Voel me niet echt in me vel

Hallo

Zoals sommige al weten ben ik soms duizelig maar heb ook andere problemen en durfde dit niet echt te vertellen.. ik ben 6 jaar lang gepest geweest en heb een soort trauma.. Ik ben zeer vaak bang dat ik iets verkeerd doe of zeg, en bij de minste kritiek van mijn ouders denk ik dat ze kwaad zijn. Ik begon toen extreem te eten en ben nu best dik ( 1.64 m 57,5kg ).. Ik sport wel soms, maar niet vaak.. ik voetbalde maar was daar ook weggepest aangezien het dezelfde jongens zijn.. Is er een mogelijkheid om af te vallen of iets of beter voelen?

15 nov 2018, Jens


Reacties

plaats reactie
1

Hey Jens
Ik ben op de basisschool gepest en meerdere keren in de steek gelaten door mijn toen beste vriendin, heb nu een eetstoornis en een angststoornis, ook ben ik faalangstig en onzeker en vaak depressief. Ik ben vaak bang dat mensen me net als die vriendin van vroeger in de steek zullen laten, terwijl ik toen 10-12 was en nu 16 ben. Ik ben in therapie en heb nu pas verteld dat ik ben gepest. Je hebt een soort therapie dat heet EMDR en daar gaan we misschien aan beginnen om die herinneringen die zo'n pijn doen te verwerken. Het wordt ook gebruikt voor mensen met traumas. Misschien is dit ook iets voor jou, dat je samen met een psycholoog ernaar gaat kijken hoe jij beter in je vel komt te zitten door bijvoorbeeld ook nog iets met je zelfbeeld te doen of iets met faalangst en natuurlijk kan die je nog doorsturen naar de diëtiste, om een eetlijst op te stellen ofzo zodat je afvalt. Ik vind trouwens je gewicht niet eens extreem hoog.
Sterkte
Xx

15 nov 2018, 22:11, Girl16
2

Zal ik proberen danku ♥️,

Jens

15 nov 2018, 23:11, Jens
3

Hey Jens,

Wat vreselijk dat je 6 jaar lang gepest bent en je daardoor een trauma opgelopen hebt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daardoor erg onzeker geworden bent en je niet meer met die pesters wilt sporten.
Vervelend dat je door het pesten bent gaan 'troost-eten', kan ik het zo noemen?

Ik lees dat je graag wilt sporten en afvallen omdat je jezelf te zwaar vind. Je wilt je graag beter voelen. En dat verdien je ook! Je hebt alle recht op een blij, onbezorgd en gelukkig leven.

Ik denk dat je het beste bij jezelf na kunt gaan wat jij fijn en leuk vind om te doen wat sport betreft. Probeer je daarin niet te laten beïnvloeden door de pesters, maar luister naar je gevoel. Welke sport(en) zou jij het liefste willen doen?
Misschien zijn er een paar jongens of meiden met wie je gezellig samen kunt sporten?

Probeer je vooral te richten op het plezier dat je hebt in de sport en niet zozeer op het afvallen. Je hebt een gezond gewicht en bent nog in de groei. Als jij lekker beweegt en goed voor jezelf zorgt, dan krijg je vanzelf het gewicht dat het beste bij jou past. Lijnen maakt je niet gelukkig. Plezier in het leven wel.

Aangezien je best beschadigd bent door het jarenlange pesten raad ik je ook aan om eens met een professional te gaan praten. Zo te lezen heb je door het pesten best wat sociale angst gekregen. Dat is heel logisch!
Samen met een professional (bijvoorbeeld een coach of psycholoog) kun je weer leren meer zelfvertrouwen te krijgen en je zekerder te voelen in het sociale contact. Ik denk namelijk dat je een hele toffe peer bent en dat mag gezien worden!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat graag!

Liefs, Amy

16 nov 2018, 08:11, Amyxx
4

@Amyxx Dankuwel 😊. Dit klinkt mss raar maar jij bent een soort vriend(in) voor mij en dat je zo een reactie plaatst maakt me al blij.

(Dit klinkt als slijmen( Maar als je iets nodig hebt kan je het zeggen want jij hielp mij en ik ga het nu bij jou doen!

-Jens

16 nov 2018, 11:11, Jens
5

Hey Jens!

Dank je wel voor dat prachtige compliment!
Dat is het grootste cadeau wat je me kunt geven :)
Ik ben heel blij dat je het zo ervaart.
Ik help je graag op deze manier :)

Liefs, Amy

16 nov 2018, 13:11, Amyxx
6

Lieve Jens,
ik ken iemand met precies hetzelfde probleem, en dezelfde naam. Een trauma heb ik ook, maar geen idee wat.

Hoe is het eigenlijk afgelopen?
En ook heel naar van dat voetbal.
Ongelofelijk, ik zelf zou een grote mond terug geven. Niet willen vechten, maar niet aardig doen. Zo lijk je misschien het ideale slachtoffer.

16 nov 2018, 20:11, Eva🎆
7

Beste Jens,zelf als je wilt heb ik hier nog wat gezonde leeftips. Tip 1 Sport elke dag een uur.(probeer op te bouwen)Tip 2 Word vegetariër.Tip 3 Wacht altijd 2 tot 3 uur voordat je weer wat eet.Tip 4 Ga niet op lege maag naar de supermarkt.(haal je minder)Tip 5Gebruik de app van voedingscentrum om te weten hoe gezond je eet en wat beter kan.Tip 6 Probeer niet te lang te Zitten en sta elk uur ff op om stukje te wandelen.Tip 7 Plan een sport en eetschema.Tip 8 Voeg geen suiker en zout aan eten toe.Tip 9 Eet zeer langzaam en doe minimaal 50 keer kauwen.(dan verteer je eten beter)Tip 10 Neem de trap inplaats van roltrap en lift.Tip 11 Eet zo min mogelijk bewerkt (E nummers O.a)Tip 12 Eet echt volkoren brood dus geen met kleurstof(dan is het witbrood met kleurtje)Tip 13 Eet fruit in plaats van sap, dat steelt de honger en soms bevat sap allemaal nutteloze toevoegingen.Tip 14 Vul de helft van je bord met groente.Tip 15 Bedenk als je snoepgoed eet: Heb ik dit echt nodig? En waarom verpest ik me lichaam?Tip 16 Eet van kleine borden.Tip 18 Vraag anderen rekening te houden met je dieet of gezondleefwens.Succes zeg maar Als je ergens advies of tips over wilt.

17 nov 2018, 14:11, Juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.