vriendin heeft anorexia....

Mijn vriendin zei vandaag hoeveel ze weegt. Ik schrok het was wel super-licht.... Ze zei ik wil afvallen want ik ben dik.... Ze zei ook dat ze al 15 kilo is afgevallen. Ik weet niet wat ik moet doen!! Help!!

PS. Ze is 11, 173 lang en 42 kilo....

13 feb 2015, ,Angel,


Reacties

plaats reactie
1

Praat dat van afvallen uit haar hoofd!! Zeg het vaak, zodat ze weet dat je het niet enkel zegt " om haar een plezier te doen" zeg haar dat ze toch geen anorexia wil ebben,...

14 feb 2015, 10:02, 😊
2

Ze heeft al anorexia....

15 feb 2015, 10:02, ,Angel,
3

Owh dat is niet goed 😕 ik zou eens spreken met haar, een echt serieus gesprek! Ze moet weten dat ze moet eten! Mijn tante heeft anorexia en iedereen weet dat zij niet meer lang te leven heeft! Dus aub praat met hazr zodat zij een gelukkig leven kan leiden..

15 feb 2015, 20:02, 😊
4

nou ze heeft niet perse anorexia ze is onzeer net als veel meiden wilt zzij geen aandacht ik denk dat je je zorgen mat ik an ook zeggen at ik 20 weeg geloof het niet

28 jun 2017, 20:06, hoi
5

Anorexia heb je niet zomaar, je hebt pas anorexia als je zelfbeeld heel dik is en laag. Maar eigenlijk ben je harstikke dun, en bij 1 boterham walg je al van jezelf, laat staan het overgeven en laxeermiddelen.
Anorexia is een ziekte, maar het zegt niet meteen dat je gek bent in je hoofd. Het is wel erg, fysiek en mentaal.
Je denkt dat pro-ana een goede site is, omdat jij daar je steun kan zoeken met mensen die eigenlijk het zelfde hebben. Als je echt geobserveerd bent door pro-ana en jezelf uithongert ect. raad ik je alsjeblieft aan om er mee te stoppen.. Je verpest je lichaam ermee, en je komt er moeilijk van af!

28 jul 2017, 18:07, lala
6

Oké veel te licht. Maar 11 is wel heel vroeg om anorexia te hebben. En weet je echt dat is wel mega lang zo lang kan niet denk ik. Maar ze is heel licht kan ook door haar (echte of neppe) lengte. Ze kan alles zeggen. Maar anorexia heb je niet opeens uit het niets. Daar moet je wel echt veel voordoen. Weet je het zeker want dit is heel licht. Of is het een grap? Het komt uit 2015 ik weet het maar toch misschien nog steeds. Met een ziekte of stoornis ben je niet cool. En jullie kijken niet naar NAO of boulimia. Heeft anorexia meer recht? NAO is onzichtbaar. En als ze eerst dik was zat ze daar nog vol van. Dus anorexia is het juiste word niet. Je hebt een grote angst voor aankomen en je eet heel weinig. Je doet er alles aan om af te vallen. Heel vaak komen hier ook grapjes van kleine kinderen. Die zeggen altijd iets over anorexia. Maar andere eetproblemen kennen ze niet. Ik denk dat een deel van de ''kindertelefoon'' of 99 gram gewoon nep is. En naverteld. Of mensen die alles 10 keer vertellen. Dus maak please geen geintjes. En denk aan de rest. En de baas wist mijn bericht weer leuk he

29 jul 2017, 12:07, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.