ik eroo druk doet het wel veel pijn, ook tijdens het rennen. Maar ik heb nog geen bh nodig want zo groot is het nog niet, wat moet ik doen?!

10 feb 2015, 21:02, Anoniem
101

hey,
als je de kleinste maat BH past, zou ik die gwn gebruiken :)
Ik draag nog geen BH, ik heb ook nog "niks" maar ze beginnen te groeien en dan zie je dat altijd heel erg dus ik doe vaak twee hemdjes aan dat zit ook gwn lekker. :)
xx

11 feb 2015, 12:02, koekjesmonsterxo
102

@anoniem hoi ik ben 13 en heb mu een volle a cup in weet nog wel vorig jaar dat het bij mij ook pijn deed dat komt doordat je borsten dan gaan groeien en je hormonen zorgen ervoor dat het een beetje pijn doet. ik had toen van die topjes gewoon van stof (net zoals een hemd) . bij mij zag je dat helemaal door mijn shirt heen dus ik denk dat het bij jou ook tijd word voor een bh'tje. mijn eerste bh was toen van ten cate 70 aa zoek die maar een op op google. er zit gewoon een beetje vulling in en hij zat erg lekker volgensmij. ik hoop dat ik je heb geholpen xx

11 feb 2015, 18:02, anoniempjexoxo
103

hee ik ben ook 12 maar ik heb heb beetje borsten maar ik ben ook 2 keer ongesteld geweest maar ik begon met bh dragen op 11 jaar want toen had ik alleen maar klein rondje maar toen k bh begon te dragen kreeg ik beetje grotere enzoo

14 feb 2015, 00:02, rabia
104

Hey ik heb ook een bh ik ben 16 maar ja anders vind ik dat ik hang tieten krijg

14 feb 2015, 21:02, Carly
105

Hoiii ik ben met m.moeder naar de action geweest daar hebben zevan die sport tops met vulling... dus wij die gekocht en.ik heb ook van die korte hempjes maar die wil ik niet meer aan want met vulling zit gewoon bete... niet dat ik grote borsten heb ofzo maar ik ben bang om aan mn moeder te vragen zo van: he mam wanneer moet ik een bh ?? ' dat vind ik gewoon raar ofzo...

28 feb 2015, 17:02, eeejjjYOLO
106

Hoii
Ik ben 12 jaar en mijn borsten groeien eem beetje maar alle meiden uit me klas hebbwn een bh em ik wil dat ook maar denk nie dat k het echt nodig heb alleen met wen strak hemdje zie je het een beetje maar ik wil echt heel graag een bh en dan eentje met vulling want anders krijg jw vam die puntjes en dat is nog lelijker want dat had me zus eerst van die tiener bhtjes zonder vulling alleen ben ik vamg dat als ik dam een bh krijg dan ook zo eentjw zonder vulling krijg. Maar ik wil ecjt heel graag een bh alleen k druf get ook nie tegen mw moeder te zeggen want ze gaat cadt zeggen dat het nog niet nodig is maar ben al een paar weken moed aam het verzamelen maar k durf gwn nie maar khoop zoooo dat me mpeder er zelf over begint ze kijkr er wel vaak maar ect heel vaag maar help me alsjeblieft!! Ik schaam me voor mw vriendinnwm

17 mrt 2015, 21:03, daffiw
107

Hallo, ik ben 14 en mijn borsten zijn echt super klein. Ik vind dit enorm vervelend want iedereen van mijn leeftijd loopt al rond met een volle boezem. Ik word er daardoor ook zwaar op beoordeeld😔 Dit is echt super vervelend, ik wil ookal graag wat meer opvallen qua lichaam, en ze een poepie laten ruiken!

Groetjes, een zeer onzeker meisje

30 mrt 2015, 22:03, Onzeker!
108

Hoi, ik ben 12 en heb net mijn 'echte' eerste bh gekocht bij boobs-bloomers.nl hij is padded en daardoor lijkt het alsof ik iets meer heb ( cup aa 65) maar ik durf hem niet te dragen want ik ben bang dat meiden het zien en het raar vinden...

23 apr 2015, 16:04, onzeker
109

Hallo,
Ik heb voor me leeftijd super grote borsten vind ik dan als ik een topje draag zie ik zeker de helft van me borst ik weet niet of ik een BH moet ofzo ik heb denk ik wel de grootste uit de klas . Ik ben 12 en mijn borsten zijn denk ik al 10/12 centimeter en ongeveer van pink tot onderhand dik. Moet ik nou een bh of niet. En bij het zwembad laadt had ik me topje aan van afgelopen zomer en hij zakte een keer af en iedereen zag mijn borsten was super schamend xx groote boezem vrouw 😂x

8 mei 2015, 00:05, Bhofniet
110

heyyy,
ik ben 11 bijna 12 en heb wel wat borstjes. en ik weet niet of ik een bh of topje moet dragen ofzo. als ik erop duw dan doet het erg pijn! als ik een bh ga dragen dan ben ik de enige in de klas en dan schaam ik me! alle meisjes vinden het gek, terwijl ze zelf wel borsten willen! en ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen! xxx mij

8 mei 2015, 22:05, mij
111

dus help me plzzzz!
xxx mij

8 mei 2015, 22:05, mij
112

en bhofniet voor jou,
(niet dat ik er veel van weet) als jij vindt dat je grote borsten hebt en je denkt dat het fijner is als je een bh draagt, dan moet je dat vooral doen! schaam je niet voor je boezem, jij bent mooi zoals je bent! laat andere niet lachen om jou! maar om zich zelf. ik hoop dat je hier wat aan hebt
xxx mij

8 mei 2015, 22:05, mij
113

Voor jou mij,
Ik zou beginnen met een topje en als dat te klein word word Tijd voor een bh ik heb zelf ook al een topje maar met mij is het ook hetzelfde probleem als "bhofniet" ze worden groter em dikker en ja het past gwn nie meer in een topje 😅
Ik hoop dat je er wat aan hebt

9 mei 2015, 00:05, Hoi123
114

dankje hoi123,
ik ben met mijn moeder naar de stad geweest, voor kleren en
een topje. maar ik heb m nu aan alleen ik durf mijn vest niet uit te doen, omdat je m door mijn shirt ziet hoe kan ik dit voorkomen??? plzzzz help mij! xxx mij

9 mei 2015, 11:05, mij
115

help! ik krijg nu borsten en ze doen steeds meer pijn, tijdens het slapen rennen en dat soort dingen. ik draag normaal altijd een hemd, maar daar zie je mijn tepels doorheen. ik durf niet tegen mijn moeder te zeggen of ik een bh nodig heb of mag. al de meisjes in mijn klas dragen een topje, maar hebben nog niet echt borsten. ik dus wel. help me please....
groetjes een wanhopig meisje

10 mei 2015, 22:05, wanhopig meisje
116

Heeey,

Ik heb hetzelfde als bofniet,
Ik ben ook 12 en heb vlgns mij heb ik ook de grootste van de klas.
maar k schaam me ervoor. Durf zelfs bijna geen topjes te dragen terwijl anderen dat wel doen maar die hebben Nix. Kgdraag wel hemdjes met soort topjes er in vast maar die glijden steeds omhoo. Betekend dat dat dat mijn borsten te
groot zijn voor die topjes of te klein. Ik denk te groot want
mijne zijn volgens mij ook al 10/12 cm en echt een handvol en moet ik een bh?

