vriendin anorexia

Hoi,

Ik heb dus een vriendin die anorexia heeft (kweet niet of het echt is vastgesteld maar ze eet egt NIKS)

Ik weet dus niet hoe ik hiermee om moet gaan, want andere meiden uit mijn klas zeggen van: ja ze trekt dr mega veel aandacht mee, ik kan dr echt niet tegen

Maar ze eet echt niks, geen onbijt, geen lunch, wel avondeten omdat haar ouders erbij zijn maar daarna steekt ze haar vinger in haar keel en kotst ze het uit. Ze heeft het ook altijd koud enzo, en is al een keer flauwgevallen. Dr ouders pakken dr telefoon af en laten haar naar de dokter gaan die zegt dat ze naar een psycholoog moet. Maar daar zijn ze nog over aan het nadenken omdat ze zien dat bij andere mensen een psycholoog ook niet goed helpt bij anorexia. Ik heb zo het gevoel dat die ouders er bijna niks aandoen! Ze is echt niet normaal mager. Wat moet ik tegen haar zeggen enzo? Ik bedoel, als ik zeg probeer iets te eten , het heeft geen nut!
Hoop dat jullie me kunnen helpen!

18 mei 2021, M_


Reacties

plaats reactie
1

Hebben jullie een mentor of een vertrouwens persoon op school? Zo ja bespreek dit dan met diegene. Laat haar weten dat het niet erg is en dat ze zich niet hoeft te schamen en het aller belangrijkste , laat haar weten dat je er voor haar bent!

20 mei 2021, 18:05, Sophie
2

heey! ik snap je frustratie, ik zou inderdaad met een vertrouwenspersoon of een mentor ermee praten op school, praat ook veel met je vriendin. Er is vast wel een reden waarom ze dit doet daarom praat er over, misschien kan je voorstellen samen een keer naar de psycholoog te gaan? dat haar dat en beter gevoel geeft, en die ouders van je vriendin moeten er wel mee naar de dokter vooral als ze het er allemaal weer uitkotst!

succes lieverd komt goed X

20 mei 2021, 19:05, anoniem
3

Bedankt!!

21 mei 2021, 14:05, M_

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.