verlatings angst

heeyheey mensenn.
ik heb door mijn vader verlatingsangst gekregen...
dat komt doordat hij telkens in me leven kwam, we maken een afspraak dat hij naar mij komt, dat gaat goed, dus ik denk hij meent het dit keer, maken nog een afspraak, komt niet. en toen kwam hij weer en ging weer enz, enz,
daardoor merkt ik dat ik me moeder een beetje "cleam" ofz.., ik kan niet tegen alleen zijn en vertrouw nieuwe mensen ook niet echt (social distancing anxiety)
heeft iemand tips om van die verlatingsangst en social distancing anxiety af te komen?

24 jul 2020, someone wiithout a dad :)


Reacties

plaats reactie
1

Hey, @someone wiithout a dad :)! Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je vader maakt afspraken die hij niet nakomt? Is dat wat je bedoelt? En krijg je daar dan verlatingsangst door? Sorry als dit heel bitchy klinkt, ofzo! Maar ik begrijp het niet helemaal. Misschien kun je het nog even uitleggen? ❤️❤️! Liefs,

24 jul 2020, 18:07, I ❤️ Harry Potter
2

hahaha jaa okay ik snap wel waarom je dat vind :)
het is inderdaad dat hij afspraken niet nakomt, oftewel, me valse hoop geeft, dat bedoelde ik, en daardoor heb ik verlatingsangst door...
en je klinkt echt totaaal niet bitchie :) ik ben allang blij dat je wilt helpen hahah
liefss

25 jul 2020, 00:07, someone wiithout a dad :)
3

Hey, someone wiithout a dad! ❤️❤️! Ben blij dat je het niet vervelend opvat! Ik weet niet of dit vergelijkbaar is, maar zelf heb ik een bepaalde vorm van Social anxiety. Ik ben van mezelf totaal niet verlegen en kan gewoon met iedereen gezellig kletsen enzo, maar ik erg, erg grote groepen, van meer dan honderd man, word ik heel benauwd en ga ik hyperventileren. Dit heb ik ook als ik erg onzeker ben of stress heb. Ik ben een keer gaan hyperventileren omdat ik dacht aan alle gemene dingen die mijn ‘vriendinnen’ zeiden. Ik vraag me af hoe jou angst zich uit, en waar je precies hulp voor wilt. Als je dat vertelt help ik je heel graag! ❤️❤️😊! Liefsssssa

27 jul 2020, 23:07, I ❤️ Harry Potter
4

Naar dat je dit moet ervaren. Ik heb zelf een enorme bindings angst gehad.
Zelf ben ik naar een huisarts gegaan. Ik vond het super eng, ik wou ook niet dat mijn ouders het wisten. Gelukkig heeft de huisarts me super goed geholpen. Ze heeft me geholpen met het aan mijn ouders vertellen (tja uiteindelijk konden ze me beter helpen door het te weten). Daarna ben ik een tijdje naar een psycholoog geweest. Dat klinkt heel spannend, maar was eigenlijk voornamelijk gewoon kletsen. Het heeft mij enorm geholpen! Dus ik zou hiermee naar de huisarts gaan.

29 jul 2020, 21:07, KAAS
5

Beste someone without a dad :), ik wil je nog steeds graag helpen, alleen heb je op mijn laatste bericht niet gereageerd. Ik vroeg hoe jouw verlatingsangst zich uit, zodat ik je kan helpen met ermee omgaan. Als je dat wil vertellen help ik je heeeeel graag! ❤️

16 aug 2020, 22:08, I ❤️ Harry Potter
6

heeyy ik was even op vakantie was daarna dit artikel een beetje vergeten duss sorry ten eerste!
hoe ik me verlating angst uit vind ik moeilijk uit te leggen,
zelf vind ik heet gewoon moeilijk om mensen in t begin te vertrouwen enz, daarbij claim ik me moeder ook een beetje alsof ik bang ben dat zij me ook verlaat...
verder weet k het een beetje moeilijk uit te leggen whahah
dankjewel dat je me wilt helpen trouwens :)

16 aug 2020, 22:08, someone wiithout a dad :)
7

Zowat al mijn vriendinnen hebben me verlaten waardoor k ook last van verlatingsangst heb
Ik vind het moeilijk om mensen in me leven te laten en te vertrouwen
Het helpt mij om met een ibf te praten
Omdat ze het aan niemand kan door vertellen ofz haha
Liefssss

17 aug 2020, 21:08, Donuttt
8

Hey someone without a dad! Ben blij dat ik je kan helpen! Je hebt moeite met mensen vertrouwen, en mensen in je leven laten als ik het goed begrijp. Misschien is het een goed idee als je de mensen die je meer vertrouwt dan anderen hierover vertelt. Soms moet je wat vertrouwen weggeven. Daardoor gaan mensen jóú vertrouwen en voel je je misschien meer op je gemak. Nu is vertrouwen weggeven moeilijk gezien je moeite hebt met mensen in je leven laten. Vertel ze wel hoe je voelt, zodat ze ermee om kunnen gaan en je begrijpen. Ik weet zelf echt niet goed hoe ik je kan helpen. Sorry daarvoor.... Ik denk echt dat je jezelf moet leren vertrouwen en mensen stapje voor stapje moet leren kennen, zo kom je erachter of je iemand kunt en wilt vertrouwen. Wees niet bang. Je kunt het, als je in jezelf gelooft. Probeer dus gewoon rustig aan iemand in je leven te laten, jullie hoeven niet meteen BFF’s te zijn! Leer iemand kennen, en ik hoop dat je er dan minder moeite mee hebt. Het spijt me dat dit bericht eigenlijk maar een tip bevat, en ik wil je echt graag helpen! ❤️❤️ Laat het maar weten als je meer advies wil! ❤️ Hoop dat je hier wat aan hebt! Liefsssssss

20 aug 2020, 16:08, I ❤️ Harry Potter

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.