10 mei 2015, 22:05, onzeker meisje
117

Als ik jou was zou ik wel een bh gaan dragen hoor als je echt flinke borsten krijgt kun je er last van krijgen! 😁
Zelf heb ik b70 en ben er trots op
Je hoeft je nergens voor te schamen het toont juist je volwassenheid en ps als je hemdjes omhoog gaan moet je gewoon een wat strakker of juist losser hemdje nemen helpt echt ik had er ook last van
Hopelijk heb je hier wat aan xx heel veel succes !!!

11 mei 2015, 22:05, aatjex
118

Help ik heb ook hetzelfde als bhofniet en onzeker meisje,
En zelf ben ik 12 (net)!
Mijn borsten worden steeds groter en mijn topjes worden
te klein. Ik kan mijn hele hand over mijn borsten doen.
Ik weet hoe ik een bh moet gaan vragen, mijn topjes kreeg
ik van mijn overbuurmeisje. Mijn vriendinnen dragen niks
want ze heben niks! Hoe moet ik dit doen en moet ik een bh of wat? Mijn borsten groeien echt heel erg! Help me ...

11 mei 2015, 22:05, Heel onzeker meisjeee
119

Owh ik bedoel, ik weet niet hoe ik t moet vragen van een bh😁

11 mei 2015, 22:05, Heel onzeker meisjeee
120

Hey,ik ben echt zoo onzeker! Ik voel me dik en ik moest net een bikini aan,ik vondt het echt niet staan met me borsten,me borsten doen pijn als ik spring of als ikk eraan druk perongeluk.Als ik zeg tegen me moeder dat ik een bh moet is ze zo van ja ja ( zij heeft echt zulke kleine ! A ofso (•) (•) ) ik loop zo vaak mogelijk met me handen en armen voor me borsten en volwassen pesten me ermee! Ik heb al anderhalf jaar sportbehas ( ben over 2 weken 13 ) hoe zorg ik dat ik nou een bh krijg! Eene chte BEHA !! Me moeder heeft echt geen geld enzo! :( en ik ben 1 maand geleden voor het eerst ongesteld geweest !

13 mei 2015, 21:05, OnZekere ik
121

heyy OnZekere ik!
als jij een echte bh wilt moet je dat echt zo tegen je moeder zeggen. misschien zo: mam kunnen we misschien een keer naar de stad voor een bh? ik denk dat ik me daar fijner mee voel en ik vind dat ik het wel nodig heb.
als dit niet werkt dan zou ik misschien met je vriendinnen naar de stad gaan, zij kunnen je ook helpen!
misschien heb je hier wat aan xxx
en nu mijn verhaal, ik voel me heel onzeker want mijn borsten beginnen te groeien en je kunt ze echt door alle shirts zien, normaal draag ik hemdjes maar nu kan je echt zien dat dat niet meer genoeg is. als ik met mijn vriendinnen op het strand ben en als we dan onze bikini's aan hebben dan schaam ik me best wel erg. want veel van mijn vriendinnen hebben nog heel weinig en vinden dan dat ik moeilijk doe als ik mijn top aan wil doen in een wc ofz. mr ik heb echt wel borsten al. wat moet ik doen! mijn moeder die zegt steeds: 'nou we gaan een bh voor je kopen als je echt borsten hebt'. maar ik heb borsten alleen ik bedek ze altijd met een trui! help mij plzz

14 mei 2015, 10:05, ik ben zooo onzeker
122

helpt iemand mij?!

17 mei 2015, 21:05, ik ben zooo onzeker
123

Kan iemand mij nog helpen? Ik heb hulp nogigggg!💖

21 mei 2015, 22:05, Ik ben zooo onzeker
124

Ik ben 11 en ik heb aa65 maar ze zijn nie evengroot ik pas a70 ook

23 mei 2015, 08:05, lois
125

Hee , ik ben zooo onzeker
Ik ben 12 en heb ook al grote mar je moet gwn wachtte totdat je moeder het probeert te zien en als ze het niet ziet dan zal het nie zo groot zijn ik ga voor het eerst vanacht slapen met een bh en morgen nar school ik vind zo'n bh super fijn zitte het doet nie zo pijn als je erop drukt enzo
Xx mij

28 mei 2015, 21:05, Lola
126

Dankje, Lola!
Ik denk dat dit gaat helpen bedankt 💕

29 mei 2015, 22:05, Ik ben zooo onzeker
127

Hoi, ik ben best onzeker ik heb soms pijn in m'n borsten als ik ren maar meestal niet bij de gym hebben we het soms over bh's en een vriendin van mij zei gewoon in het openbaar tegen mij: Ik vind dat jij ook een bh moet! Nou ik wist echt niet wat ik moest zeggen nu ben ik nog onzekerder erover wat moet ik doen?

3 jun 2015, 15:06, Onzeker...
128

Ik ben trouwens 12 jaar en zit in groep 8

3 jun 2015, 16:06, Onzeker...
129

@Onzeker... Als jij je fijn voelt met een bh draag m dan! Jij bent de gene die het beslist ! Heb je grote borsten koop een bh zoniet en heb je nog beginnende bobbeltjes ofzo ga dan topje dragen! Ik begon ook met topje groep acht nu ben ik 14 en heb 70c er ging er snel!

3 jun 2015, 20:06, Blubje17555
130

Hoi ik ben een meisje van 12 bijna 13 en heb al een beetje borsten ik heb ze net op gemeten en de omvang m'n borst is 81 cm en onder m'n borsten 73 cm maar dat is volgens,in te klein voor een bh. Ik heb met rennen wel lasten daarom draaglijk topjes maar dat helpt niet heel veel ofzo. Moet ik bh s gaan dragen??

Xx iemand die niet weet wat ze moet doen

4 jun 2015, 20:06, -ik
131

Ik heb zelf hele kleine maar ze steken wel uit moet ik dan een bh ja of jee ik ben trouwens 12 alle andere uit mijn klas hebben wel maar het doet wel pin tijdens rennen en gym enzo

4 jun 2015, 22:06, Anonimepje
132

Ik ben 13 en heb al cup D en ze zijn heel groot ik heb al een keer met een jongen in bed gelegen en hij zij ook dat ik grote had ik schaamde me dood en ja was best eng

14 jun 2015, 10:06, Voor jou je hebt denk ik wel al een nodig
133

Heyy ik denk zeker dat ik een bh nodig heb en ik word over een half jaar 13. Ik durf echt niet aan me moeder te vragen of ik er een nodig heb of wanneer je er een nodig hebt. En 3 meisjes hebben tegen mij gezegd wrm heb je geen bh aan of je hebt echt een bh nodig en stiekem wil ik wel een bh, maar ik durf gwn nii HELP ME? :(

14 jun 2015, 20:06, Iemand die denkt dat ie een bh nodig heeft
134

Draag gewoon een bh ik ben een meisje van tien en ik draag bh's ik heb cupmaat b ( ik vind het zelf ook raar )

14 jun 2015, 21:06, 10er
135

Heeeey,

Moet ik een bh???
Ik heb gister gemeten en er zit als ik opmeet onder mn borsten en op mn borsten 12 cm verschil.... is dit veel?
Kben trouwens 12. Kheb ook stiekem de bh van mn moeder gepast en dat paste precies! Kweet niet welke maat zij heef..
Kheb twaalf cm verschil dus dat is vlgns mij 70a ofzo is het dan nodig? ??

