Vriendin_helpen

Hey
Mijn vriendin die vind haar eigen heel dik terwijl ze dat helemaal niet is, ze doet er vanalles aan om zo veel mogelijk af te vallen en als ze niets is afgevallen dan snijd ze zich op haar buik. Ik vind dit heel erg en wil natuurlijk heel graag haar helpen, alleen het jammere is: als ik tegen haar zeg eet is wat, dan word ze boos en precies hetzelfde als ik haar tegen hou om niet te snijden 😞 Ik wil er heel graag helpen ,maar weet eigelijks niet meer zo goed hoe. Wie helpt of heeft tips?

30 apr 2017, Hulpje


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Hulpje, erg voor je en je vriendin. Wil ze zelfmoord plegen. Of wilt ze ietsje dunner zijn. Praat er ook over met haar ouders, of iemand die je vertrouwt. Laat het er niet bij. Maar doe iets waar ze blij van woord. Vraag ook waarom ze zich zo voelt. Ik hoop het beste. Liefs Eva

30 apr 2017, 21:04, Eva
2

Het is mogelijk dat ze anorexia heeft. Vertel het tegen je ouders, of aan haar ouders.

1 mei 2017, 10:05, ModelXX
3

Ik ben er bijna zeker van dat ze anorexia heeft, ik heb het zelf ook gehad en ik weet hoe het is. Hoe vaak mensen ook tegen je zeggen dat je een mooi lichaam hebt, het helpt niet.. ik luisterde er ook nooit naar. Maar probeer het aan je ouders te vertellen of aan haar ouders, bel de kindertelefoon of ga naar een dokter. Vertel je vriendin ook alle gevolgen van anorexia en self-Harm bijvoorbeeld
•je wordt niet meer ongesteld=nooit meer kinderen kunt krijgen
•je kan er aan dood gaan en mensen met anorexia leven 25 korter
•als je jezelf snijd blijven er littekens en als je heel veel littekens op je buik hebt is dat veel minder mooi dan iets meer wegen!
• snijden helpt niet, als je jezelf straft gaat het echt niet beter worden
En vertel haar gewoon dat zolang ze gezond eet en veel beweegt er niks mis is met haar!

2 mei 2017, 10:05, JUST tryna help
4

of ze doet alsof ze anorexia heeft om stoer te zijn
het hoort bij kind zijn iedereen is onzeker
maar het is heel laf van haar

3 mei 2017, 17:05, tamaraaaa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.