waneer een bh drage

hii ik ben een meisje van 13 jaar en heb echt heelleeee kleine borsten echt dat je net begint en als ik bijvoorbeeld sprinv of ren dan doet het pijn en als ik ergens tegen aan kom dan doet het ook pijn en mijn moeder vroeg laats wat ik er van vond dat ik een beetje borsten begin te krijgen ik schrok wel een beetje omdat ik het toen helemaak niet overhad met haar maar ik draag alleen topjes naar school en meestal nog met een hemd erover heen omdat ik dat pretiger vind maar moet ik misschien een bh dragen? omdat ik echt heeeeellee klejne doperwtjes heb maar wel heel erg pijn doet als het beweegt en dat soort dingen gr eenmeizjemetkleineborsten

8 dec 2018, eenmeisjemetkleineborsten


Reacties

plaats reactie
1

nee, ik zou het niet doen je hoeft je nergens voor te schamen. Wat je wel kan doen is een sport bh dragen dan, lijken je tieten iets groter en, het doet dan minder pijn. Geloof me ik spreek uit ervaring XD

9 dec 2018, 01:12, Anoniem
2

Hey meisje,

Wat vervelend dat je borsten soms pijn doen als je beweegt. Om die reden adviseer ik je wel om iets van een (sport)bh te gaan dragen, zeker wanneer je gaat sporten. Hiermee voorkom je dat je borsten pijn doen door (schok)bewegingen zoals lopen, rennen, springen etc.
Als je er buiten het bewegen/sporten ook al last van hebt, bijvoorbeeld op school en zo, dan kun je overdag ook een bh of speciale top dragen die je borsten ondersteunen.
Kies vooral iets uit wat jij het prettigst vindt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

9 dec 2018, 08:12, Amyxx
3

heel erg bedankt ga ik iets mee doen!

9 dec 2018, 10:12, eennmeisjemetkleineborsten
4

hii amyxx weet je misschien hoe je dit het best kunt vragen want ik vind het heel erg eng en ben bang dat mijn moeder mij uitlacht want ik heb echt doperwtjes maar dan echt heel klein beetje meer. ik vond het namelijk al eng om een topje te vragen.

9 dec 2018, 16:12, eenmeisjemetkleineborsten
5

Hey meisje,

Ik kan me voorstellen dat het best erg spannend is om dit aan je moeder te vragen.
Maar ik denk niet dat ze jou zal uitlachen. Ze weet vast nog wel hoe het was toen zij borsten kreeg.
Ik denk dat je het beste op een rustig moment naar haar toe kunt gaan om het erover te hebben. Je kan dan gerust aangeven dat je het lastig vind om het te bespreken omdat je bang bent dat ze jou zal uitlachen. Geef dan aan dat je met bewegen last hebt van je borsten en je daarom een (sport)bh nodig hebt. Ze zal dit vast begrijpen.

Als je het echt niet durft te bespreken, dan kun je dit ook allemaal op een briefje schrijven en haar dit laten lezen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

9 dec 2018, 19:12, Amyxx
6

super bedankt amy waar kan je nog het best kijken want je hebt bij de hema nog wel hele kleine bhaatjes is dat misschien iets voor mij?

9 dec 2018, 19:12, eenmeisjemetkleineborsten
7

Hey meisje,

Je kunt inderdaad naar de HEMA gaan. Belangrijk is wel dat je even goed past en probeert (even op een neer springen bijvoorbeeld) om te voelen of het voldoende steun geeft.
Je kan ook naar een lingeriezaak gaan zoals Hunkemoller of Livera. Het personeel daar kan je dan helpen om de juiste bh/top te vinden.

Succes!

Liefs, Amy

10 dec 2018, 08:12, Amyxx
8

bedankt maar ik denk dat ik dat het daar eigenlijk te weinig daar voor is bijvoorbeel maat 65 aa ofz zag jk een keer staan of past dat al vrij snel?

11 dec 2018, 16:12, eenmeisjemetkleineborsten
9

Hey meisje,

Voor zover ik weet pas je zo'n kleine maat inderdaad al vrij snel. Maar dan kun je het beste even gaan passen in de winkel en overleggen met het personeel. Zij hebben er het meeste verstand van en kunnen je beter advies geven :)

Liefs, Amy

11 dec 2018, 19:12, Amyxx
10

heel erg bedankt !!

12 dec 2018, 15:12, eenmeisjemetkleineborsten

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.