13 jul 2015, 23:07, 12 jarig meisje
136

K ben 11 en voel wel dat mijn borstjes aan het groeien zijn, maar hoe weet je dat zeker. Het doet bijv.pijn als ik spring ofner tegen aan douw dan doet hetbwel pijn, betekend dat dat ze aan het groeien zijn????? Xx annoniem

18 jul 2015, 17:07, annoniem
137

Hey,
Ik wordt over vier weken 13 :) ik weet niet of ik een bh nodig heb. Mijn moeder zegt wel van als jij het wil moet je het zeggen enzo en ik heb er een maar die is een beetje groot maar die is 75a maar ik heb laatst opgemeten en toen had ik 10cm ongeveer wat moet ik doen? En iedereen uit mijn klas had er een zelfs die niks hebben:(

3 aug 2015, 18:08, wat moet ik doen?
138

hey meisje van 12 mijn borsten groeie al best snel ik ben het topje wel een beetje uit gegroeit moet ik een bh draage veel vriendinnen van mij hebben er een ik jeb met mijn vriendinnen al een keer no zoon lingerij winkel geweest daar hebben we gemeten en het was A 75 zo ieds dus ik had wel een maad voor een bh zo ik er een nemen

15 aug 2015, 11:08, sophie
139

Ik ben zelf 11 jaar oud word over een paar maanden 12
Ik ben een maand of 2 geleden even naar de stad geweest.
bij de Hema heb ik er een gekocht die draag ik bijna elke dag
Ik heb nu maat 70aa. Je moet gewoon met een vertouwd iemand er over praten of eentje met een Bff of je ma
Ik woon ook nog bij mijn pa

24 aug 2015, 05:08, Anoniempje
140

Ik ben een meisje van 13 (bijna 14) en wil wel een Bh. Het is best ongemakkelijk om al je vriendinnen al met Bh's te zien terwijl je er geeneen heb. Ik weet dus niet of mijm borsten zichtbaar zijn, maar ik voel me dus extreem aangestaard (het kan fantasie zijn). Omdat ik er ook niet zoeen wil zijn die een bh koopt terwijl het niet nodig is vergelijk ik mijn borsten met die van allemaal andere mensen maat. Ik weet dat ik het eigenlijk niet moet doen maar ik voel me gewooon ongemakkelijk er door.
Help me

25 aug 2015, 16:08, akward
141

Ik ben 10 en heb al best wel wat dus je hoeft echt niet druk te maken dat je inimini's heb😊

26 aug 2015, 16:08, Iemand
142

hoe groot dan @iemand ?

26 aug 2015, 17:08, manuelschuurmans
143

hallo iedereen,
maak je geen zorgen of je nou iniminis hebt of cub b ik ben zelf ook 10 en ik heb zelf ook al wat maar sommige hebben het pas op hun 14de het maakt toch allemaal niet uit en als je je zorgen maakt over je lichaam kijk dan op www..girlsforum.nl daar krijg je alle tips die je nodig hebt over je lichaam daar zeggen ze ook hoe je je borsten moet opmeten enzo en ik heb zelf ook al een bhtje maar dat maakt mij niet zo veel uit maar ik schaam me wel voor mijn vriendinnen die zitten een groep hoger dan mij (groep 8) die dragen ook nog niks en die zijn al bijna twaalf dusja en hoe ik het aan mijn moeder heb verteld: eerst ontspande ik me en toen liep ik naar beneden en zei: mama ik heb een bhtje nodig want ik krijg al borstjes mijn moeder zei: oke dan kijken we wel morgen in de winkel of op het internet dus ik zei: oke is goed en de volgende dag heb ik met mijn moeder een bhtje gekocht dus maak je geen zorgen over de reactie van je moeder zei heeft ook dit probleem gehad en zij heeft het ook aan haar moeder moeten vertellen en zij begrijpt dit heus wel. ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad gr snoopy

29 aug 2015, 09:08, snoopy
144

Hallo hopelijk kan iemand me helpen.
ik draag zelf geen bh omdat ik me daarvoor schaam alleen ik krijg om mijn tepels van die zwarte haartjes komt dat imdat ik geen bh draag?

13 sep 2015, 09:09, dolfijntjelove
145

help mij alsje blieft ik wil antwoord

18 sep 2015, 22:09, dolfijntjelove
146

Hey

Het maakt niet uit hoe groot ze zijn ik ben 45 en ze zijn 70AA *

* Dit bericht is aangepast door de moderator

20 sep 2015, 08:09, anoniem
147

Hoii dolfijntjelove
Nee dat heeft er niets mee te maken bij sommigen meisjes groeien en haren op de tepels.
En je moet een bh nemen als je zelf denkt van het zou nu fijner zijn als ik een bh had.
Succes!!

23 sep 2015, 22:09, Lynn
148

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem maar ik ben pas 10, ik heb er ook last van als ik gewoon loop.

4 okt 2015, 10:10, hulpeloos meisje
149

Ik ben 11 en mijn vriendin van 12 heeft al een aa BH terwijl ze graatmager is maar ja ik begin al punten te krijgen en van die korte hemdjes helpen niet en je ziet het dan nog ik wil ook supergraag een aa BH maar ik durf het niet aan. Mijn. Moeder te vragen zij vind dat is dat nog niet nodig heb dat vind ik heel stom want die korte hemdjes die zitten echt niet lekker ik hefboom een aa BH van mijn vriendin gepast en hij zat super lekker en hij is heel zacht ik wil er ook 1 wat moet ik doen????

8 okt 2015, 21:10, Aa BH probleem meisje
150

Hey, ik ben 13 en ik heb van die bolletjes bij mijn borsten.
Trouwens vraagje. Wat bedoelen jullie met plaatjes bij je borsten?? Trouwens ik weet niet of ik een bh nodig heb een vriendin. Van mij zij van wel. (Zij heeft er zelf ook al een). Ik. Wil een bh maar hoe moet ik er over beginnen bij mijn moeder, want als we voor zo'n plek staan met bh's voor pubers dan zegt mijn moeder altijd: jij hebt nog niet zo'n bh'tje nodig maar ik wil er wel een
Xxx onzekermeisje

15 okt 2015, 21:10, OnzekermeisjeXXX
151

dan zeg je ga je een keertje met je moeder shoppen, en als je dan een bh ziet die je wilt hebben, zeg je gewoon iets van ohhw die is leuk;) die wil ik graag hebben.. en dan ff de goeie maat uitkiezen.
Mijn moeder begon er gelukkig zelf over!:)

17 okt 2015, 10:10, Sophiee
152

Ik wilde (durfde) het eindelijk (te) vragen maar toen begon mijn moeder over opruimen ze zei: willen jullie morgen je kamer opruimen dan werk ik ondertussen in stilte toen zeo ze dat t morgen moets omdat ze donderdag weg moest dinsdag en woensdag ven ik bij mijn vader en vrijdag duurt telang wat nu of anders wanneer kan ik het het beste vragen ❔?❓

18 okt 2015, 22:10, Gele kiwi
153

ik zou het gewoon vragen waar aleen ja moeder bij is dat is het handigst en moeders weten alles je moet het gewoon zeggen heb ik ook gedaan en dat lucht heel erg op echt ik heb het ook zo gedaan je moet gewoon vragen mama?ik heb pijn op mijn borsten of zoiets en dan zeg je gewoon moet ik anders een topje of BH? en dat helpt heb ik ook gezegt en ik heb nu een BH ik ben (11 jaar ) maar zeker weten je moeder is trots op je! dat was mijn moeder ook!

