Vet aan ribben

Dusss ik had geen buikje tot januari.
Ik heb nu wat vet aan mijn ribben, onder mijn borsten. Hoe kan ik dat kwijtgeraken? Welke oefeningen moet ik doen?

Want ik mijn onderbuik is wel nog plat, maar daar heb ik nu ook al wat vet, toch vind ik het daar niet zo erg.

Thanks voor de tips!!

Ik ben een meisje van 15,5 jaar btw en weeg 48kg en ben 159 groot.

xoxo

28 feb 2021, Danserke


Reacties

plaats reactie
1

Compound oefeningen, in Nederlands ook wel samengestelde oefeningen genoemd, zijn fitness oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk aanspreekt.

Omdat ze meer spiergroepen in één keer aanpakken zijn ze heel efficiënt om te doen.

De meeste buikspieroefeningen isoleren alleen de buikspieren. Hierdoor worden andere spiergroepen in het lichaam niet of nauwelijks getraind.

Als je dus alleen buikspieroefeningen zou doen, dan mis je de voordelen van samengestelde oefeningen.

Samengestelde oefeningen zijn effectief om een platte buik te krijgen omdat:

Je meer calorieën gaat verbranden tijdens het sporten
De grootste spiergroepen worden getraind waardoor je meer spierdefinitie krijgt
Een combinatie van een gezond dieet en specifieke oefeningen is de beste manier om calorieën te verbranden en lichaamsvet definitief kwijt te raken.

Mocht je als vrouw nu denken dat samengestelde oefeningen alleen voor mannen zijn, dan heb je het mis.

Door met samengestelde oefeningen intensief bezig te zijn breng je niet alleen je metabolisme op gang, je krijgt op den duur ook een strakker en aantrekkelijker lichaam.

28 feb 2021, 14:02, Lotte

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.