Verslaafd aan snoep 😧

Hallo allemaal,
Ik ben verslaafd aan snoep, chocolade en chips. Ik wil het niet allemaal opeten maar het gebeurt gewoon. Ik kom heel erg aan de laatste periode. Wel 10 kilo! Wat moet ik doen?!

8 feb 2015, Meisje met dik buikje


Reacties

plaats reactie
1

Ga wat doen als je bijv aan het knutselen bent merk je niet dat je snoep wil. Sta in het begin jezelf nog wel wat snoep toe maar maak het steeds minder
xxx HOPELIJK HEB JE ER WAT AAN

8 feb 2015, 09:02, lilly
2

Ik heb het ook! Ik kan er gewoon niet van af blijven! Ik ben de laatste tijd 8 kilo aangekomen en ben niet gegroeid dus ik ben echt wat dikker geworden! Ik probeer er van af te blijven maar dan koop ik het toch!

8 feb 2015, 10:02, anoniempjeee<3
3

Zorg dat je geen of maar weinig snoep in huis hebt.
Als je naar de supermarkt gaat, neem dan niet je pinpas mee maar alleen contant geld voor dingen die je echt nodig hebt.
Je kan eventueel wat chips halen om in een klein schaaltje te doen om op te eten op een bepaald tijdstip op de dag.

8 feb 2015, 18:02, dujdrue
4

Zorg voor afleiding, als je bezig bent let je minder op het feit dat je zin hebt in snoep. Bij mij helpt het ook als ik veel water drink. Dan heb ik minder honger. Of zoek andere snacks die gezond zijn. ( crackers, wortels, tomaatjes )
Maar stop niet van de een op de andere dag met snoepen, want dat is heel moeilijk.
Xx

10 feb 2015, 13:02, Emmaaa
5

De makers van snoep/koek/etc. stoppen voegen een speciaal soort suiker toe aan hun producten waardoor je extra snel weer trek krijgt in zoetigheid (voor de liefhebbers, Google zoekwoorden: 'bloedsuikerspiegel GI-waarde'). Als je dit weet, weet je nu dus ook waarom je na een eerste snoepje/dropje/koekje niet van de rest van de verpakking kan afblijven, ondanks dat je jezelf dat wel had voorgenomen. Het beste advies is dus om die hele verpakking niet te openen (en in het verlengde daarvan: niet te kopen), om zodoende te voorkomen dat je je trek in zoetigheid gaat invullen met ongezonde producten, die bovendien die zoete trek helemaal niet wegnemen. Wil je effectief toegeven aan die zoete trek, doe dit dan met producten die van nature suiker bevatten (zoals fruit) i.p.v. producten waar het suiker aan is toegevoegd, en combineer dit zo mogelijk met het eten van gezonde koolhydraten. Laatste tip: vermijd light-producten!! Deze kunnen je trek in zoetigheid juist enorm versterken!! En zijn bovendien ook helemaal niet gezond, wat wel veel mensen denken.

Wil je de zoete trek onderdrukken, neem dan een of meerdere glazen warm/lauwwarm water met daarin een beetje kaneelpoeder opgelost. Dit zal je trek in zoetigheid verminderen. Ook peulvruchten zijn hele effectieve honger-/trekonderdrukkers. Succes!

11 feb 2015, 02:02, Richard
6

Ik heb hier ook last van, in het begin at ik 1 of 2 snoepjes als ik toevallig bij de kast was, maar toen werd het steeds meer en kocht ik elke week een zak snoep van 300gram en at ik die in 2 dagen op. Toen werd het nog erger en kocht ik 2 bakken van 500gram per week en at ik die allebei in 4 dagen op. Ondertussen eet ik bijna niks anders dan snoep, minstens 2 bakken van 500gram per 2 dagen... Ik ben 300 kilo aangekomen en ben zo dik dat ik niet meer weet wat ik moet doen :(

Help!

4 apr 2018, 23:04, Een dik meisje
7

Een dik meisje vraag hulp aan je omgeving of vraag hulp aan een huisarts hierover.

5 apr 2018, 07:04, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.