Verbrand gevaarlijk?

Hoi ik ging laatst naar het strand toe en mn schouders zijn fel rood, omdat ik ze vergeten was om in te smeren. Ik heb gegoogeld over hoe ik de pijn kom verminderen en ik las ook dat als je een keer een heftige verbranding heeft dat je later een grote kans krijgt op huidkanker. Ik stress me nu de hele tijd, maar ik wanneer ik met mensen over verbranding doen ze er heel chill erover, maar wat ik erover blijkt het heel gevaarlijk? Alsjeblieft please tips

14 aug 2020, Riki


Reacties

plaats reactie
1

Beetje aloë vera gel aanbrengen op je schouders, dit verkoeld heel goed en gaat zo het branderige gevoel tegen. Probeer deze gel rechtsdraaiend (met de klok mee) aan te brengen. Hierdoor is de opname door je huid veel beter.

En ja, volgende keer niet vergeten om je schouders in te smeren. Te veel en te vaak onbeschermd in de zon kan idd huidkanker veroorzaken. Nou is de mate van verbranding niet zo’n sterke indicator voor huidkanker. Verbranding komt namelijk door UVB-straling (UV-burning-straling) en het ontstaan van celbeschadigingen, wat kan leiden tot huidveroudering en huidkanker, komt voor het grootste deel door UVA-straling (UV-aging-straling). Één keer goed verbranden geeft nog niet zoveel celbeschadigingen, waardoor het krijgen van huidkanker hierdoor ook heel erg klein is.

Rimpels, rare donkere plekjes op de huid en een ‘leerachtige’ huid zijn veel belangrijkere alarmbellen voor het krijgen van huidkanker, dan de mate van verbranding van de huid.

14 aug 2020, 08:08, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.