Vragenlijst pws eetstoornissen

Hoi mijn naam is Myrddin en ik doe mijn profielwerkstuk over eetstoornissen. Ik vind het een belangrijk onderwerp en daarnaast ook heel interessant. Voor mijn profielwerkstuk zou ik het heel fijn vinden als jullie een paar vragen willen beantwoorden! Alvast bedankt!! Groetjes Myrddin.

1. Hoe oud ben je en wat is je geslacht?
2. Welke eetstoornis heb je en hoe lang?
3. Welke invloeden en factoren hebben een rol gespeeld bij het ontstaan van een eetstoornis volgens jou?
4. Krijg je hulp? En zo ja, wat voor?
5. Wat voor impact heeft het op je leven? Zowel lichamelijk als geestelijk?

1 okt 2021, Myrian1617


Reacties

plaats reactie
1

1) vrouw 16
2) nu boulimia maar ik ga op en neer tussen bed/BN/ ongespecificeerde eetstoornis
3) te privé
4) klinische behandeling. Normaliseren eetpatroon en tegelijkertijd pakken ze wat dingen die met een dwamgstoornis en persoonlijkheidsstoornis te maken het hebben op.
5) nuikopgenomen ben grote invloed. Lichamelijk: door mijn overgewicht heb ik een slechte conditie, zijn dingen als sokken aantrekken en evenwichtig houden als ik op 1 been sta lastig. Slechte conditie, veel bezweet zijn en moeite hebben mee te komen met gym. Verder heb ik DM1 en met eetbuien en braken raakt alles uit balans. Geestelijk vind ik moeilijk om te zeggen

2 okt 2021, 03:10, Lotte435
2

Vrouw 14

Anorexia nervosa, een jaar ongeveer

Pesten wegens overgewicht vroeger, mezelf gewoon te dik vinden en het willen veranderen
Had trouwens echt overgewicht dusja
Ja ook gewoon heel mijn familie die altijd zeiden dat ik dik was en mijn mamq die probeerde af te vallen

Niet meer
Ik heb een psycholoog en diëtist gehad mqqr ben hiermee gestopt omdat het niet echt hielp
Met de psychiater klikte het niet en hebben we geen andere gevonden
Momenteel krijg ik dus geen hulp maar eerlijk gezegd heb ik het wel '' nodig'' maar ik wil het niet echt snappi ja het is misschien wat moeilijk te begrijpen voor gezonde mensen sorry

Fysiek vooral zwak, heel koud altijd, zo dons haartjes.
Mentaal is het vooral heel vermoeid om constant so obsessief met eten en bewegen en alles bezig te zijn.
Slaap hier ook slecht door.
Ook zorgt een voedsel te kort voor een depressief gevoel, of ik heb gewoon depressie kweeni, maar ja het voelt eenzaam en je wilt he gewoon helemaal afzonderen en eigenlijk is alles gewoon zo dom hiervan want langs de ene kant wil ik er perfect uitzien en shit maar ik wil ook gewoon dood en wat is het nut dan ja sorry maar ja succes hopelijk heb je hier iets aan
Vraag maar als je nog iets wilt weten

4 okt 2021, 00:10, Izzy
3

1) Meisje van 14 jaar
2) Anorexia Nervosa
3) Privé
4) Ja, systeemtherapie, psychomotorische therapie, 1 op 1 gesprekken met psycholoog
5) Geestelijk: Depressieve gedachten, heftige gedachten, nergens meer zin in. Geen plezier
Lichamelijk: Altijd koud, donzige haartjes, uitgeput, slecht slapen,

4 okt 2021, 21:10, Willie
4

1. Hoe oud ben je en wat is je geslacht?
15 en meisje
2. Welke eetstoornis heb je en hoe lang?
Boulimia 1/1,5 jaar
3. Welke invloeden en factoren hebben een rol gespeeld bij het ontstaan van een eetstoornis volgens jou?
Toen ik in de puberteit kwam groeide ik heel veel, maar eerst in de breedte en daarna pas in de lengte. M’n moeder zei dat ik dik was geworden en niet tegen mij maar vooral tegen andere mensen. Vanaf toen ben ik gaan afvallen, door te weinig eten kreeg ik eetbuien en dat is een gewoonte geworden waar ik nu vanaf wil.
4. Krijg je hulp? En zo ja, wat voor?
Nee helaas niet
5. Wat voor impact heeft het op je leven? Zowel lichamelijk als geestelijk?
Lichamelijk nog niet zoveel, behalve dat ik soms keelpijn heb. Geestelijk dat ik dagelijks op de weegschaal sta en niet meer zonder dat ding kan.

5 okt 2021, 17:10, Jooss
5

@jooss kan jij je lengte en gewicht ook zeggen?

5 okt 2021, 21:10, Anoniem
6

Ja 172 cm en zo 61/62 kg ofzo

6 okt 2021, 22:10, Jooss
7

Maar dat is wel een gezond gewicht, waarom zeg je dat je dik bent?

6 okt 2021, 22:10, Anoniem
8

omdat dat het hele * probleem is bij dit soort eetstoornissen @anoniem

Dit bericht is aangepast door de moderator*

9 mrt 2022, 14:03, Blue

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.