Veganisme

Heey iedereen,
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik wil graag veganistisch gaan eten omdat ik me goed wil voelen bij m'n eetpatroon, me beter wil voelen (mooiere huid etc) en omdat het bovendien goed is voor het milieu.
Ik ben hierbij wel bang voor 2 dingen:
-ik weet niet of mijn ouders het goed vinden omdat ik een tijdje heb gehad dat ik moeilijk deed over eten enzo, maar nu weet ik wel weer zeker dat ik gezond (en dus ook weer genoeg) wil eten.

-ik ben bang dat ik niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijg en tekorten oploop. Ik heb wel gelezen dat wordt aangeraden om vitamine b12 te slikken, maar verder heb ik geen idee wat ik allemaal moet eten om alles goed te houden

-ik wil niet afvallen
Ik ben nu volop in de groei en heb behoorlijk wat eten nodig on op gewicht te blijven. Ik ben bang dat als ik in een keer verander van eetpatroon (ik eet nu ook nog gewoon vlees) dat ik dan zal afvallen.

Is er iemand die veganist is of iemand kent die veganist is die me hier wat over kan vertellen??
Groetjes,

(Misschien bijna) veganistisch meisje

21 dec 2016, (Misschien bijna) veganistisch meisje


Reacties

plaats reactie
1

ja heel lief dat je vegatiers wil zijn wel iritand dat je ouders zo moeilijk doen maar ik wil ook vegatiers zijn maar he ik zag net een seconde geleden veganist dat is echt een beetje te exstreem dat zou ik niet doen als ik jou was maar als het lukt heel goed maar nu ook ik zou eerst vegatiers zijn en dat veganist en niet meer cake of corn flakes kan je ook niet eten ik vind jou cool liefs Eva ( bekende naam he )

27 dec 2016, 15:12, Eva
2

Hi
Ik ben 4 jaar vega geweest en at niet zo veel ik was te bleek en had heel veel hoofd pijn ik heb dit 4 jaar volgehouden en nu eet ik alleen maar een klein beetje kip in de maand. Ik was geen vega om dat we geen geld ofzo hadden ik was 7 en toen hoorde ik voor het eerst dat vlees enzo van een dier komt

28 dec 2016, 17:12, Veggie
3

lieve vegie
o dat vind ik wel knap van jou dat je dat kunt
ik vind het ook zielig maar ik ben niet jou baas
maar de kippen hadden het denk ik het
moeilijkst ze hebben een hele kleine ruimte
maar als ik jou was eet ik een klein beetje
maar wel dieren die een leuk leven hebben gehad
groetjes Eva

2 jan 2017, 19:01, Eva
4

Jaaa ik snap je probleem!! Ik zat er ook over na te denken! Maar bij mij is dus ook het probleem dat mijn ouders echte vleeseters zijn en dat raar en niet leuk gaan vinden maar als je het wil doen hoef je niet veek dingen te veranderen alleen je vlees of wat je weg wilt halen uit je eetpatroo, dat je dat niet meer eet en juist iets extra groenten neemt enzo. *
Liefst me

* Dit bericht is aangepast door de moderator

4 jan 2017, 18:01, Lola
5

hee!

oh lastig als je ouders er niet achter zouden staan.. Misschien helpt het als je samen met hen opzoekt hoe je gezond veganist kan zijn en waar je op moet letten? Op internet is veel te vinden (bijvoorbeeld op veganisme.org en dan onder voeding) en dan kunnen je ouders gelijk zien dat het zeker mogelijk is om gezond te eten als veganist maar weten zij en jij ook meteen waar je extra op moet letten.
Als je niet wil afvallen (en sowieso als je veganist bent) is het bijvoorbeeld goed om noten te eten, elke dag een handje en ook in avocado's zitten relatief veel vetten.
Verder wordt vitamine B12 vaak toegevoegd aan veganistische producten zoals sojayoghurt en sojadrankjes (die ook heel lekker zijn), en ook aan veganistische vleesvervangers. Daar worden sowieso vaak stoffen aan toegevoegd die je als veganist minder zou krijgen dus handig om dat te eten als je veganist wordt.
Ook zitten er in dierlijke producten vaak meer eiwitten, in veganistische producten zit dat relatief veel in graanproducten, peulvruchten en ook noten.

Hopelijk heb je er wat aan, heel veel succes ermee!
Liefs

7 jan 2017, 17:01, 123
6

Bedankt 123
Dat zijn hele handige tips daar kan ik zeker wat mee!
Heel erg bedankt❤️
Liefs

7 jan 2017, 18:01, (Misschien bijna) veganistisch meisje
7

gewoon veel groente en nepvlees eten, als je nepvlees van de vegetarische slager eet, dan mis je het vlees niet. het smaskt namenlijk precies het zelfde het is alleen wel duur

11 jan 2017, 21:01, xoxo
8

ik wil het ook ik wil geen dieren eten

25 mei 2017, 17:05, tamaraaaa
9

maar hebben julie tips? Xx

26 mei 2017, 14:05, tamaraaaa
10

begrijpen julie dat ik geen dieren wil eten eht is niet zo vrieendelijk

29 mei 2017, 18:05, tamaraaaa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.