Vriendin verteld iver eetpribleem

Hoii allemaal
Ik heb al wel wat vaker hier wat geplaatst over dat k eten echt lastig vind enz
Vandaag was k er klasr mee en heb het aan Mn vriendin verteld
Ik haat mezelf wel echt masr k weet dat het er beter van word
Ik weet alleen niet hoe ze me kan helpen.
Ik zou graag met iemand erover willen praten maar k wil echt niet dat Mn moeder het weet
Iemand ideeen?

1 okt 2019, Eva


Reacties

plaats reactie
1

Ten eerste nergens hoef je voor te schamen, heeeel veel mensen in de wereld hebben het(5600 hebben anorexia in Nederland volgens cijfers) en veel houden het verborgen voor de samenleving en je kan naar de huisarts(geheimhoudingsplicht), mentor,psycholoog of een famielid bijv. je oom of nicht. Maar je eerste stap is gezet goedzo! En ik ben er voor je om mee te praten!

1 okt 2019, 21:10, juliatje.
2

Het probleem is dat ik er nu best mee zit want k wil helemaal niet beter worden maar toch wel maar ik wil gewoon afvallen en niet eten maar k weet nu dat het wel gaat moeten en dat het beter word maar het voelt niet goed dat ik het heb gezegd.

1 okt 2019, 21:10, Eva
3

Je eetstornis stem wilt niet beter worden jijzelf wel het is daarom belangrijk om het verschil te kennen en ja beter worden is beter al is het een lange weg. Het wegstoppen van emoties is nooit goed daarom hoef jezelf niet te haten dat je eerlijk bent en van niet eten ga je dood en van weinig eten gaat je lichaam er zo op achteruit dat je leven minder goed kan leven. Maar ik snap je zorgen misschien een dagboek bijhouden?

2 okt 2019, 14:10, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.