Vinger past niet in vagina (hoe dan tampon?!)

Hoi,

Ik wou van maandverband naar een mesntruatiecup over gaan (tampon lukt nii, doet pijn en kan er nii verder in dan topje). En ja de menstruatiecup is groter dan een tampon, maar ik heb gelezen dat het er makkelijk in 'glijdt' omdat het van een ander materiaal is.
Maar ik krijg mijn vinger niet eens in mn vagina. Ik probeerde het onder de douche. Ik krijg alleen mn vingertopje erin. En als een vinger er nii eens verder in komt, hoe moet ik het dan doen met een menstruatiecup?!
En ja ik was ontspannen (en als ik dat nii was, dan kan ik wss nii ontspannen, want ik voelde me gwn relaxed. Hoe laat je die spieren daar anders 'los'?)
En het voelde (voor zover ik kon voelen) er best wel krap. Dus dat eig echt alleen mn vinger erin zou passen.
En ik heb intructie filmpjes gekeken voor menstruatiecup en daar wordt gelaten zien dat er met twee vingers die cup uit je vagina wordt gehaald, maar hoe dan?! Er past bij mij er net 1 in.

Pls help me!

5 jul 2020, Femke


Reacties

plaats reactie
1

Hey Femke,
Ik had ook dat mijn vinger niet in mijn vagina paste. Maar ik ben nu een paar maanden verder en nu past mijn vinger er wel in. Het kan dus zijn dat je gewoon nog geduld moet hebben Xxx.

6 jul 2020, 23:07, Anoniem❤️
2

Het klinkt alsof je vaginisme hebt. Dan heb je zegmaar een hele strakke vagina. Dit is niet persé erg aangezien je het uit kan rekken. Dit doe je door het gewoon regelmaten te proberen met bjvoorbeeld je vinger. Dan komt het vanzelf goed. Desnoods kun je langs de huisarts gaan.

7 jul 2020, 00:07, Arieslucia
3

Je zou eventueel glijmiddel kunnen kopen (hebben ze gewoon bij kruitvat enzo, of online als je dat niet durft). Dan kan je oefenen met je vinger er langzaam in te doen. Dit gaat namelijk veel makkelijker als het goed glad is. Je zou ook je moeder kunnen vragen om te helpen met een tampon in doen, mijn moeder hielp mij ook de eerste keer. Ook zijn er verschillende maten tampons dus vooral beginnen bij de mini’s (ik gebruik die na jaren ongesteld zijn nogsteeds trouwens dus voel je niet ‘verplicht’ later over te stappen naar normaal formaat als je je daar niet fijn bij voelt).

8 jul 2020, 00:07, Lau
4

Klinkt als vaginisme. Gebruik veel glijmiddel en probeer eerst met een wattenstaafje. Als dit na een paar keer goed gaat probeer dan een vinger. Als je ooit seks wil doen dan zal je ook een dildoset voor vaginisme moeten kopen want je moet stap voor stap opbouwen. Je gaat er nooit zomaar een penis in krijgen. Dit proces kan gemakkelijk een jaar duren voor je pijnvrij bent. En je moet echt élke dag oefenen.

8 jul 2020, 07:07, Lara

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.