Waarom eet ik nou zo veel😭

Hey allemaal,

Ongeveer een halfjaar geleden ben ik uitbehandeld voor anorexia🎉 super blij mee!
Ookal schaam ik me soms dat ik nooit heel erg veel ondergewicht heb gehad.. Haha ik betrap mezelf op 'proberen presteren in je ziekte'

Ik weet het klinkt heel gek dit😂 maar ja mijn vraag is nu..

Ik ben nu een halfjaar genezen van anorexia, maar nu merk ik dat ik de laatste tijd weer te veel eet dus eigenlijk.. wil ik weer afvallen maar ik durf dat niet omdat ik bang ben om terug te vallen in de eetdtoornishel niet en daardoor weer opniew mijn ouders en vriendinnen ongelukkig te maken.

Wat moet ik doen afvallen of niet?!

(Ik wil geen aandacht trekken maar ik voel me gewoon niet meer helemaal lekker in mijn lichaam snap je..)

24 apr 2018, _


Reacties

plaats reactie
1

Nog ff een aanvulling

Het voelt zo egoïstisch om weer te gaan afvallen of ja minder eten

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de beslissing te nemen

Xxx

24 apr 2018, 22:04, _
2

Niet doen, ik zat een paar maand geleden ook in mijn anorexia ben er eindelijk uit gekomen, en kan weer eten. Dat schuld gevoel zal hopelijk ooit weggaan maar op dit moment voel ik met beter dan ooit, alles loopt lekker! Dus niet doen, van niet lui zijn, als je een mooi lichaam wilt doe het op de gezonde manier niet de snelle!❤️

24 apr 2018, 23:04, Maud
3

Lieve _,
ik heb geen ervaring of ik ken niemand, maar ik kan me wel iets voorstellen. Ik vind die verhalen altijd zo triest, zoals Maud vind ik dat dit niet moet. Om 5 redenen:
- Je maakt inderdaad weer je omgeving verdrietig.
- Je krijgt weer een terugval voor 50%.
- Je bent veel meer waard dan die k*t ziekte.
- Je houd er heel veel lichamelijke en geestelijke gevolgen van die heel naar zijn. Wat dacht je van de maagsteenziekte?
- Je hebt een veel leuker leven zonder je ES.
En meid, dit wil je echt niet terugvallen. Je bent nu veel verder, je hebt een lange strijd gegeven tegen die rot anorexia. Ik zou als ik jou was genieten en dat kan op zoveel manieren. Ik heb ook wat tips ertegen:
- Ga met je vrienden iets leuks doen.
- Het is ook leuk om iets met iets te doen, een puppy of een kitten lijd je af bv.
- Bedenk dat niemand perfect is, en onzeker zijn niet bij schoonheid hoort.
Kom er sterk uit meis, met anorexia verzwak je alles, en word er alles slechter op. Ga niet afvallen, je bent gewoon mooi zoals je bent. Liefs Eva.😘

25 apr 2018, 10:04, Eva🍿
4

Bedankt voor jullie reacties! 😘

Jullie hebben me ontzettend geholpen!

26 apr 2018, 18:04, _
5

♥️♥️♥️

26 apr 2018, 19:04, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.