Vuurwerk!

Heyyy,
Ik heb lygirofobie en dat is een fobie voor harde geluiden zoals vuurwerk, knappende ballonnen etc. Maar het is een fobie, dus echt heel extreem. Normaal heb ik daar dus niet zo heel veel last van, maar oud en nieuw komt er weer aan... Dat betekent dus dat ik twee dagen lang geen stap buiten durf te zetten en zelfs binnen m'n handen nog in m'n oren heb. Oorkleppen werken niet super goed en ik kan ook niet de hele dag met muziek op lopen... Kan iemand mij helpen pleaaaseee😭😭😭😭

29 dec 2017, X.a


Reacties

plaats reactie
1

Neem een pilletje, waar je rustig van word (geen drugs of iets) maar vraag het aan bij de huisarts. Ga in den afgesloten kamer en zet een radio aan.

29 dec 2017, 21:12, Queen👑
2

Lieve X.a, ik steek geen vuurwerk af, omdat ik het niet fijn vind. Maar als je oordopjes gebruikt is het misschien minder hard. Oordoppen werken misschien beter. Maar anders kan je je ouders vragen of hun minderen. Misschien moeilijk, maar laat zien dat je het vuurwerk niet leuk vind. Of ga schuin bij het raam zitten als je het mooi vind, dan ben je niet waarschijnlijk minder bang. Of ga iemand bellen, dan heb je afleiding. Of pak een deken. En doe daarvoor iets wat je ontspant.

30 dec 2017, 10:12, Eva🎁
3

Bedankt voor jullie tips maar mijn familie steekt dit jaar al geen vuurwerk af en ze weten hoe erg mijn fobie is, maar zij kunnen me ook niet helpen... Het zijn de mensen die een heel stuk verderop wonen maar illegaal vuurwerk afsteken en dat soort dingen.

30 dec 2017, 17:12, X.a
4

En denk je dat bureau halt, het weet? Anders kan je het misschien bellen. Of 0900-8844 bellen. En anders kruip je onder je deken. Een leuk programma kijken, en eten. Ontspan van tevoren. En misschien kun je je moe laten worden, dan luister je al minder goed.

30 dec 2017, 20:12, Eva🎁
5

Hey Jobi je kunt ook met een #lygirofobiemaatje gaan logeren en samen leuke dingen doen en afleiding zoeken😉💕

31 dec 2017, 23:12, Ren
6

Ik heb hetzelfde geval, ik ben bang voor harde geluiden zoals: vuurwerk, balonnen, party poppers ect. Ik zoek al best wel lang iemand die het ook heeft (zonder succes).. ik krijg altijd een soort van paniek aanval als ik in een situatie zit zoals als ik naar buiten moet met nieuwjaar. me ouders tonen er alleen geen begrip voor en denken dat ik me maar aanstel. ik kan waarschijnlijk geen (soort van) medicijnen krijgen omdat mijn ouders zeker niet zullen toestaan.. ik weet niet wat ik moet doen.. ik wil gewoon met iemand praten die mij kan begrijpen..

1 sep 2020, 13:09, Kaylin
7

Ik zoek ook een maatje om mee naar een onbewoond eiland te gaan tijdens oud & nieuw. En waar de feestvreugde niet vergroot hoeft te worden door ballonnen. Gruwelijk!!

28 dec 2020, 09:12, Donna
8

er bestaan vakantie parken waar je geen vuurwerk mag af steken, ook waar je een hond mee mag nemen, weet niet hoe dat nu zit met de carona. je zou even op internet kunnen kijken. strekte.

30 dec 2020, 04:12, sem
9

Vandaag jubel ik lange leve vuurwerkvrij Netherlands :-D. Sem bedankt voor de tip. Ik ga dat volgend jar boeken

31 dec 2020, 10:12, Donna
10

Ik heb een idee voor jullie: Miss ziet het een beetje raar uit maar miss kunnen jullie met oud en nieuw gehoorbeschermers opdoen die mensen gebruiken als ze met maschines bezig zijn die heel veel lawaai maken?

3 jan 2021, 17:01, isa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.