Vragenlijst Leeftijd & Eetstoornis

Hey allemaal!

Ik ben een meisje van 17 jaar, en ik heb vorige maand de diagnose 'anorexia' gekregen. Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn zoals ik en of leeftijd een rol speelt bij een eetstoornis. Daarom zou je me heel erg helpen als je deze onderstaande vragen zou willen beantwoorden!

1. Hoe oud was je toen je je eetstoornis ontwikkelde ?
2. Welke eetstoornis heb je?
3. Hoe oud was je toen de de ''officiële'' diagnose kreeg?
4. Weet school het en zo ja, hoe reageren ze? (Docenten etc.)
5. Hoe reageerden je ouders toen ze het ontdekten?

Heel erg bedankt alvast!

Veel liefs,
Sophia

18 feb 2016, Sophia


Reacties

plaats reactie
1

1 ik was 13
2 ik had ook anorexia
3 13
4 school zag het en het is ook verteld
5 mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was na dat ik de diagnose had gekregen 2 maanden later na dat ik het ontwikkeld had. Ben ik bij mijn moeder gaan wonen mijn vader heeft het nooit echt goed begrepen.
Ik ben nooit opgenomen geweest heb wel
Bij accare in behandeling gezeten therapie en gesprekken. En meergezinsdagbehandeling dat is 11 dagen therapie met andere meisje of jongens met anorexia verspreid over 2 maanden. Ook bij Accare

Ik ben inmiddels 18 jaar en woon nu op mijzelf.
Ik ben nooit echt genezen verklaart maar toen ik 15 en een half was was ik weer opgewicht.

18 feb 2016, 18:02, Iloe
2

1. 13 jaar
2, lichte vorm van anorexia. probeer dus steeds minder te eten, ben nu 50 kg en 13 jaar, 170 cm lang...
3.heb nog geen diagnose gehad en ouders en school weten het ook nog niet

18 apr 2016, 18:04, hellolady
3

1. Hoe oud was je toen je je eetstoornis ontwikkelde ?
14 jaar
2. Welke eetstoornis heb je?
Anorexia
3. Hoe oud was je toen de de ''officiële'' diagnose kreeg?
Niet
4. Weet school het en zo ja, hoe reageren ze? (Docenten etc.)
Nvt
5. Hoe reageerden je ouders toen ze het ontdekten?
Nvt

Ik heb nog geen ondergewicht, maar ik vind mezelf te dik ondanks dat ik haast ondergewicht heb. Ik honger mezelf uit in de hoop af te vallen. -stiekem-. Ik kwam er gisteren achter dat ik waarschijnlijk anorexia heb en ik weet niet wat ik nu moet... (Ik ben 14 jaar bijna 15...)

23 apr 2016, 10:04, Dikofdun?
4

1. 13 jaar
2. Boulimia
3. Ik heb nooit een officiele diagnose gekregen
4. Mijn school weet het niet
5. Mijn ouders weten het niet

27 apr 2016, 23:04, Needsomehelp<3
5

1 eind 12
2 ik had/heb anorexia
3 begin 13
4 school wist het en niet Allen de docenten maar de hele school zet reagent de rusting en normaal
5 mijn ouders warren geschokt maar dat is logies
Ben nu 14 1,65 Lang en week 40 heb nogsteeds ondergewicht maarja ik heb mezelf er van ad geholpen omdat ik geen hulp wou
* dit bericht is aangepast door de moderator*

27 mei 2016, 02:05, Lonleygirl
6

1 begin 13
2 anorexia
3 eind 13
4 heel lief! Ik lag i/h ziekenhuis toen ze het te horen kregen en ik kreeg allemaal appjes en lieve brieven en cadeautjes van kinderen uit m'n klas en docenten
5ze waren heel verdrietig en geschokt en ze snapten me eerst helemaal niet maar nu wel beter
Bij is het allemaal heel snel gegaan.
Ik wilde altijd al dun zijn en had op de basisschool al plannetjes ( die ik maar even volhield) in de 1e werd ik heel erg buitengesloten en besloot ik dat het nu menens was. In het begin telde ik kcal en viel ik onbewust af. Toen ik dat doorhad ging ik door en door totdat de ggd op school kwam. Er kwam toen geen gesprek omdat die vrouw ziek was ofzo. Maar toen ging ik dus steeds meer afvallen en minder kcal eten. Toen kwam ik.bij. Een kinderarts en de 2e keer dat ik bij hem kwam wilde hij me opnemen. Het voelde als balen maar ik had ook wel door dat als ik door ging met niet eten dat ik dood zou gaan. Dat is ook letterlijk wat de kinderarts zei, dat ik bijna dood was. Ik schrok daar heel erg van... ik moest een sonde en een infuus en alles en heb de hele middag gehuild omdat m'n leven zo *** was
Het gaat nu gelukkig al een stuk beter (ben nu 14) dus het is allemaal heel snel gegaan.

