Verslaafd aan snoepen

Heeft iemand tips hoe ik van mijn snoepverslaving af kan komen? Ik heb tot mijn 12e ofzo altijd heel veel gesnoept (mocht meestal van mijn ouders en anders deed ik het stiekem) en ik had het niet echt door dat ik te dik werd. Ik ben het nu zo gewend dat ik niet echt kan stoppen. Ik probeer wel wat te minderen maar ik eet meestal nog wel een halve reep chocola per dag denk ik. Ik weet dat het beter is als ik wat afval en gezonder ga eten maar ik kan gewoon zo moeilijk stoppen en ik vind het eigenlijk niet zo erg om wat dikker te zijn. Ik ben nu trouwens bijna 16 jaar 171 cm en woog vanmorgen 76,3 kilo. Is er iemand die dit ook heeft?

21 jun 2020, Me


Reacties

plaats reactie
1

Hey,
Opzich is het niet heel erg want er zijn veel jongens die van dikkere vrouwen houden, en jij vind ook goed. Je moet leven zoals je wilt, en niet in de normen die onze maatschappij heeft vastgesteld. Als jij iets lekkers vind eet het, he leeft toch maar een keer. En uiteindelijk gaan we allemaal ook dood.

21 jun 2020, 22:06, Iemand
2

Veel suiker eten is heel slecht voor je en het is voor vrij veel mensen onhaalbaar om gezond te eten in een keer. In stapjes gezonder eten is veel beter mogelijk. Zelf heb je ook overgewicht dus het is zeker van belang dat je gezond eet. Stress,te snel eten, weinig of teveel slaap,beweging,genen,medicijnen,depressie en aandoeningen hebben ook effect op je gewicht. Vetpersentage zegt wel meer dan gewicht. Mijn advies is om je omgeving om hulp te vragen, al ben je bang wat ze dan van je denken tenminste krijg je de hulp die je nodig hebt. Ook is mijn advies om de tijd voor je maaltijd te nemen en let ook op wat je drinkt op een dag(1.5 liter tot 2 liter water per dag heb je nodig) probeer ook gezond eten in het zicht te hebben en ongezond eten buiten het zicht.Succes zeg maar als je meer hulp wilt.

22 jun 2020, 08:06, Juliatje.
3

Hey Me, er zijn massa’s mensen die precies hebben wat jij beschrijft. Helemaal geen ramp, hoewel het voor je gezondheid misschien iets beter zou zijn om wat af te vallen. Daarvoor is het wel echt belangrijk dat je dat wil. Zonder motivatie wordt het heel moeilijk en de kans is dan bovendien groot dat je na het afvallen ook zo weer terugvalt in je oude patroon. Je schrijft dat je het eigenlijk niet erg vindt om wat dikker te zijn. Weet dat het voor je uiterlijk ook geen probleem is. Zeker als je uitstraalt er geen problemen mee te hebben dan maken die paar extra kilo’s je niet minder aantrekkelijk. Ga daarom voor jezelf eerst serieus na of je je leefstijl wel wil aanpassen. Je neerleggen bij je huidige gewicht en leefstijl is ook geen schande. Wil je er toch wat aan doen, probeer je dan te focussen op de hoofdmaaltijden. Als je genoeg ontbijt, lunch en avondeten neemt heb je als het goed is minder zin in tussendoortjes. Bouw sowieso, om het vol te houden, wel genietmomenten in, bijvoorbeeld in het weekend. Ik weet niet hoe je nu leeft. Hoe ga je nu met die hoofdmaaltijden om? Wanneer begin je te snoepen en neem je veel frisdrank? Hoe zit het bij jou verder met beweging? Sport je of doe je op een andere manier aan beweging?

22 jun 2020, 08:06, B
4

Mij lijkt het juist Luik om dik te zijn maar het lukt me niet

23 jun 2020, 19:06, Plssss geef me tips
5

Luik#leuk

23 jun 2020, 19:06, Plssss geef me tips

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.