12 nov 2015, 21:11, onzekeremeisjes
154

Heeei ik ben een meisje van 11 en begin een beetje borstjes te krijgen ikzelf draag nu van die korte hampjes maar die zitten super strak maar ja ik wil zo graag borsten hebben is dat raar?? Ik heb zelfs nu een klein wattenschijfje met een grote er boven onder mijn. Topje zodat het lijkt alsof ik een beetje borsten heb en ik voel me daar echt mooi bij fzo (ik ben echt raar of niet soms??!) ik wil graag een 73aa BH ofzo iets in die richting maar mag echt niet van mijn moeder IK HAAT HAAR ECHT maar ik heb een vriendin (super dun en draagt al een aa die ze echt niet nodig heeft!!!) maar ik heb 1 van haar gepast ze zitten FK lekker en er zit vulling in dus eigenlijk het zelfde als dat met die watjes en ik wil er zo graag één wat moet ik zeggen tegen mijn moeder
Moeder wil het niet dusss 😫😫😫
Ik wil het suuuper graag 😄

.......Groetjes onzeker 11 jarig meisje......

17 nov 2015, 22:11, BH probleempje met moeder...
155

Als je cup AA hebt dan ben je plat.. (Sorry voor iedereen die dat heeft maar het is zo). Ik zie het nut er niet van in als je dan een bh koopt.. Ik bedoel heb je A dan oke.. Maar bij B heb je wel een nodig.
Ik heb nu zelf net 1 en ik heb 75B....

Als je AA hebt snap ik dat je moeder het niet zou willen, dat ik geldverspilling, want het hobbelt niet alle kanten op als je rent, het heeft gewoon geen nut. En om dan een te kopen is echt pure geldverspilling

28 nov 2015, 22:11, Advies
156

In de zomer ging ik zo nu en dan wel zwemmen en ging mijn moeder ook mee, en die viel het op dat ik wel eens een bh nodig had.. Dus laatst hadden we 1 gekocht...

28 nov 2015, 22:11, Iaminlove
157

Ik vind bh's niet prettig zitten, dus ik draag ze alleen als ik niet thuis ben. Zodra ik thuis ben doe ik m meteen uit... Ik heb zo'n beetje de meest comfortabele van de hele winkel😂 Ik voel me wel zekerder met bh aan, als ik dan bijvoorbeeld op school tegen iemand aanbots doet het minder oijn, dat is wel prettig😆

28 nov 2015, 22:11, 75b 💁🏼
158

Hoi

Ik ben een meisje van 10 jaar. Ik heb zelf al borstjes! Ik ga morgen met een vriendin die ongeveer de zelfde maat heeft mijn eerste topje kopen! Ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen. Het doet mijn als ik er op druk en als ik ren.
Heeft iemand tips om het te vertellen?

Xoxo

13 dec 2015, 21:12, Help my
159

Ik heb laats aan mijn moeder gevraagd wanneer heb je een bh nodig? Ze zei: we kunnen er wel eens voor kijken bij little stars (een winkel bij in de buurt). Maar ik weet niet zeker of ik er een nodig heb. Ik heb zo'n schijfje onder mm tepel en het is ook al wat bol maar toch nog niet erg groot ofzo. K ben bang dat mn vriendinnen t raar vinden en zeggen dat ik t niet eens nodig heb. Dus mijn vraag is zal ik er een nemen of niet? Ps zo'n tienertopje helpt niet en die vind ik vreselijk zitten. Helpp!!! Xxx anoniempje

21 dec 2015, 23:12, Anoniempje
160

Ohja ik ben 13

21 dec 2015, 23:12, Anoniempje
161

ik ben 13 en wordt dit jaar 14. ik heb een borstomvang van 82 cm en ik moet 4 lagen over elkaar dragen zodat je mijn tepels niet ziet. mijn moeder kan ik het echt niet vragen want ze laat me nog zelf douchen omdat ze denkt dat ik het niet zelf kan ze beschouwd me als een heel klein kind en is heel streng, ik kan bijna nergens naar toe, ik krijg geen zak of kleedgeld, ik mag nooit alleen naar de winkels, zij koopt altijd mijn kleding ik kan dus niet zelf een bh halen. een bff heb ik niet en ook geen zus. ik heb ook zeker geen goede band met andere familieleden. ik wil ook geen hangborsten krijgen maar hoe kom ik dan aan een bh het zou fijn zijn als iemand mij helpt.
xxxx

16 jan 2016, 17:01, iemanddienietzijnnaamwiltvertellen
162

Hoi iedereen kunnen jullie me mss helpen?, ik ben twaalf jaar en heb wit slijm wnnr krijg ik mijn regels dan? En twee ik heb al redelijke borstjes maar weet niet wanneer ik een bh aan moet kunnen jullie me helpen☺️😊Xxx anoniempje

24 jan 2016, 21:01, Anoniempje
163

ik vroeg gisteren aan mijn moeder waneer je een bh moet gaan dragen en toen zei ze als ze te groot zijn voor topjes en op en neer gaan bungelen en toen zei ze ' maar jij hoeft er nog geen hoor!'
maar ik denk dat ik er misschien wel een moet help!

17 feb 2016, 16:02, meisje dat misschien een bh moet
164

hoi als jij vind dat je een BH nodig heb. dan koop je er toch zelf 1. daar heb je. je moeder toch niet bij nodig. strekte er mee.

17 feb 2016, 21:02, kim
165

Je moet een beha pakken als je er klaar voor bent.
Als je denkt dat je het nodig hebt doe het dan.

18 feb 2016, 19:02, dokter An
166

Dankje kim en dokter an,
Maar ik durf het niet meer te vragen na die reactie van vorige keer. en als ik er zelf een ga kopen word ik helemaal uitgelachen denk ik. Hebben jullie nog andere tips?

20 feb 2016, 09:02, Meisje dat misschien een bh moet
167

Ik draag sinds mijn 11de een bh.. vroege puber, heb nu 70c

26 feb 2016, 15:02, Maaike
168

ik ben 11 en zit in mijn moeder zegt dat ik een bh nodig heb maar ik weet niet of ik een bh moet wat moet ik doen

3 mrt 2016, 19:03, suus
169

hoi ik ben 11 en zit in groep 8
mijn moeder zegt dat ik een bh nodig heb
maar ik weet het niet echt
in de zomer deed ik steeds topjes aan dat zat lekker
maar mijn moeder zegt dat ik echt een bh nodig heb
ik heb 2 met vulling en 1 zonder vulling
het doet ook zeer al ik op mijn borstjes druk

3 mrt 2016, 20:03, emma
170

hoi ik ben 11 en zit in groep 8
mijn moeder zegt dat ik een bh nodig heb
maar ik weet het niet
het doet ook soms pijn als ik op mijn borstjes druk
ik heb 2 bh´s met vulling en 1 zonder vulling
moet ik nou een bh dragen weten jullie het

3 mrt 2016, 20:03, emma11
171

Hoi Ik ben Eem meisje van 11 jaar en IJ heb heel veel pijn ik draag nu topjes maar als ik ga gymen dan helpt het niet ik zouw wel een BH wille. Maar dan ben ik de eerste uit de klas en ik denk dat mensen dat miss raar vindenoet ik het bouw doen of niet soms vraag ik het aan mijn moeder en ik durf ook geen strakke truitjes aan :-|

