Waarom maak ik altijd spelfouten?

Hallo allemaal,

Misschien is dit echt een domme vraag, maar ik maak altijd bij belangrijke documenten spelfouten. Zo ook vandaag weer. Ik weet niet of dat herkenbaar is voor jullie en zo ja, hoe doen jullie dat verbeteren? Want was vandaag bij mijn psycholoog dus en had een belangrijk documentje ingeleverd, maar nu lees ik hem terug MET spelfouten. Ik kan echt niks. Mijn psycholoog zal wel denken....

Kan iemand mij helpen? Ik kijk het documentje altijd heel goed na, maar zie altijd achteraf pas de fouten. Kut hoofd.

21 aug 2019, Help


Reacties

plaats reactie
1

Iedereen heeft wel dingen waar die moeite in heeft je hoeft je daar echt niet voor te schamen! En nee het is geen domme vraag. En heel veel mensen maken spelfouten. En doe jij spellingscontrole aan? Je kan ook je document door iemand anders laten controleren. En je moet niet hele tijd letten wat anderen van je denken dan word je leven veel stommer. Hier wat tips voor minder spellingfouten:
1 Lees de tekst hardop.
2 Neem de tijd met schrijven.
3 Raar maar waar: als je gewoon achteraan begint, lees je woord voor woord
4 Doe een cursus om beter te spellen.
succes en zeg maar als je meer advies wilt,

22 aug 2019, 11:08, juliatje.
2

Dankjewel Juliatje

23 aug 2019, 15:08, Help
3

mooi dat ik kon helpen,help

23 aug 2019, 16:08, juliatje.
4

Hey,

Het is helemaal niet erg om spelfouten te maken, dat doe ik ook wel eens. Vaak als het een belangrijk iets is laat ik het bijvoorbeeld door mijn moeder na lezen en zij ziet dan hier en daar nog wat foutjes. Of vraag aan je leraar/lerares of hij/zij het voor je na wil kijken. En je kunt altijd spellingscontrole gebruiken!

24 aug 2019, 22:08, eefjex01

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.