Waarom zou ik door leven

Ik ben al een tijd depressief
Ik doe alsof ik gelukkig ben maar dat ben ik niet
Ik zie gewoon geen rede om te blijven leven
Mijn school heb ik opgegeven
Er is niemand die een FUQ zou geven
Mijn ouders haten me
Vrienden zijn er wel maar ze geven niet om me
En liefde is er nooit geweest
Hobbies heb ik niet
Mensen die mij willen helpen zeggen denk aan de redenen om voort te leven
Maar die zijn er gewoon niet

Ik plaats dit om aan te geven dat niet iedere persoon die suïcidaal is even gemakkelijk over te halen is
*

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

3 jun 2019, Isa


Reacties

plaats reactie
1

Beste Isa,

We zien dat je het ontzettend zwaar hebt en nu geen reden ziet om te blijven leven. Je bent altijd welkom op onze chat, ook om te vertellen waarom het voor jou zo moeilijk is. En als onze chat dicht is, kun je 24/7 terecht op 113online.nl waar altijd mensen beschikbaar zijn om te chatten of praten over je hopeloze gevoel, je gedachten aan de dood.

Het is goed dat je aankaart dat het niet gemakkelijk is om iemand over te halen die het zo moeilijk heeft. Soms kan een goed gesprek of een chat ook weer ruimte geven en te kijken hoe het je tot nu toe gelukt is om het vol te houden, ook al is dat maar heel even.

groet,

3 jun 2019, 16:06, team 99gram
2

Lieve @Isa,
Hoezo mijn ouders haten me? Het zijn je ouders. En hoe bedoel je vrienden die niet om je geven. Zoek hulp en praat hierover @team 99gram heeft gelijk chat er met ieman dover het lucht op en haalt een last van je schouders. Maar, is er dan echt niemand die om je geeft? Ik wil je in ieder geval heel graag helpen, een gevoel als dat is verschrikkelijk en dat gun je niemand. Praat er dus over, anoniem metchat of hiet met iedereen die naar je luistert ik hoop dat je hier wat aan hebt. Xxxxxxxx

3 jun 2019, 22:06, I ❤️Harry Potter

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.