Voel me zo naar over de IQ uitslag

Hoi allemaal,

Ik zit op het gymnasium, maar heb wel een klas overgedaan. Vroeger lette ik niet vaak op, raakte ik afgeleid en voelde ik mij onzeker.. Daarna ging ik ook naar speciaal onderwijs voor kinderen die minder snel leerde.. Al was dat niet het geval, het geval was dat ik nog niet op lette, aan andere dingen dacht en ook was ik anders in wat de kinderen grappig vonden, ik vond clowns niet grappig die vielen.

Echter kreeg ik niet uitleg als ik dat nodig had en hadden een strenge en bozige docent. Het was toch eigenlijk zoals regulier naar mijn idee.. Maar ik liep vaak net ietsje achter of soms zelfs voor op allerlei leeftijds genoten. Lezen kon ik goed, rekeken ook maar ik was soms zo enorm moe dat ik niet kon nadenken.

Goed misschien kunnen jullie hiermee een oordeel uit halen.

Ook bij iq en cito testen vulde ik express een dom antwoord in of juist uit faalangst duurde het langer, ik keek 4 keer na of het logich was.

Deel 2 ---->>>

4 apr 2021, Xxx


Reacties

plaats reactie
1

Mijn ouders zeiden vaak ook tegen mij dat ik verbaal goed dingen kon vertellen, en hulpverleners ook..

Ook jullie en jullie zeiden ook dat mijn grammatica goed was. :))

Goed dat over bepaalde inteligentie onderdelen zonder iq uitslagen.

Ik heb dus weer een iq test gedaan dit jaar zonder dat ik domme antwoorden wilde geven.. Wel heb ik laag gescoord. Verbaal wel 100, fluid redenen 91, snelheid 75, en ruimtelijk inzicht 67..😔😣

Alleen.. Ik doe gymnasium!

Faalangst was het bij snelheid denk ik, zoveel nadenken of het wel goed was en dan pas antwoorden. En ruimtelijk inzicht was met bijvoorbeeld blokjes, tot de 3e opgeve daarin kwam ik.. Van tevoren had die vervelende psygoloog mij zwart gwmaakt en zo geoordeeld..

En ik weet nog steeds niet wat welke opgaven te maken hebben met wat je wel en niet cognitief moet hebben op een school.

Bij iq testen bij verbaal bijvoorbeeld gaat het ook om kennis en soms heb je nog niet alle ezelsbruggen geleerd, ze kijken ook niet naar welke stappen je in je hoofd maakt om iets te berekenen ect.

Deel 3 --->>

4 apr 2021, 12:04, Xxx
2

Ik leer wel snel vind ik en ik ben leergierig. Ook ben ik niet anders dan andere zoals ik en andere dat zien. Ik ken de normen en waarden, en ga ook niet boers of gemeen doen tegen mensen.

Ik zie snel wanneer iemand liegt volgens mij, en ik kan goed en snel liegen..

Thuis ben ik wel snel boos doordat mijn ouders nooit in mij geloven, veel van mij afnemen en omdat mijn eigen broer mij heeft misbruikt, en ze geloven hem door alleen een “nee“ en willen hem niet ondervragen..

Ook die “hulpverleners“ en psygologen willen hem niet ondervragen, verdraaien woorden, willen een bepaald antwoord, doen heel fel, benaderen mij op een aanvallende manier.. En ze kijken niet naar dingen waar ze wel en niet naar moeten kijken, en ze kijken vooral naar het negative.. Oh en ik zei dat ik zenuwachtig was bij die iq test en dat het gebouw en de mensen ook invloed hadden en toen begon zij erover dat dat ook zo bij een toets zou zijn.. Bij een toets verdomme is dat voor mij heel anders, zo vooroordelend zijn ze allemaal.. Ook liegen ze dat je pas vanaf je 12e kritiek kan leveren ipv de therapie te weigeren, ze liegen en stressen.. Ook willen ze mij uitslagen geven die voor mij zwaar negatief zijn voor vakantieweken!! En hun stress openbaren ze, waardoor de sfeer naar wordt.

****

Ik ben trouwens ook gediagnostiseerd met PDD-NOS en DCD en herken daar eigenlijk bijna niks van! Ik speelde vroeger een typetje, een dom blondje en dat zag niemand in. Ook vonden mensen dat ik iemand kwetste door te zeggen “Nee dat vind ik een saau boek“ oke dus ik mag niet rustig vertellen dat dat boek niks voor mij is?

Waarom ik zo open ben over waar en wie het zijn is omdat jullie **** misschien kennen. De hulpverleners zijn maar als zandkorrels van een stand, je zou ze bijna niet kunnen kennen.

*Dit bericht is aangepast door de moderator

4 apr 2021, 12:04, Xxx
3

Nu over 4MB, we kwamen daar voor een gesprek.. Het is maar wat je een gesprek noemt..
De psygoloog zat er niet netjes bij, legde woorden in mijn mond, wilde een antwoord uit mij krijgen ect..

Bij het gesprek met mijn ouders was ik al boos op ze, ze waren van tevoren gemeen tegen mij en ze dwongen mij er naar toe te gaan, ik had niks te zeggen..

Mijn vader ademde heel hard en ik werd gewoon gek, ik adem dan automatisch zo diep, en dat is stom.. Een vrouw die ook bij dat gesprek was was heel fel en sprak mij op een toon aan alsof ik haar hondje was..

Na dat gesprek deden mijn ouders weer lullig en was ik weer het ongelijke kind en ook vonden die psygologen dat ik geen realistich beeld had, want ja van praktijk onderwijs naar het vwo zou niet kunnen.. (Zit er nu gwn op, en niet door mijn oude middelbare school met speciaal onderwijs, niet door die zogenaamde therapie die mij nog lastig valt, niet door 4MB) ze vonden dat idee gewoon gek, maar kennen mij niet en weten niet waarom ik dat denk.. Alles gaat volgens het boekje.. Zo kan dit toch niet? Kinderen verdienen echte hulp, en mogelijkheden en moeten zelf kunnen kiezen zonder stiekem gedoe en gelieg..
Kinderen moeten nier behandeld worden als een crimineel en mensen moeten eens goed nadenken en niet vooroordelen of doen zoals het in het boekje staat.

4 apr 2021, 12:04, Xxx
4

Er zijn jaren afgenomen van mij en het heeft mij als persoon gebroken. Dat vrolijke en altijd lieve meisje is zichzelf niet meer.

Op school waren ze al zo maniplulatief, als ik een foutje maakte gebruikte ze dat al om mij het beeld te geven dat ik daar hoorde..

Ook kon ik niet meer normaal functioneren doordat ik diep ongelukkig was.

Hun zagen niks van dat in, maar ze wilde ook allemaal redenen bedenken waarom ik daar hoorde.

Ook al ben ik weg van die school, het heeft mij zoveel schade aangericht!

Wat ik eigenlijk zou willen is dat jullie verklaringen geven, lessen hierin en mij vertellen wat welke iq opdrachten voor zouden stellen..

4 apr 2021, 12:04, Xxx
5

Wil iemand alsjeblieft reageren🥺

9 apr 2021, 18:04, Xxx
6

Is goed

9 apr 2021, 18:04, .
7

Heel flauw om zo’n reactie te geven bij een meisje die zo verdrietig is, jij zou dat ook k^t vinden..

11 apr 2021, 10:04, Yara
8

In welke klas zit jij?

11 apr 2021, 20:04, ttt

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.