Viool spelen...

Hoihoi,

ik ben een meisje van 14 jaar en ik speel al bijna mijn halve leven viool. Ik ben niet slecht, ook niet suuuuper goed... Gewoon normaal voor mijn leeftijd denk ik. (Positiespel/wisselingen, vibrato, moeilijke etudes onder controle) Ik speel ook in een orkest en ensemble en daar zijn allemaal leuke meiden en heb ik vriendinnen.
Maar telkens als ik zeg dat ik viool speel schaam ik me... Ik weet niet waarom maar het lijkt echt zo´n stomme hobby, want ¨normale¨ mensen doen dat niet... Maar ja mijn vriendinnen van orkest zijn gwn normaal! Maar toch ik weet dat ik moet doen wat ik leuk vind, maar doordat ik me zo schaam dat ík weer degene moet zijn die viool speelt vind ik het stom.. Maar eigenlijk vind ik het gewoon leuk... HELP!

10 aug 2017, Ikkkkeeee


Reacties

plaats reactie
1

Lieve ikkkkeeee, let niet op je schaamte. Hun schamen zich ook wel eens. En dat is natuurlijk. Maar toch zou ik eens denken wat er stom aan is. Ik ben er voor je, succes

11 aug 2017, 08:08, Eva
2

Wat vervelend dat je je er zo voor schaamt. Dat is helemaal niet nodig! Ik vind het zelf heel cool als iemand een instrument speelt. Anderen zullen er ook vast niet zo negatief over denken als jij denkt. En al zou dat wel zo zijn: wat maakt dat uit? Jij vindt het leuk en daar gaat het om. Laat mensen lekker een mening hebben. En zoals Eva als zegt, iedereen heeft wel iets waar hij zich voor schaamt.

13 aug 2017, 00:08, H
3

Dank jullie wel!!

13 aug 2017, 11:08, Ikkkkeeee
4

Ja.. dat is inderdaad wel gênant ja.. ik zou er maar mee stoppen

14 aug 2017, 11:08, Lise
5

Niet mee stoppen hoor!! Als je gewoon je passie is, waarom zou je dan je pleizier af laten pakken door je schaamte?? Niet stoppen, geniet ervan!

30 aug 2017, 17:08, Danseresje
6

Lise, dat helpt niet.

30 aug 2017, 19:08, Mai
7

Gewoon lekker door gaan! En er is niks om je voor te schamen.

30 aug 2017, 19:08, Mai

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.