Vriendin kopieert me

Hee,
Je kan het aan de titel al zien maar ik ga het ff wat beter uitleggen. Ik zit dus in de klas met een vriendin van me en vorig jaar waren we heel
Close en goed met elkaar maar nu ga ik eigenlijk meer met andere vriendinnen om die niet bij me in de klas zitten en ja ik vind haar gwn iets minder leuk. Nou was het vorig jaar al dat ze me de hele tijd kopieerde ik zei dat ik een band leuk vond en een week later zei zij ook helemaal zo van ik vind deze band echt heel leuk enzo. En ik begon met het dragen van een bandana en daarna koopt zij er gelijk twee. Ik ga heel vaak naar de pull en bear en ik zei dat het mijn favo winkel was en nu koopt zij daar ook alles en ze koopt allemaal dingen die heel erg lijken op mijn kleren. En laatst had ze precies dezelfde broek als ik gekocht en toen zei ze ja ik had niet aan je gevraagd of je het erg vind maar het mag vast wel. En we zij nu ook gwn wat minder goede vriendinnen en het begint gwn een beetje irritant te worden want ik ben best blij met mijn eigen stijl maar ik wil ook dat het mijn eigen stijle blijft zeg maar... weet iemand wat ik nu moet doen want ik kan er gwn echt niet meer tegen.

10 okt 2018, Anoniem:p


Reacties

plaats reactie
1

Hey Anoniem,

Zo te lezen heb je er veel last van dat jouw vriendin veel dingen van jou nadoet.

Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vind dat ze zo op jou let en jou kopieert. Maar besef je je wel dat zij jou als rolmodel heeft? Ze is waarschijnlijk nog zoekende naar zichzelf en haar kledingstijl en neemt jou nu blijkbaar als voorbeeld. Misschien herken je het ook wel een beetje bij jezelf dat jij een favo celeb hebt en je je ook door haar kledingstijl laat inspireren? Zo werkt het denk ik ook bij je vriendin.

Ik denk dat het lastig is om hier iets tegen te doen. Je kan haar moeilijk verbieden om dezelfde kleren als jou te dragen. Misschien heb je er minder last van als je jezelf er telkens aan herinnert dat het eigenlijk een heel groot compliment is dat jij haar grote voorbeeld bent wat kleding betreft? Ze vindt blijkbaar dat jij een hele goede smaak hebt!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

11 okt 2018, 08:10, Amyxx
2

Maar het is meer dat het een beetje een eigen leuke stijl bij mij en als zij me dan nadoet is dat niet meer zo

11 okt 2018, 20:10, Anoniem:p
3

Hey Anoniem,

Bedoel je dat je eigen unieke stijl niet meer uniek is omdat jouw vriendin jou nadoet?

Ik kan me goed voorstellen dat dat je frustreert, omdat je juist zo je best doet om je eigen stijl zo uniek mogelijk te maken.
Ik vind het lastig om je in deze situatie van tips of advies te voorzien, simpelweg omdat het erg lastig is om invloed uit te oefenen op de kledingkeuze van je vriendin.
Als het je erg dwars zit, kun je het misschien eens voorzichtig met haar bespreken? Ik denk dat het voor haar wel prettig zou zijn als je dat een keertje doet wanneer jullie alleen zijn en niet gestoord kunnen worden door anderen. Ze zal waarschijnlijk wel lastig vinden als je haar vertelt dat jij het niet fijn vind dat ze jou zo kopieert. Misschien kun je haar aanbieden om samen met haar wat kleren voor haar te shoppen? Zodat ook zij een eigen stijl krijgt?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

12 okt 2018, 08:10, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.