13 mrt 2016, 20:03, LoekieB
172

Hoi ik ben een meisje dat vandaag een BH heeft gekocht en ik denk dat ik het al wel nodig heb maar het niet leuk vind
Moet ik hem dragen 👍of👎

19 mrt 2016, 20:03, Meisje zonder naam
173

Hoi zelf heb ik ook inimini's. Ik draag met sporten wel speciale sport-BH's. Draag anders gewoon topjes :)

20 mrt 2016, 15:03, LollyPop
174

ik heb precies het zelfde maar ik moet nog kopen

4 apr 2016, 15:04, blala
175

hoi als je last heb van je borstjes en je wil niet met je moeder of zus er een gaan kopen ga dan met een vriendin(die al wel een bh draag)
dat deed ik ook en later app ik me moeder er over en ze vond het helemaal prima en toen ik bij de winkel was mocht ik er nog een
het was echt heel gezellig met me vriendin en we hadden toen de zelfde aan met gym

13 apr 2016, 13:04, madelief
176

Hoe meten ze in de winkel eigenlijk naakt of met topje of bh. Heb zelf een topje en ht doet pijn als ik er op druk bn bijna de enigste die geen bh heft vind zelf dat ik best kleine heb alleen doet wel pijn wat moet ik doen en als ik een bh nodig heb hoe moet ik het zeggen

Xxx onzeker meisjee

13 apr 2016, 19:04, Onzeker meisjee
177

Bn zelf 11 jaar zit in groep 8 en wordt over 5 maanden 12

13 apr 2016, 19:04, Onzeker meisjee
178

Hoi ik heb zelf ook iniminis maar ik heb er wel last van ik ben 11 jaar oud bijna twaalf en met rennen heb ik er wel last van maar hoe moet je het je moeder vragen ik vind het gênant om te vragen en durf het niet heeft iemand tips voor me??

Groetjes anoniempje

17 mei 2016, 20:05, Anoniempje
179

Allen mensen die onzeker zijn over hun borsten maak je echt geen zorgen 💘 Ik heb sins vandaag een bh en echt zo bijzonder is het niet..het zit zelf een beetje vervelend. Ik zei tegen mijn moeder ik wil graag een topje toen kwam ik in een winkel waar ik eerst een topje met Cups moest passen toen zei de verkoopster dat ik Beter een bh kon nemen. Echt het komt allemaal goed ik ben nu 13 en was er gister nog onzekere over dat ik er geen had
Xx

28 mei 2016, 17:05, N
180

Hallo, ik ben 13 jaar en ik heb het zelfde probleem maar als ik voor het eerst een bh probeer voelt het pijnlijk niet aan je boezem maar aan die touwtje aan je rug . En die van mij past er zelfs niet in.

2 jun 2016, 22:06, ???????
181

Hallo, ik ben 13 jaar en ik heb het zelfde probleem maar als ik voor het eerst een bh probeer voelt het pijnlijk niet aan je boezem maar aan die touwtje aan je rug . En die van mij past er zelfs niet in.

2 jun 2016, 22:06, ??????
182

Ik denk misschien moet ik een bh ik ben 11 jaar en heb wel wat ik draag topjes alleen ze gaan heel klein worden hoe moet ik dat zeggen??

22 jun 2016, 19:06, Anoniem meisje
183

Hoi anoniem meisje ik ben 11 en word over 3weken 12 jaar
Ik draag topjes maar nu draag ik een bh
Omdat het fijner zit
Je kan tegen je moeder zeggen mam heb ik een bh nodig dat zei ik als eerste tegen mijn moeder mijn moeder zei ja we kochten eerst wat topjes en toen een paar bh's je hoef je echt niet te schamen hoor dat deed ik ook niet

3 jul 2016, 14:07, Emma11
184

Hoi mensjes, ikben nu 12 en wordt over een half jaar 13. Mijn borstjes zijn nog ni zo groot maar draag meestal wel een topje. Alleen heb er geen aan tijdens gym (maar dat is wel irri) omdat tijdens het omkleden iedereen ziet dat ik een topje draag en ik schaam me er juist zo voor. Een vriendin van mij zegt dat ik nog niks heb (maar als ik geen topje draag zie je heel erg door mijn t-shirt mn tepels en dat is ni zo fijn) en daardoor wordt ik heel onzeker. Het zit veel lekkerder MET topje dan ZONDER....... 😕

Plzzzz help me!!!!💋

3 jul 2016, 17:07, Onzekermeisjevan12
185

je moet je echt geen zorgen maken je hebt prima borsten en ik heb al een BH zins mijn 11de dus dat zit ook wel goed ly xxx

5 jul 2016, 17:07, ikweetdatikdikben
186

Hoi ik ben een meisje van 10 nog best jong maar ik begin een beetje borsten te krijgen ze die. Namelijk pijn als ik er op druk en last met rennen moet ik nou wel of geen bh/topje?

5 jul 2016, 20:07, Anoniem
187

Hoi ik ben een meisje dat wel al iets heeft maar niet veel. Nu vroeg im me af wanneer ik moet stoppen met de topjes en een bh moet gaan kopen...

Gr

21 jul 2016, 09:07, meisje met een vraag
188

Ik ben 10 bijna 11 is het dan raar om een Bh te dragen ik voel ze niet maar je ziet ze wel een beetje

1 sep 2016, 23:09, Lolololo
189

Hoi ik ben 10 en heb al een beetje borsten is dat raar

5 sep 2016, 17:09, Help
190

Heeeyy, ik ken je gevoel! Ik ben 10 en heb laat ik zeggen, oneveer grote appel borsten, ja.. Ik heb vandaag weer met mijn moeder over mijn lichaam gepraat. En ze zei: Je moet wel over 1/2 weken een BH dragen als je last hebt van je borsten! Dus boijf lekker je BH dragen als dienvoer zit!

Xx Saara

12 sep 2016, 21:09, SAARAAAATJUUHH
191

Ik ben net 14 en heb nu mijn eerste bh. Ik draag hem nu een paar weken. Eerst moest ik er aan wennen maar nu is het beter. Ze hebben wel hele leuke patroontjes😉

27 sep 2016, 20:09, Cookie
192

Heyy ik ben een meisje van net 12 jaar en ik draag een topje alleen mijn borsten zijn heel puntig en dat vind ik niet zo mooi moet ik dan een bh nemen zodat je dat niet meer ziet??

2 okt 2016, 18:10, een meisjee
193

Ik ben een jongen en heb grote tieten is dat raar?

19 okt 2016, 09:10, qweerugdryf
194

Heeyy. Ik ben nu inmiddels 15. Draag sinds ik in groep 7 zit (dus was ik 11) een bh. Ik vond het echt super fijn! Ik voelde me onzeker omdat je in sommige shirts me tepels zag. Ik was de 2e in de klas die een bh droeg. En nu ik nog 15 ben heb ik nu pas A70. Ben ook klein voor me leeftijd. Ben 151 en waarschijnlijk groei ik nie meer. Vraag het gewoon aan je moeder. Je moeder had ooit ook die stap moeten nemen en ze snapt het!

