Vetpercentage meten

Hi weet iemand een manier om (ongeveer) je vetpercentage thuis te meten? Ik wil namelijk niet naar de sportschool daarvoor.

20 aug 2020, !


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt van die apparaatjes waar je in moet knijpen, maar die zijn ontzettend onbetrouwbaar. Ook de meeste thuisweegschalen met vetpercentagemeter zijn onbetrouwbaar.

Er is een formules om je vetpercentage te berekenen:
(1,2 x BMI) + (0,23 x leeftijd) – (10,8 x geslacht) – 5,4.
Voor mannen is de waarde van het geslacht 1 en voor vrouwen is deze waarde 0.
Deze formule is beter dan de meeste thuismeetapparaten, maar blijft een benadering.

Tot slot heb je nog van die foto-overzichtskaarten met lichamen met bijbehorende vetpercentage. Als je eerlijk naar je lichaam kijkt en deze vergelijkt met de foto’s, kan je zo een goede schatting maken van je vetpercentage.

20 aug 2020, 10:08, Timo
2

....er is nog een tweede formule om je vetpercentage te berekenen, maar die is wel ingewikkeld. Bovendien moet je dan je de omvang van je lichaam meten. Zoek voor deze formule op ‘De calculator van Hodgdon en Beckett’.

20 aug 2020, 10:08, Timo
3

Koop een mi body composition scale 2. Ik heb de vetpercentage van mijn lichaam met die weegschaal en die van de sportschool vergeleken, en ze waren gelijk (+-0,1%)

20 aug 2020, 12:08, R
4

Mijn weegschaal kwam precies overeen met het meten met zo'n vreselijke knijptang.
De weegschalen zijn steeds nauwkeuriger

20 aug 2020, 14:08, Lotte435

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.