Wanneer heb je een eetstoor nis

Hoii
Heb je een eetstoornis als je de hele dag ebzig bent met eten en zo min mogelijk wilt eten masr soms ook heel graag een broodje pasta wilt en het dan ook neemt of bijvoorbeeld een ijsje ofs dus dat je dan niet kan zeggen nee niet eten
Want ik heb dit heel erg dat ik het liefste zo min mogelijk eet masr als we pizza eten dat ik dan wel denk yesss en dat im het dan graag eet.

13 jun 2019, Mila


Reacties

plaats reactie
1

Iedereen heeft altijd wel zin in iets lekkers te eten, dat hoef je geen eetstoornis te noemen. Wanneer je wel een eetstoornis hebt is wanneer je je gevoel voor eten je leven laat beïnvloeden. Als je dag en nacht denkt aan eten, je gewicht, lijnen en bang bent om aan te komen. En als je dan die pizza hebt gegeten het gaat compenseren met braken, laxeren, lijnen of extreem sporten bijvoorbeeld.
Dat je aan eten denkt is normaal, maar bedenk wel dat ondanks eten een basisbehoefte is het niet je leven moet beïnvloeden.
Veel liefs en sterkte.

15 jun 2019, 09:06, zus
2

Ben het met zus eens.Als je toch twijfelt over een eetstoornis dan kan je bij een arts terecht. Het is goed dat je eet naar behoefte maar je moet er niet in doorslaan. Uithongering kan ook nogal wat lichamelijke en geestelijke geven dus ik raad het daarom af. succes en zeg maar als je meer hulp wilt

15 jun 2019, 14:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.