18 okt 2016, 10:10, Unicornn
7

1. 13
2. Anorexia
3. 13
4. Een paar docenten wisten het, ik ontwikkelde anorexia in de zomervakantie en op de eerste schooldag kon ik ze letterlijk horen roddelen over hoe slank ik was.
5. Ze waren heel ongerust

20 okt 2016, 20:10, htr
8

mijn vriendin zecht ook dat ik anorexia heb ze zecht dat je mijn botten ziet en ik weeg iets in begin 30 maar ik zie een varken die bijna nooit jankt maar ik doe het bijna nooit maar ik kan ook niet vroolijk fluiten heeeft iemand tips
julie zijn lief xxxxxxxxxx eva

13 nov 2016, 16:11, Eva
9

ik denk dat ik het ook heb

8 dec 2016, 17:12, Eva
10

Eva wat een onzin iedereen wilt anorexia of julie waren dik en gingen ecstreem afvallen dat is geen anorexia willen julie aandacht of een vorm als je denkt ik heb ondergewicht ik heb anorexia of ik voel me te dik ik heb het of als vrinedineen het denken en zeggen denken julieo ok dat julie anorexia hebben of willen julie het liefs tamara ps krijg het niet want je kan doo gaan ik haat het als julie ermee spotten en er zijn hier ook grappen maers

16 apr 2017, 20:04, tamaraaaa
11

tamaraaa jij kent toch niet iedereen ervan dus hoe kan jij dat weten. dus kap met iedereen af te zeiken en zoek hulp als jij dat blijkbaar hebt. eva stop met afvallen ik weet dat jij je dik voelt maar probeer te stoppen .voordat jezelf kapot maakt.ik weet het je wilt dun zijn en misschien wil je stoppen maar dit is ongezond.je krijgt ook vele nadelen zoals haaruitval,flauwvallen ,weinig energie en je gaat het snel koud krijgen dus stop en bereken je bmi om te kijken of je echt te dik bent en ik wil wel tips geven als je te dun bent en wilt aankomen en ik ben er altijd voor je op dit forum ***dit bericht is aangepast door de moderator *** .ik heb het al eerder gezien dat mensen met anorexia elkaar afzeiken omdat zij denken dat zij het alleen hebben als je goed zoekt tussen de gewichtforums hier op 99 gram kom je vast wel zoon forum tegen waar ze het doen. groetjes juliatje.

17 apr 2017, 13:04, juliatje.
12

Lieve Julia ik ben nu al gestopt al 2 weken geleden ik ben nu blij met mijn gewicht en heb een gezond gewicht, ik ben nu niet aan de kant van overgewicht ik ben nog steeds gezond

17 apr 2017, 14:04, Eva
13

@julia ik heb geen anorexia ik ben heel dun
1,64 en 14 jaar en 43 ik vertel mijn mening dus

17 apr 2017, 16:04, tamaraaaa
14

1. Hoe oud was je toen je je eetstoornis ontwikkelde ?
10 jaar
2. Welke eetstoornis heb je?
anorexia en later kreeg ik ook nog orthorexia erbij
3. Hoe oud was je toen de de ''officiële'' diagnose kreeg?
12
4. Weet school het en zo ja, hoe reageren ze? (Docenten etc.)
ja... ik werd opgenomen in het ziekenhuis, dus toen heeft mijn mentor het aan de hele klas verteld. ik schaamde me dood want we gingen ook skypen en ik had het gevoel dat ze me allemaal veel te dik vonden voor anorexia en dat ze dachten dat ik me aanstelde. mijn vriendinnen gingen me ook ineens negeren toen ik terugkwam en dat vond ik zo naar.
5. Hoe reageerden je ouderietigis toen ze het ontdekten?
ze waren erg verdrietig

18 jul 2017, 15:07, Anoniempje 2.0
15

1. Hoe oud was je toen je je eetstoornis ontwikkelde?
12 toen ik orthorexia ontwikkelde
13 toen dat omsloeg naar BED

2. Welke eetstoornis heb je?
Binge Eating Disorder

3. Hoe oud was je toen de de ''officiële'' diagnose kreeg?
Heb ik niet gekregen. Maar ik voldoe aan alle kenmerken en heb er al jaren lang last van.

