Vreetbuien helpp

Hallo, ik ben een meisje van bijna 15. Heb sinds mijn 12e anorexia gehad, maar zit nu al een paar jaar weer op gezond gewicht. Ga weer naar school en mijn leven is vrijwel weer terug naar de oude. Ik zit zelfs al een paar kg over mijn streefgewicht (dat gewicht wat ik moest wegen) maar de laatste tijd heb ik hele erge vreetbuien,soms wil ik helemaal niet eten, en soms krijg ik zo veel zin in snoep en schuif ik hele repen chocolade naar binnen. Ik weet niet hoe ik mezelf onder controle kan houden en ik ben echt heel bang dat ik nog meer aankom, heeft één van jullie tips want ik weet echt niet wat ik moet doen en of ik nu weer moet gaan afvallen want wil niet weer terugvallen in mijn eetstoornis..

Bedankt alvast en bedankt voor als je dit Wilde lezen want het was nogal lang

6 nov 2019, Idkwhat2doUWU


Reacties

plaats reactie
1

OMG heb precies hetzelfde probleem ik heb afgesproken met mezelf dat ik vanaf een bepaalde tijd weer mag eten en als ik dan juist niet wil eten dan ontwijk ik dat tijdstip
Miss helpt dat

7 nov 2019, 08:11, Z
2

Wat knap van je dat je hier open over bent maar het beste kan je hier open over zijn met je omgeving. Dan ben je ook het succesvolst, ik wil je graag ook anti vreet tips geven maar om van je buien af te komen heb je ook geduld nodig.

7 nov 2019, 17:11, Juliatje.
3

Ik heb precies hetzelfde probleem!!! Ik walg van mezelf

12 nov 2019, 19:11, xfatgirl
4

Sowieso wat doen aan de emotionele achtergronden. Misschien dat je daar toch hulp bij nodig hebt. Met je ouders overleggen.
Wat enorm kan helpen, is zorgen voor evenwichtige voeding. Bij elk eetmoment zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat ook beter is voor je hormoonhuishouding.
Geen dingen in huis halen die vooral koolhydraten bevatten. Die kunnen eetbuien uitlokken. Net als voedingsmiddelen waar veel biogene aminen zitten, zoals dus chocolade. Zelf een eetstoornis gehad en moet bepaalde dingen echt niet eten; anders gaat het fout. Je zou kunnen denken aan van die dikke crackers met zaden. Die geven meer verzadiging.
Regelmatig eten maar ook niet te vaak. Je ouders hierin betrekken.
Beter ook producten eten waar je goed op moet kauwen, zoals granen en pseudo-granen. Iets als macaroni slurp je als het ware zo naar binnen. En zelf iets klaarmaken, zoals rijstwafels of knäckebröd met beleg vergt iets meer werk, zodat je minder snel doorslaat.
Bepaalde voedingssupplementen kunnen helpen allerlei neurotransmitters aan te maken in je lichaam, wat ook kan schelen in de vreetbuien. Zou je advies bij moeten vragen.
Op een site als Proud2bme staan wel ervaringsverhalen en kan je chatten met ervaringsdeskundige of professional.

4 mrt 2020, 15:03, Lucky

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.