20 okt 2016, 09:10, Klein meisje
195

hey meiden, als je als meisje een behaatje draagt valt het minder op dan als je tepels of borstjes door je bloesje priemen hoor.... Ik draag er sinds enkele weken ook ééntje en de enige reacties die ik kreeg was van vriendinnetjes 'leuk dat je er ook een draagt' .... Eerder dan de vraag 'of', zou ik kijken 'wat', want je moet wel eentje of iets nemen die goed zit.... zodat je niet de hele dag met je bandjes zit te friemelen maar gewoon niet weet dat je m' aanhebt;... groetjes

25 okt 2016, 21:10, Annemietje
196

Heyy,
Ik ben elf en heb zeker een AA maar ik ben niet de enige in mijn klas. Ik heb zelf nu een bh zonder beugel van tencate (70AA) en hij zit echt super fijn. Ik doe het vooral omdat ik last en pijn krijg zonder bh en bij een topje staken mijn tepels uit, dus als ik jou was zou je niet moeten schamen maar vooral doen wat jij het allerfijnst vind.

31 okt 2016, 20:10, Een meisje van elf
197

Heey,

Ik ben 12 jaar en over een aantal dagen hoop ik 13 te worden. Ik zit in de eerste klas van de middelbare. In mijn klas zitten ong. 4 meiden die al een bh dragen, maar de rest draagt er volgens mij nog geen. Ik heb sowieso al ruim een jaar opgezwollen en pijnlijke tepels, maar nu begint de 'huid' eromheen ook op te zetten, te groeien dus. Als ik zelf in de spiegel kijk, zie ik echt al duidelijk de vorm van een borst(je). Ik draag nu van die korte topjes van de Hema (sinds kort niet meer verkrijgbaar), deze topjes zijn van katoen, lekker stevig dus, en ze hebben echt al van die bredere, platte, verstelbare bh-bandjes. Deze draag ik omdat het echt veel pijn doet als ik zonder zo'n topje ren, sport, fiets, van de trap afloop etc. Ik heb mijn onder- en bovenwijdte pas opgemeten en de onderwijdte was 70/71 cm en mijn bovenwijdte was 74 cm. Kan ik dan al een bh aan? En moet het een 70 of 75 zijn?

Greetzz,
Cheescake <3

3 dec 2016, 09:12, Cheesecake <3
198

Help ik ben 11 en ik ben ook al ongesteld alle meiden in mijn klas dragen een topje zelf heb ik al een bh nodig! Maar ik durf ze niet te kopen me moeder wou het wel doen maar dan schaam ik me helemaal te pletter en ik durf het niet aan een vriendin te vragen want ik zit op een katolieken school! HELP HELP HELP!!!! Wat nu????😣
Xxx anoniemiemand

17 dec 2016, 23:12, anoniemiemand
199

Hoi!
Ik ben een meisje van 13 en een half
Ik heb sinds kort een beha
Ik was 12 toen er iets kwam en droeg toen nog niks
Toen ik bijna 13 was hebben ik en mama korte topjes gehaald van de ten cate
5 maanden later haalde mam een hele tas behas uit de kast, ze waren van een vriendins dochter geweest en die had ze maar heel even gedragen

TIP: vraag aan je moeder of ze een x met je in bad wupil ofzo, dan ziet ze wat en misschien vraagt ze er wel naar (dat deed ze bij mij wel)

19 dec 2016, 17:12, Eva
200

Heeii meiden,
ik ben zelf 13 en heb zelf ook nog niet hele grote borsten! Wil ik wel maar ze groeien van zelf wel haha! Ik heb ook gehoord dat als je ongesteld ben geworden dat ze dan sneller groeien dus er is nog hoop voor mij, ik ben met alles in de puberteit wat later. Maar nu terug naar waar dit over gaat: een bh. Ik draag nog topjes laatst verdiepte ik me er meer in omdat ik dacht: Hey? Moet ik al een bh? Maar ik heb besloten dat als ze gaan bungelen zeg maar als je springt of rent dat het dan op en neer gaat dat ik dan een bh ga dragen. Af en toe bungelt het een beetje maar niet erg dus ik heb nog geen bh nodig.

5 jan 2017, 13:01, Kimberlyx13
201

Hee iedereen maak je geen zorgen het komt vanzelf wel ik had eerst ook gewn beha maar nu draag ik al cup c (ben 13) en ik kan niet meer zonder je hoeft je niet te schamen en ik had er toevallig al een van me zus en die trok ik toen aan het toen mertke me moeder het en zei zo van draag jij een beha? Ja zei ik toen toen vroeg ze van en zit het fijn enz dus dat kan je pok proberen(als je al eentje hebt ) xx meisje van 13

7 jan 2017, 02:01, Iemanddd
202

Hey iedereen ik begrijp dat het moeilijk is om het aan je moeder te vragen maar ze is niet voor niets je moeder! Ik denk nou ook niet da ze je zal uitlachen ofzo maar miss kan je het op een briefje schrijven als jij je daar gemakkelijker bij voelt. Elk meisje moet dat wel ooit vragen aan haar moeder ik denk dat ze wel zal begrijpen hoe et is want je moeder heeft dat immers ook ooit moeten vragen! Het belangrijkste is dat jij dit allemaal zelf kiest het maakt niet uit wat anderen van je denken doe Gwn wat jij prettig vindt. Ik had ook zo een vriendin die zei dat ik nix had enzo ze zei dat zelf terwijl ik nog geen bh's droeg maar ik ben dat Gwn beginnen dragen wanneer ik dat prettig vond. Eerst droeg ik korte topjes als we turnen hadden maar dan elke dag en nu Gwn bh's. Vraag Het Gwn aan je mama als je vind dat het tijd is. Maar doe nooit iets dat je zelf niet wil! XXX

26 jan 2017, 23:01, Always be yourself😘
203

Hey iedereen maak je geen zorgen als je borsten niet snel groeien dit is dood normaal! Er zijn mensen die aan de leeftijd van zestien nog steeds geen bg nodig hebben. Bij iedereen komt het wel op een andere leeftijd. Men bg eeft wel al grote en ik nog nie maar ik maak me daar een zorgen over en dat zou jij ook niet moeten doen! Wanneer je denkt dat het tijd is of jij je daar wel prettig bij voelt dan kan je een bg gaan kopen en af en toe dragen bij sport en wat later Gwn elke dag! ❤❤❤

29 jan 2017, 20:01, YEAHHHHH XXX
204

Heeey mensjes in de zomervakantie vroeg mijn stiefmoeder toen k in bed lag opeens heey wil je niet eens wat van dat soort topjes dus ik zoo okeeee en toen heb ik die gen elke dag gedragen en ik hoefde me der ook nii voor te schamen ofzo want iedereen maar dan ook iedereen uit mijn klas draagt zowat topjes dus op een gegevenmoment had ik er genoeg van en vroeg ik in de avond over app toen mn stiefmoeder weg was of ik een bh mocht passen en toen had ze het wel gezien maar niet geantwoord en de volgende ochtend zei ze jahoor wanneer en toen zei ik binnenkort ofzo maar dat hebben we nooit gedaan. Op een dag kwam ik thuis en toen zei ze er liggen een paar bh's in je kast en toen ging ik ze passen en ze pasten allemaal perfect en toen zei ze wel delen met je zus hé? En ik zo denken nou dat mag ze lekker zelf vragen maar nu heeft zij elke keer alle bh's ergens verstopt en heb ik er nooit een maar ik vind het een beetje akward om naar m'n stiefmoeder te gaan.... XOXO GOSSIPGIRL

1 feb 2017, 22:02, GOSSIP GIRL
205

Heeeii, ik ben 14 en heb 70AA. Ik kan me er niet overheen zetten om een bh met vulling te dragen. In de middag lukt het wel maar in de ochtend heb ik er echt gwn geen zin in. Daarom draag ik van die bh'tjes zonder vulling. Laats vroeg mijn moeder of ik wat van die topjes wou of of dat ik een echte bh wilden. Die heb ik al zij ik toen. Want die had mijn moeder al ooit voor mij gekocht. Ze bedoelde eigenlijk of ik er nog een wou maar ik zij veel te snel nee, eigenlijk wil ik het wel. En ik weet niet eens waarom ik nee zeg. Ik weet niet hoe ik moet zeggen dat ik het wel wil. Ik wil het niet recht in haar gezicht zeggen zovan, heei mam ik wil er toch een. Ik wil een soort van signalen afgeven. Weet iemand hoe ik onopmerkelijk zoiets kan vragen?

