Vraagjes calorieën

Hoii,
Ik heb een paar vraagjes

Ik vroeg me af he, hoeveel calorieën
eten jullie per dag? (Gemiddeld 2000 is normaal)

Letten jullie op hoeveel en wat je eet?

Hoe oud ben je?
Hoe zwaar?
Wat is je lengte?
Eventueel je bmi (vind ik ook wel interresant) als je die weet?

26 okt 2018, Calorieën monster


Reacties

plaats reactie
1

Ja,best wel probeer zo veel mogelijk gezond te eten
15
47
162
17.9 nu helaas.

26 okt 2018, 15:10, juliatje.
2

Lieve Calorieën monster,
Ja eigenlijk wel, maar ik weet het nooit hahaha, want rekenen is geen talent van mijn.
Hoe oud ben je?
14,3
Hoe zwaar?
Heel raar maar de ene weegschaal geeft 46 aan, en de andere 48/49.
Wat is je lengte?
Gwn normaal voor mijn leeftijd 1.65,

Mijn bmi is dus 16,9 en de andere weegschaal zegt 18,0.

Dus of ik heb ondergewicht of nog net een normaal gewicht als het 18 is, voor mijn leeftijd.

Maar ik ben wel gezond, en heb een gezonde relatie russen eten.
Liefs Eva. <3
Ps: we hebben er 2.000 nodig/ 2.500 maar veel mensen gaan daar dik overheen.

27 okt 2018, 10:10, Eva🎁
3

Eva,weegschalen verschillen heel erg met gewicht ook door andere dingen schommelen je gewicht:
Zout: Door zoute dingen te eten, houdt je lichaam veel meer vocht vast waardoor je zwaarder weegt. Denk bijvoorbeeld aan soep, stamppot, kaas, tofu, kant en klaar maaltijden enzo. Dit zie je de volgende dag terug op de weegschaal.
Eten in je maag: Als je net hebt gegeten en gedronken, dit telt natuurlijk ook erg mee.
Stoelgang: Als je moeilijk naar de WC gaat kan ontlasting zich ophopen in de darmen, ook dit brengt meer gewicht met zich mee.
Menstruatie: Voordat je ongesteld moet worden schommelt je hormoonspiegel. Dit kan ervoor zorgen dat je meer vocht vasthoudt dan normaal.
Slecht slapen, stress: Ook dit zorgt voor een schommeling in de hormonen waardoor je veel vocht vasthoudt. Overigens verdwijnt dit vanzelf weer.
Sporten: De dag nadat je zwaar hebt gesport. Door te sporten ontstaan er van die piepkleine scheurtjes in je spieren waarin vocht wordt vastgehouden.
Veel gegeten: Als je een dag wat meer hebt gegeten dan normaal, zie je dat de volgende dag op de weegschaal. Dit betekent echter niet dat je direct een kilo (of meer) bent aangekomen. Dus pak dus je normale ritme gewoon weer op. Na ongeveer 48 uur liggen alle restanten in de toiletpot. Tot die tijd kun je dus iets meer wegen dan normaal.
Kwaliteit weegschaal: Sommige weegschalen zijn niet heel nauwkeurig. Het apparaat laat bijvoorbeeld een ander gewicht zien als je er niet telkens op dezelfde manier opstaat.(is misschien in jou geval zo)
Misschien nog een oplossing, neem 3 weegschalen, weeg je op deze, en neem het gemiddelde van de uitkomst van de 3 weegschalen.Dan weet wat je ongeveer weegt.De meest nauwkeurige weegschalen zijn die ouderwetse van de drogist, maar zelf kom je die vaak niet tegen of ga naar de huisarts die hebben nu meestal wel een goeie weegschaal.Succes en anders kan je een meetlint kopen om je vetomtrek steeds bij te houden die is volledig betrouwbaar.

27 okt 2018, 11:10, juliatje.
4

Bedankt juliatje.💕
Een meetlint is voor mijn wel heel handig. 🖤

27 okt 2018, 13:10, Eva🎆
5

Graag gedaan

27 okt 2018, 15:10, juliatje.
6

Hey calorieën monster,

Ik lees dat je graag van anderen wilt weten wat ze eten, hoeveel, wat hun BMI, lengte, leeftijd en gewicht is.

Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit wel goed is voor jou om te weten. Want ik neem aan dat je jezelf dan gaat vergelijken met anderen?
Eigenlijk kun je jezelf niet vergelijken, simpelweg omdat iedereen uniek is en iedereen andere behoeften heeft qua voeding (zowel qua hoeveelheid als qua producten) en ieder lijf weer anders is. De een is wat langer dan de ander, wat zwaarder of lichter, wat breder of smaller, etc. Je kan jezelf dus niet met iemand anders vergelijken.

Probeer vooral goed naar jezelf en jouw eigen lijf te luisteren. Dat verteld jou wat je nodig hebt en hoeveel. Doe wat goed voelt voor jou en jouw lijf. Uiteindelijk gaat het er om dat je lijf gezond is en alleen jouw lijf kan bepalen welk gewicht en BMI daarbij hoort. Vertrouw maar op je lijf. De cijfers tellen niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

30 okt 2018, 13:10, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.