4. Weet school het en zo ja, hoe reageren ze? (Docenten etc.)
Weten ze niet. Meeste van mijn vrienden wel. Ze waren redelijk geschokt.

5. Hoe reageerden je ouders toen ze het ontdekten?
Mijn moeder geloofde me niet. Mijn vader reageerde heel lief.

27 apr 2020, 22:04, poef
16

1. Weet ik niet precies
2. Anorexia
3. 16
4. School weet het, want ik ga al het hele jaar niet meer naar school. Want ik weeg 35 en ik ben 1,65m lang, dusja ik mag niet naar school.
5. Mijn ouders weten het ook en ik ben ook met hun in behandeling (MGDB).

29 apr 2020, 23:04, Emmm
17

1. Hoe oud was je toen je je eetstoornis ontwikkelde ?
12
2. Welke eetstoornis heb je?
Anorexia
3. Hoe oud was je toen de de ''officiële'' diagnose kreeg?
13
4. Weet school het en zo ja, hoe reageren ze? (Docenten etc.)
Ja, ze reageerde heel fijn en proberen goed te helpen! Veel mogelijk met een ander rooster doordat ik door lichamelijke klachten niet naar school kan. Heel fijn dus!
5. Hoe reageerden je ouders toen ze het ontdekten?
Mijn moeder is heel lief en helpt heel goed.
Mijn vader vind het maar moeilijk e begrijpen

23 jun 2020, 20:06, Lisa
18

Hoe oud was je toeb je je eetstoornis ontwikkelde?
- 11/12
Welke eetstoornis heb je?
- anorexia nervosa
Hoe oud was je toen je de officiële diagnose kreeg?
-12/13
Hoe reageerde school
-geschokt
Hoe reageerde ouders
- negeerden het, daarna verdrietig

23 jun 2020, 21:06, 🥺
19

1. ik was zelf 13 jaar toen ik het ontwikkelde
2. ik heb anorexia nervosa (restrictief type)
3. ik was 14 toen ik de diagnose kreeg
4. mijn docenten waren geschokt maar willen me wel graag helpen
5. ze proberen me zo veel mogelijk te steunen

24 jun 2020, 14:06, anoniempjeee xx
20

1. Ik was erg jong, 11/12
2. Ik had een soort kruizing tussen bolumia en annorexia
3. Heb nooit een diagnose gehad, maar ik was er wel zeker van dat ik ongezond bezig was
4. Mensen gaven vooral complimenten over mijn gewicht aangezien ik altijd best dik was, later begon ik steeds vaker te horen dat ik te dun werd of noemden ze me plank.
5. Mijn ouders zijn er nooit achter gekomen, ze dachten dat ik slanker werd omdat ik snel in de lengte groeide.

6 jul 2020, 23:07, Arieslucia
21

Hallo, ik ben iris.
Ik heb zelf ook anorexia gehad.
Ik was 12 toen het begon, op mijn 13e de diagnose anorexia, dit is een aantal jaar doorgegaan maar ben er nu al even van genezen.
Mijn school wist het toen der tijd en schrokken ervan. Ze konden voor mij weinig doen.
Mijn ouders wisten het ook en mijn moeder maakte zich zorgen.
Nadat een van mijn beste vriendinnen (ook met anorexia voor de 2e keer acuut werd opgenomen in het ziekenhuis en aan de zondevoeding kwam te liggen ging er een knop om. Ik moest veranderen want dat wilde ik niet.
Ik begon het mijn omgeving te vertellen en kreeg hulp bij meerdere instanties. Nu ben ik 18, bijna op een gezond gewicht en eindelijk gelukkig, ik heb na mijn anorexia nog een hele reeds andere problemen gehad. Ik ben afgelopen januari voor 10 weken in opname geweest in een kliniek. En ik kan nu pas zeggen dat ik voor 90% genezen ben.
Lieverd het is een lange weg. Zelfacceptatie komt van binnenuit en niet van hoe je er uit ziet. Bijna iedereen is onzeker en dat is oke. Ik ben ook nogsteeds wel is onzeker maar probeer dir om te zetten in positiviteit. Voor iedereen hieronder die het lastig heeft. Mijn verhaal wilt horen of tips wil voor herstel kunnen mij een berichtje sturen ***

*** bericht is aangepast door moderator ***

15 jul 2020, 16:07, Justmelikealways

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.