17 feb 2017, 20:02, Snoepje
206

Hoi gossip girl, je hebt de eerste stap al gezet. Aan je stiefmoeder vragen of je er een mocht. Dat vind ik al heel knap. Ik vind het wel een beetje raar dat je ze moet delen met je zus. En ook heel flauw van je zus dat ze ze heeft verstopt. Ik zou het eerst even aan je zus vragen, zij kan niet ontkennen dat ze het niet heeft gedaan. En eventueel de bh's verdelen over jullie twee. Heb je toch een beetje je eigen bh. En als dat niet lukt kun je vast wel aan je stiefmoeder vragen of je je eigen mag. Ze vind het echt niet raar!

17 feb 2017, 20:02, Bloemetjeuuhh
207

Hoi, ik ben 12 en een half geweest en ik heb ook nog niet echt grote borstjes. (Ik schaam me best dat ze nog niet zo groot zijn.) Mijn moeder heeft 2/3 maanden geleden van die zachte bh's gekocht zonder beugel of vulling. Ik heb het gevoel dat die niet helpen, want als ik ga sporten doet het pijn of ze springen eruit. Ik durf het ook niet aan mijn moeder te vragen. Moet ik een echte bh of niet?

20 feb 2017, 19:02, ......
208

hoi ten eerste jullie site is echt gewelidig
ik ben een meisje van 13 jaar ik heb helemaal nog geen borsten en ik heb ook nooit pijn zoals me vriendinnen we eens zeggen. ik heb een keer ergens gelezen dat als je op je 13de nog geen borsten hebt je naar je huisarts moet i sport wel heel veel dus miss heeft het daar wat mee te maken. reageer pleas iemand

7 mrt 2017, 17:03, anoniempje
209

Thoi anoniempej, je hoeft je daar echt geen zorgen over te maken. Bij de een begint het eerder dan bij de ander. En ik weet niet waar je hebt gelezen dat als je op je 13de nog niks hebt dan naar de dokter moet gaan, maar dat is echt onzin. Het komt vanzelf!

14 mrt 2017, 16:03, Heii
210

Hoi ik ben er onzeker over mijn borsten ik ben 11 en heb echt al borsten ik draag al 2 jaar sport bh,s maar het helpt niet meer en ik vind het Moe lijk om het te vragen aan mijn moeder help hoe kan ik dit het best. Vragen en al mijn vriendinnen dragen er al een terwijl sommige nog een plank zijn

9 apr 2017, 15:04, Rassie power
211

Ik ben 11 en heb al a80 ik pas bijna cup a en Isa sta boette groot voor mijn leeftijd

9 apr 2017, 16:04, Rassie power
212

Ik weet niet hoeveel mensen dit gaan lezen, maar ik vind het zo grappig dat jullie je daar zo druk om maken. Op die leeftijd was ik altijd zo onbeschaamd als de pest. Toch ben ook ik er achter gekomen dat BH's er zijn voor jezelf, en niet voor een ander. Ik wil ook nog even nutteloos reageren op dat meisje van 13. Heel leuk dat de jongens nu al op je geilen maar dat boeit dus niemand.

15 apr 2017, 15:04, Iemand die het geen reet boeit
213

Hey, bij mij doet het heel veel pijn, ze zijn echt niet groot maar als ik ren gaat het helemaal op en neer😉 Als ik zo'n sporttopje koop helpt het niets. Moet ik dan een echte BH?

25 apr 2017, 09:04, Anonima
214

Bh's zijn leuk

20 mei 2017, 20:05, Niemandtje
215

Hey,
ik ga iedereen een beetje tips geven:
- Als je borsten beginnen te groeien moet je gewoon een stoffen topje zonder cup gebruiken, deze kan je gewoon kopen bij de H&M bijvoorbeeld. Zodra je rent en je voelt dan dat je borsten op en neer bewegen terwijl je je topje aanhebt en het voelt heel vervelend, dan is het tijd voor je eerste bh´tje. Dat is dan echt niets om je voor te schamen! Je begind meestal met een 65AA/70AA/75AA. Zodra je BH´s te krap gaan zitten moet je gewoon óf de bandjes verstellen óf een nieuwe kopen.
Je moeder is zelf ook jong geweest en die heeft -echt waar- ook zelf een eerste BH gekocht!
XXX Marijke

20 mei 2017, 21:05, Marijke
216

Tipje.....
als je het niet durft te vragen(Ik zelf ook niet trouwens) draag dan gwn iets te strakke topjes. je moeder ziet het vanzelf en vraagt het je. tadaaa xx

22 mei 2017, 21:05, JustMe
217

Ik ben 13 en draag soms topjes soms bh
Mijn borstjes doen soms wat pijn

27 mei 2017, 17:05, Meisje 13
218

Als ik jullie was zou ik een x een briefje neerleggen met dat je wat wil. Een bh of topje ofzo omdat het pijn doet. Ik heb dat ook gedaan en mn moeder is wat gaan halen
Xxx

29 mei 2017, 20:05, love
219

Hoi ik ben bijna 12 en ik wil een bh dragen mijn beste vriendin die vroeg aan haar moeder ik heb nieuwe topjes nodig maar bij topjes zie je soms zo puntje heb je dat bij een bh niet toen had die moeder dus bh en topjes voor haar gekocht ik had dus ook aan mijn moeder gevraagd mag ik nieuwe topjes en toen ging ze dus kijken maar er was niks toen gingen we tipjes bestellen helaas geen bh maar ik heb een oudere zus en mijn moeder heeft dus zo tas waar ze alle te kleine bh"s van me zus instopt maar 70 aa en 65 a pas ik al hke kan ik vragen of ik die mag dragen of zou ik ze gewoon gaan dragen of zou ik het aan me zus vragen ofzo maar zij kreeg het veel later en ze begin met 75A ofzo

8 jun 2017, 17:06, ???
220

ik ben 13 en 80b is mij al bijna te klein

18 jun 2017, 08:06, .
221

Heyy het dragen van een bh is bij iedereen anders de ene heeft grote en de andere kleine ik heb hele kleine want ik ben nu 13 en een half en ik draag nog steeds geen bh want dat pas ik gwn nog niet nou miss cup A maar meer nuet iedereen uit mn klas draag t al wel maar opzich is 11 of 12 nog best vroeg tenzij je t echt nodig is. Maar kijk naar mij ik heb ook niks en dat is helemaal niks om voor te schamen ofzo ze groeien nog tot je 21ste dus kijk gwn wnr jij t nodig hebt en niet naar de meiden uit je klas want iedereen is verschillend in die dingen xx N💗

