Vlagen van melancholie

Hallo allemaal,

Ik heb een klein ''probleempje''. Ik heb namelijk soms last van een vlaag van melancholie. Dit heb ik meestal 's avonds, na het avondeten totdat ik naar bed ga. Het is geen depressie, maar ik zie dan eigenlijk alleen de sombere kant in van iets. Als voorbeeld een boekenserie: ik vind hem nog steeds heel leuk, maar tijdens zo'n vlaag kan ik er alleen maar aan denken hoe getraumatiseerd enz. die mensen uit de serie geweest zouden zijn in deze wereld. Dit vind ik heel vervelend, omdat ik als ik aan de boekenserie denk het dus associeer met dat soort gedachtes. Het is me nu gelukkig gelukt om niet meer zo over de serie te denken, maar het lukt alleen daarmee.

Het vervelende is dat het moeilijk is om mezelf eruit te helpen; ik kan mezelf er wel van overtuigen dat dat soort gedachtes onrealistisch zijn, maar het gevoel blijft. Het hoeft van mij niet per se meteen opgelost te worden, maar heeft iemand tips zodat ik hier beter mee om kan gaan?

Groetjes.

16 dec 2018, Jo


Reacties

plaats reactie
1

Ik denk dat ik al een oplossing gevonden heb en dat dit forum niet meer nodig is :D

16 dec 2018, 18:12, Jo
2

Wat is de oplossing?

19 dec 2018, 18:12, elbik06

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.