18 jun 2017, 10:06, Anoniempje
222

Hey meiden! ❤️
Ik durfde het eerst ook niet aan me moeder te vragen, zij had het wel al een keer aan mij gevraagd maar toen zei ik uit schaamte gwn nee... Toen heb ik heb zelf gevraagd en ze zei is goed en toen zijn we de volgende dag ze gaan halen. Het zit veel fijner zo!
XXX

21 jun 2017, 15:06, Advies
223

hii k ben nu 13 en k begon met gwn stretch topjes toen k een beetje vorm kreeg nu heb k idk maar k draag al heel lang bhs en er zit niet egt een leeftijdgrens je kunt het doen als je vorm krijgt dat lijkt me het handigst k heb er met me moeder over gepraat en dat ging egt makkelijk ze gaf me ook een paar tips als k jou was zou k gwn vrage aan een vertrouwd persoon je moeder oma bff idk

21 jun 2017, 18:06, help!!!
224

Hey ik ben 11 jaar en heb borsten ik heb zo'n My First Bra gekocht bij de Zeeman, maar als ik hem aandoe lijkt het net of het een beetje te groot is ik weet het niet wat moet ik doen? Ik heb ook topjes wat zou ik nou beter aandoen?

18 jul 2017, 15:07, Meid die het niet begrijpt
225

Heyy ik ben 12, heb cup 70 AA en ik droeg eerst een bh van vriendin (bff) maar ik zij tegen me moeder mama heb pijn aan me borsten , toen zij ze gaan we volgende week even bh's kopen ik zij ja isg❤✨nu heb ik 3 beha's, alleen een is me favoriet, en ik heb ook kleine borsten maar het groeit ,en als ik geen bh aan heb zie je tepels dat is nii mooi draag ereen wanneer jij je de'r goed bij voelt X💗💍💟

31 jul 2017, 01:07, AnnoniemX❤✨
226

Ja je hebt gelijk

31 jul 2017, 08:07, Eva
227

heyy,

ik ben 12 jaar en ga naar de 2e. ik heb bijna geen borsten. ik draag nu topjes maar je ziet mijn tepels er doorheen. ik schaam me omdat ik nog niet zoveel heb en de rest wel. wat moet ik doenn?!

xx

4 aug 2017, 23:08, anoniempje.xx
228

Lieve anoniempje.xx, heb ik ook. Ik deed er stickers op. Of een opvul bh. Ik zou ook grotere borsten willen.

5 aug 2017, 09:08, Eva
229

Ik ben 12 een ga naar de 2de toe en ik weet niet of ik een bh moet dragen. De ene helft zegt: ja je moet echt een bh dragen en de andere helft zegt: nee nee dat is echt raar en je hebt nog helemaal niks. Zelf heb ik er wel last van bij sporten maar mijn vriendinnen vinden het heel raar als ik met een bh naar school kom en dan gaan ze roddelen en.... dat soort dingen. Wat moet ik doen??

23 aug 2017, 11:08, Meisje 12 jaar
230

Als je borsten gaan hangen, nou goed

27 aug 2017, 22:08, Sport
231

Ik ben 12 maar heb nog geen bh ik heb een handvol borsten moet ik er eentje dragen? als ik er op druk of ik sport dan doet het pijn. Maar durf niet aan mijn moeder te vragen

Xoxo onzeker meisje

19 sep 2017, 17:09, Onzeker meisje
232

Hee lieve meid (231), ik zou het toch doen. Het is handiger. En aan de pijn wen je wel, net als een beugel. En trots zijn de meeste girls wel met hun borsten.

19 sep 2017, 17:09, Eva🌈
233

Help ik wil wel een bh maar durf het niet te vragen wat moet ik doen???

Xxx heel erg onzeker meisje (12 jaar)

21 sep 2017, 20:09, Onzeker
234

Hey
Ik ben 12 en bijna 13 maar ik heb ook niet grote borsten maar ik denk dat ik er wel een moet dragen alleen ik ik durf niet bh te dragen naar gym want dan ziet iedereen dat ik een nu draag want ik ben bang dat ze dan verkeert gaan reageren van "draag jij nu al een bh!"

Gr.

26 sep 2017, 20:09, Iemand in nederland
235

Hi guys! Ik ben (bijna) 12 en zit in de eerste! Ik heb cup 75B en ik schaam me dr niet voor, waar ik me dan wel weer voor schaam zijn mn benen maar daar gaat dit topic niet over. Ik zal jullie een paar dingen vertellen; ik droeg in 2016 (oktober) voor het eerst bh’s, mn moeder had dr een paar voor mn zus en mij gekocht. 70aa, veelste klein maar ik dacht dat het goed was. Toen ging ik met een vriendin naar de hunkemöller in de stad en daar raadde ze mij 75A aan! Ik schrok me dood! Ik was 10! Nouja ik ging ze dus maar gewoon dragen en geloof me, het is echt niet zo dat mensen erover gaan roddellen ofzo! En als ze dat wel doen dan moet je het gwn zeggen

26 sep 2017, 22:09, Boobqueen
236

ik ben 11 en heb 75B best groot zegt mijn vriendje maar ik haat alles wat ik heb ik was liever een plank ik ben ook al ongesteld dus sit is life.
(is het raar als mijn vriendje soms in mijn borsten drukt? en ik dat dan fijn vindt) natuurlijk zeg ik dat niet tegen hem maar als nog.

19 okt 2017, 19:10, ikbedikenlelijkineeen
237

hey, ikbendikenlelijkineen

ik ben 13 en mijn vriendje doet dat ook hoor
als je het niet leuk of lekker vindt zal ik het niet doen maar vindt je het wel leuk of lekker dan maakt het niet uit

xoxo helper

20 okt 2017, 19:10, helper
238

ik wil heel graag een bh maar durf het niet te vragen. als ik op het punt sta durf ik het niet.

wat nu???

xxxjes onzekertje

11 nov 2017, 15:11, onzekertje
239

Hoi ik ben nog maar tien maar heb eigelijk best wel wat ik draag nu topjes maar ik weet niet of ik al een bh nodig heb?? Geef je antwoord gerust
Ben ook best onzeker

21 nov 2017, 21:11, Onzeker
240

Hey girls,
Hou hier rekening mee:
- ben je al ongesteld? of afscheiding
- heb je al haargroei?
- jouw gewicht zwaar of licht
- als je springt doet het dan pijn
als je op de vragen ja antwoord is de kans er dat je het bijna kan gaan worden
Tip: vraag aan je moeder of zus wanneer zij ongesteld werd en borsten gingen groeien
Succes ermee xoxo

30 nov 2017, 10:11, MeisjeDatWilHelpen
241

Ik heb precies het zelfde maar ik heb ooit een bh bij de Hema gekocht alleen hij zit niet lekker.
Ik zou eerst voor sinterklaas een lingeriebon krijgen, maar nu heeft mijn oma aangeboden om in de kerstvakantie lingerie te gaan kopen

Wat nu

1 dec 2017, 21:12, Hheelluupp
242

Dan heb jij een moderne oma die zeker ook zelf lingerie draagt, dus ik zou zeggen aanbod aannemen en je lekker laten verwennen door je oma wat lingerie betreft.

2 dec 2017, 08:12, Chantie15

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.